Iron Maiden

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Kwaliteit staat ook niet ter discussie, maar ze worden (helaas) in NL niet zo breed gedragen als bv. een Metallica of Rammstein. En als je er dan in 2014 al twee keer staat, wat ook niet héél geweldige kaartverkoop liet zien en notabene nog een toegankelijke greatest hits show was, dan kan ik me niet voorstellen dat ze bij Mojo denken ‘goh, prima Pinkpop materiaal’. Zeker niet als er wss meer op pad is wat beter past daar.
2014 was maar 1 keer, dat was een succesvolle show op FortaRock, ZiggoDome uitverkocht was 2013 en de niet uitverkochte GelreDome was 2011 daar zit dus wel een paar jaar in hé.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Kwaliteit staat ook niet ter discussie, maar ze worden (helaas) in NL niet zo breed gedragen als bv. een Metallica of Rammstein. En als je er dan in 2014 al twee keer staat, wat ook niet héél geweldige kaartverkoop liet zien en notabene nog een toegankelijke greatest hits show was, dan kan ik me niet voorstellen dat ze bij Mojo denken ‘goh, prima Pinkpop materiaal’. Zeker niet als er wss meer op pad is wat beter past daar.


2014 was maar 1 keer, dat was een succesvolle show op FortaRock, ZiggoDome uitverkocht was 2013 en de niet uitverkochte GelreDome was 2011 daar zit dus wel een paar jaar in hé.

Ze waren met de vorig tour 2x in NL. Ziggo Dome is 17k mensen, dus dat uitverkopen is niet echt een hele fantastische happening, maar gewoon prima. Fortarock trok toen 25k bezoekers. Niet slecht, ook niet wat je verwacht dat een headliner op Pinkpop binnentrekt. En dit waren beiden dan nog 'Greatest hits' shows, die over het algemeen wat toegankelijker zijn dan een albumtour.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Zou me toch enigszins bedonderd voelen als ik nu kaarten voor de Gelredome gekocht had. Nog even afwachten waar Graspop nog meer mee komt, maar de kans zit erin dat ik er in 2016 bij ben.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Loveless wrote:
Kwaliteit staat ook niet ter discussie, maar ze worden (helaas) in NL niet zo breed gedragen als bv. een Metallica of Rammstein. En als je er dan in 2014 al twee keer staat, wat ook niet héél geweldige kaartverkoop liet zien en notabene nog een toegankelijke greatest hits show was, dan kan ik me niet voorstellen dat ze bij Mojo denken ‘goh, prima Pinkpop materiaal’. Zeker niet als er wss meer op pad is wat beter past daar.


2014 was maar 1 keer, dat was een succesvolle show op FortaRock, ZiggoDome uitverkocht was 2013 en de niet uitverkochte GelreDome was 2011 daar zit dus wel een paar jaar in hé.

Maar hier haal je meteen ook een gelijkaardig punt aan: Iron Maiden staat zowat jaarlijks in Nederland en België, dan hebben de mensen hen al wel eens gezien en gaan enkel de die-hard fans nog direct op die vvk vliegen. Zet Pearl Jam jaar na jaar in Nederland, en vroeg of laat ga je die verkoop ook zien afnemen wegens enkel nog de grote fans die 80 euro op tafel willen leggen.

Komt er nog inderdaad bij wat je zelf al zei, dat zelfs een blinde kon zien dat GMM eraan kwam.

Overigens ben ik hier wel akkoord met wat Gloeilamp zegt: dit voelt als een naaistreek tegenover de Nederlanders, beter hadden ze de hele tour in één keer bekend gemaakt.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
DennisvdBr wrote:
Loveless wrote:
Kwaliteit staat ook niet ter discussie, maar ze worden (helaas) in NL niet zo breed gedragen als bv. een Metallica of Rammstein. En als je er dan in 2014 al twee keer staat, wat ook niet héél geweldige kaartverkoop liet zien en notabene nog een toegankelijke greatest hits show was, dan kan ik me niet voorstellen dat ze bij Mojo denken ‘goh, prima Pinkpop materiaal’. Zeker niet als er wss meer op pad is wat beter past daar.


2014 was maar 1 keer, dat was een succesvolle show op FortaRock, ZiggoDome uitverkocht was 2013 en de niet uitverkochte GelreDome was 2011 daar zit dus wel een paar jaar in hé.


Maar hier haal je meteen ook een gelijkaardig punt aan: Iron Maiden staat zowat jaarlijks in Nederland en België, dan hebben de mensen hen al wel eens gezien en gaan enkel de die-hard fans nog direct op die vvk vliegen. Zet Pearl Jam jaar na jaar in Nederland, en vroeg of laat ga je die verkoop ook zien afnemen wegens enkel nog de grote fans die 80 euro op tafel willen leggen.

Komt er nog inderdaad bij wat je zelf al zei, dat zelfs een blinde kon zien dat GMM eraan kwam.

Overigens ben ik hier wel akkoord met wat Gloeilamp zegt: dit voelt als een naaistreek tegenover de Nederlanders, beter hadden ze de hele tour in één keer bekend gemaakt.

Klopt, het is wel gierig je zaalshow als eerste een week van tevoren bekend te maken, en pas als die VVK loopt te komen met je festival shows, die ongetwijfeld redelijk in de buurt gaan zijn, er van uitgaande dat ze ook in Duitsland nog wel op de DEAG festivals of RaR/RiP opduiken...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Niet slecht, ook niet wat je verwacht dat een headliner op Pinkpop binnentrekt.
Niet? Een act die ca 25k dagkaarten verkoopt is toch op zich al uitstekend.
(Voor mij hoeft Pinkpop niet uit te verkopen btw..)
Daarbij is het een act die orgineel is voor Pinkpop omdat ze er nooit gestaan hebben.
Voor de band ook zeer interessant omdat andere bezoekers op je af komen dan enkel de bezoekers die speciaal voor jou komen.
Daarbij is een act die tourt in de festival periode rond de festivals een kandidaat om op dat festival te spelen, zeker als het om uitstekende festival acts gaat.
Dan is het in geval van Iron Maiden is ook nog zo dat Rob Trommelen voor MOJO de boeking verzorgt en ook betrokken is bij de festivals FortaRock, Bospop en Pinkpop (die andere 2 stond Maiden al eens).
In dit geval heb ik serieus het vermoeden dat Pinkpop (eindelijk eens) aan de orde is gekomen, maar dat het doorgang vinden van Download Frankrijk de doorslag is geweest om 2 dagen eerder in GelreDome te staan.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Niet slecht, ook niet wat je verwacht dat een headliner op Pinkpop binnentrekt.

Niet? Een act die ca 25k dagkaarten verkoopt is toch op zich al uitstekend.
(Voor mij hoeft Pinkpop niet uit te verkopen btw..)
Daarbij is het een act die orgineel is voor Pinkpop omdat ze er nooit gestaan hebben.
Voor de band ook zeer interessant omdat andere bezoekers op je af komen dan enkel de bezoekers die speciaal voor jou komen.
Daarbij is een act die tourt in de festival periode rond de festivals een kandidaat om op dat festival te spelen, zeker als het om uitstekende festival acts gaat.
Dan is het in geval van Iron Maiden is ook nog zo dat Rob Trommelen voor MOJO de boeking verzorgt en ook betrokken is bij de festivals FortaRock, Bospop en Pinkpop (die andere 2 stond Maiden al eens).
In dit geval heb ik serieus het vermoeden dat Pinkpop (eindelijk eens) aan de orde is gekomen, maar dat het doorgang vinden van Download Frankrijk de doorslag is geweest om 2 dagen eerder in GelreDome te staan.

Dat kan, ik denk dat Maiden niet op Pinkpop wil en Pinkpop Maiden niet wil. Krap 25.000 tickets verkopen op een festival met verder prima dagprogramma en redelijk voordelig geprijsd is zeker geen garantie dat ze dat op Pinkpop ook doen, dus ik denk dat daar wel wat wenkbrauwen over gefronsd zouden worden. Verder is hier al tig keer aangehaald dat ze een keertje Werchter hebben gedaan als uitstapje naar de wat grotere/commerciëlere festivals, en dat was ook geen succes. Verwacht alleen pure metalfestivals, en waar dat niet kan / geen optie was een zaal/stadionshow.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Verder is hier al tig keer aangehaald dat ze een keertje Werchter hebben gedaan als uitstapje naar de wat grotere/commerciëlere festivals, en dat was ook geen succes.
Dat klopt dat dat regelmatig opgerakeld is, vooral door diegene waar Werchter nader aan het hart ligt (zonder verder enige conclusie daaruit te trekken, begrijp me niet verkeerd)
Verder stond Iron Maiden op Main Square Festival Arras, Pukkelpop, Roskilde Festival, Sziget Festival, BBK Live Festival en zoals al aangegeven eens op Bospop, daar hoor ik verder niemand over of dat zo tegenviel en dan lijkt mij die ene Werchter meer een incident en misschien zelfs een uit z'n verband gerukt akkefietje.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
http://www.ironmaiden.com/iron-maiden-to-headline-3-festivals-in-germany-on-the-book-of-souls-world-tour.html
IRON MAIDEN TO HEADLINE 3 FESTIVALS IN GERMANY ON THE BOOK OF SOULS WORLD TOUR

Published: Oct 16, 2015

Rockavaria Festival at the Olympic Park, Munich from May 27 - 29

Rock Im Revier Festival at Gelsenkirchen from May 26 - 28

Wacken on August 4

One final concert for 2016 in Germany, in Berlin, is being finalised and will be announced next week.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Met deze datum voor Zweden blijft enkel de 18e over voor Hellfest Frankrijk?
MAIDEN RETURN TO ULLEVI STADIUM IN GOTHENBURG, SWEDEN ON THE BOOK OF SOULS TOUR

Published: Oct 19, 2015

IRON MAIDEN will play at Ullevi Stadium, Gothenburg, Sweden on 17 June

Special guests at this show will be announced soon. Support also from The Raven Age.

Fanclub presale for this show starts on Wednesday - full details here

Tickets go on general sale Monday 26th October.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
GVD en in Arnhem geen special guest
wel, "IRON MAIDEN The Book of Souls World Tour 2016 met support act The Raven Age"
dat staat tenminste overal, ook in de GelreDome press release http://www.ironmaiden.com/fefiles/071015.pdf

edit, en in het tourschema van Raven Age btw ook http://theravenage.org/tourdates/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
IRON MAIDEN TO HEADLINE 2016 DOWNLOAD FESTIVAL UK AND DOWNLOAD FESTIVAL FRANCE

Published: Oct 19, 2015

Maiden will headline France’s first Download Festival on Friday June 10 at Longchamps Racecourse, Paris.

They will then fly across to England in Ed Force One, landing at East Midlands Airport next to Donington Park, to close the UK Download Festival on Sunday June 12. This will be Maiden’s only UK appearance.

Tickets for both festivals go on sale on Friday.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
IRON MAIDEN TO HEADLINE ROCK IN VIENNA

Published: Oct 21, 2015

Maiden will headline at the Rock In Vienna Festival in Austria which takes place between June 3-5.

Tickets go onsale from Friday at www.rockinvienna.at, www.oeticket.com and www.wien-ticket.at

IRON MAIDEN ANNOUNCE SHOWS IN NORWAY AND DENMARK ON THE BOOK OF SOULS TOUR

Published: Oct 21, 2015

Maiden will play at Oslo Telenor Arena in Norway on June 15 and at Jyske Bank Boxen in Herning, Denmark on June 21

Special guests at these shows will be Ghost with support also from The Raven Age


Tickets for both shows go onsale on Tuesday October 27th and there will be an Iron Maiden Fan Club presale for both on Friday 23rd. See the presales page for details.

IRON MAIDEN TO HEADLINE SONISPHERE ALLMEND ROCKT

Published: Oct 21, 2015

MAIDEN will headline at Sonisphere Festival Allmend Rockt in Lucerne, Switzerland on Friday June 3rd

Tickets go onsale this Friday
www.allmend-rockt.ch
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
DennisvdBr wrote:
Loveless wrote:
GVD en in Arnhem geen special guest


wel, “IRON MAIDEN The Book of Souls World Tour 2016 met support act The Raven Age
dat staat tenminste overal, ook in de GelreDome press release http://www.ironmaiden.com/fefiles/071015.pdf

edit, en in het tourschema van Raven Age btw ook http://theravenage.org/tourdates/


Ja een SUPPORT act, maar die Scandinavische shows hebben dus én support van The Raven Age, én een special guest
Je bedoeld zoals Ghost in Noorwegen en Denemarken.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
DennisvdBr wrote:
Loveless wrote:
GVD en in Arnhem geen special guest


wel, “IRON MAIDEN The Book of Souls World Tour 2016 met support act The Raven Age
dat staat tenminste overal, ook in de GelreDome press release http://www.ironmaiden.com/fefiles/071015.pdf

edit, en in het tourschema van Raven Age btw ook http://theravenage.org/tourdates/


Ja een SUPPORT act, maar die Scandinavische shows hebben dus én support van The Raven Age, én een special guest


Je bedoeld zoals Ghost in Noorwegen en Denemarken.

Ja of iets als Kensington ofzo
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Ja of iets als Kensington ofzo


NEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1f621.png

Hahaha nee inderdaad, maar toch, voelt wel beetje genaaid hoe deze show is aangepakt...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
MAIDEN ANNOUNCE OPEN AIR SHOW IN BERLIN

Published: Oct 23, 2015

Maiden will make their first visit to The Waldbuehne, Berlin on May 31. The venue is a Greek-style open-air amphitheatre built in the 1930s as part of the Olympic complex which now hosts concerts, boxing matches and film shows.

Special guests will be Ghost with support also from The Raven Age

Tickets on sale Friday 30th October with the Iron Maiden Fan Club presale taking place on Monday 26th - details here
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken