Iron Maiden

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Eerste tourschema is toch voor Australië en Nieuw-Zeeland...

Returning to New Zealand after seven years,  Maiden will play 2 shows, April 29 in Christchurch at the Horncastle Arena followed by May 1 at the Auckland Vector Arena.

Maiden will then continue to Australia, where they haven’t played since 2011, to perform five shows. The dates are:

•        Brisbane Entertainment Centre on May 4,
•        Sydney Allphones Arena on May 6
•        Melbourne Rod Laver Arena on May 9
•        Adelaide Entertainment Centre on May 12
•        Perth Arena on May 14
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Ook toegevoegd Zuid-Afrika...
Maiden will return to South Africa in May 2016, for two shows:

May 18 in Cape Town at the Grand Arena
May 21 at the Johannesburg Carnival City Festival Lawns

Tot nu toe als support act: The Raven Age, eerder waren ze ook support act voor o.a. Mastadon en British Lion (ja British Lion van Steve Harris) en ze stonden op het 4e podium van Download UK.
http://theravenage.org/news/the-raven-age-supporting-iron-maiden-32/
We're going to be on the biggest metal tour ever! Check http://www.theravenage.com for info, dates + more! @IronMaiden
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Download hint o.a. naar Iron Maiden, o.a. door de poster van 2013 te delen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Oké we kunnen na de tourdata (vandaag 9 data VS toegevoegd) die nu staan concluderen dat Iron Maiden pas na 22 mei 2016 in Europa gaat touren.
Ruim op tijd voor het Europese festival seizoen, hadden we al geconcludeerd.
The Book Of Souls World Tour will open in the U.S.A in late February with Ed Force One flying in for three shows before, in early March, heading into Central America visiting MEXICO, followed by a much anticipated first ever concert in EL SALVADOR and a return to COSTA RICA. Ed Force One then proceeds into South America for concerts in ARGENTINA, CHILE and a number of shows in BRAZIL before flying back to the USA at the end of March for ten more cities covering the USA and, of course, CANADA in the first two weeks of April.

A long awaited return to JAPAN follows later in April, and then the band are delighted to be playing their first ever shows in CHINA before heading to NEW ZEALAND and AUSTRALIA for a comprehensive tour during the first half of May. Shows in SOUTH AFRICA, Maiden’s first visit there with Bruce, will be the last port of call before Ed Force One heads to EUROPE for a very extensive tour starting in late May and finishing in early August. This will the first time Ed Force One has ever been used on any European Tour dates (other than Bruce’s Fan Club trips to shows) and will provide transport there for at least for the first few weeks.

Dates announced so far:

2016

FEBRUARY
Wed 24 Ft. Lauderdale, Florida, USA BB&T Center
Fri 26 Tulsa, OK, USA BOK Center
Sun 28 Las Vegas, NV, USA Mandalay Bay Events Center

MARCH
Wed 30 New York, USA Madison Square Garden

APRIL
Tue 5 Detroit, MI, USA Palace Of Auburn Hills
Wed 6 Chicago, IL, USA United Center
Mon 11 Tacoma, WA, USA Tacoma Dome
Wed 13 Denver, CO, USA Pepsi Center
Fri 15 Los Angeles, CA, USA The Forum
Fri 29 Christchurch, NEW ZEALAND Horncastle Arena

MAY
Sun 1 Auckland, NEW ZEALAND Vector Arena
Wed 4 Brisbane, AUSTRALIA Brisbane Entertainment Centre
Fri 6 Sydney, AUSTRALIA Allphones Arena
Mon 9 Melbourne, AUSTRALIA Rod Laver Arena
Thu 12 Adelaide, AUSTRALIA Adelaide Entertainment Centre
Sat 14 Perth, AUSTRALIA Perth Arena
Wed 18 Cape Town, SOUTH AFRICA Grand Arena
Sat 21 Johannesburg, SOUTH AFRICA Carnival City Festival Lawns
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
IRON MAIDEN ANNOUNCE MEXICO DATES ON THE BOOK OF SOULS WORLD TOUR

Published: Oct 05, 2015

Maiden will open the Latin America leg of The Book Of Souls Tour in Mexico at the beginning of March:

MAR 01 - Monterrey, Mexico - Teatro Banamex
MAR 03 - Mexico City, Mexico - Sports Palace


Tickets go on sale to the general public on Wednesday October 14th through Ticketmaster.com.mx, and there will be an exclusive presale for Iron Maiden Fan Club members on Friday October 9th. You can find more details here .

Special guests will be Anthrax with support also from The Raven Age.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
IRON MAIDEN ANNOUNCE CENTRAL & SOUTH AMERICA STADIUMS AND ARENAS ON THE BOOK OF SOULS WORLD TOUR

Published: Oct 06, 2015

Maiden’s Latin America tour continues with 10 more shows including first-ever visits to El Salvador and to Cordoba in Argentina. The full list of dates:

MAR 06 - EL SALVADOR, San Salvador - Estadio Jorge Magico Gonzalez (on sale November 28)
MAR 08 - COSTA RICA, San Jose - Estadio Ricardo Saprissa (on sale October 29)
MAR 11 - CHILE, Santiago - Estadio Nacional (on sale October 9)
MAR 13 - ARGENTINA, Cordoba - Estadio Mario Kempes (on sale October 13)
MAR 15 - ARGENTINA, Buenos Aires - Estadio Velez Sarsfield (on sale October 20)
MAR 17 - BRAZIL, Rio De Janeiro - HSBC Arena (on sale November 12)
MAR 19 - BRAZIL, Belo Horizonte - Esplanada Do Mineirao (on sale November 19)
MAR 22 - BRAZIL, Brasilia - Nilson Nelson Arena (on sale November 20)
MAR 24 - BRAZIL, Fortaleza - Ginasio Olimpico (on sale November 26)
MAR 26 - BRAZIL, Sao Paulo - Allianz Parque (on sale November 5)

Special guests on this leg of the tour will be Anthrax (except El Salvador) with support also from The Raven Age.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
http://www.ironmaiden.com/fefiles/071015.pdf
IRON MAIDEN ANNOUNCE THE FIRST OF THE EUROPEAN SHOWS ON THE BOOK OF SOULS TOUR

Published: Oct 07, 2015

Maiden will play at the Gelredome, Arnhem in The Netherlands on 8 June 2016.

Tickets go onsale 9 October at noon
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Waarschijnlijk morgen aankondiging voor Roskilde?!
als dat gebeurt en ze kondigen nog een paar mainstream festivals aan, dan is het wel erg zuur als ze ruimte in de planning hebben dat weekend en niet op Pinkpop staan.
dus zal wel volgeboekt zitten dat weekend dan.
Download o.a. op zijn minst.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
IRON MAIDEN ANNOUNCE CANADA DATES IN APRIL ON THE BOOK OF SOULS TOUR

Published: Oct 08, 2015

Maiden will play 4 shows in Canada on the North American leg of The Book Of Souls Tour:

APR 01 - Montreal, QC - Bell Centre
APR 03 - Toronto, ON - Air Canada Centre
APR 08 - Edmonton, AB - Rexall Place
APR 10 - Vancouver, BC - Rogers Arena
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.160
4.291
Denk niet dat ze festivals doen, maar vooral eigen concerten.

Mijn ticket voor GelreDome in the pocket.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Denk niet dat ze festivals doen, maar vooral eigen concerten.

Mijn ticket voor GelreDome in the pocket.
ja, die van mij ook. Er zijn zo te zien nog kaarten te krijgen. Late beslissers krijgen nog geluk.
Zo hoort het ook, dit is een normale voorverkoop, geen gezeik met doorveropers, geen over-hype en duurt wel even voordat de GelreDome nagenoeg tegen uitverkoop aan zit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Ik hoop het, want een vriend van me weet nog niet of hij kan.
Er zijn zelfs nog veldkaarten te koop!!
vvk loopt zelfs trager dan ik me had voorgesteld, dit is echt onverwacht. Zeker na het succes van de albumverkoop.
Alsof de meeste wachten op de festival aankondigingen over de grens, festivalkaartje is meer waar voor je geld...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
IRON MAIDEN TO HEADLINE GRASPOP 2016

Published: Oct 13, 2015

Iron Maiden will close Graspop Metal Meeting, headlining the Belgian festival in Dessel on Sunday 19th June.

Tickets go on sale on October 15th and you can find all the info at www.graspop.be

http://www.ironmaiden.com/fefiles/131015.pdf
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Paddy wrote:
Ik hoop het, want een vriend van me weet nog niet of hij kan.


Er zijn zelfs nog veldkaarten te koop!!
vvk loopt zelfs trager dan ik me had voorgesteld, dit is echt onverwacht. Zeker na het succes van de albumverkoop.
Alsof de meeste wachten op de festival aankondigingen over de grens, festivalkaartje is meer waar voor je geld…

Was niet voor iedereen een verrassing, en laat dit nou gewoon bevestiging zijn waarom dit geen Pinkpop headliner is. Als je 4 dagen na start VVK nog veldkaarten gaan krijgen dan zijn er wss nog geen 20.000 verkocht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
DennisvdBr wrote:
Paddy wrote:
Ik hoop het, want een vriend van me weet nog niet of hij kan.


Er zijn zelfs nog veldkaarten te koop!!
vvk loopt zelfs trager dan ik me had voorgesteld, dit is echt onverwacht. Zeker na het succes van de albumverkoop.
Alsof de meeste wachten op de festival aankondigingen over de grens, festivalkaartje is meer waar voor je geld…


Was niet voor iedereen een verrassing, en laat dit nou gewoon bevestiging zijn waarom dit geen Pinkpop headliner is. Als je 4 dagen na start VVK nog veldkaarten gaan krijgen dan zijn er wss nog geen 20.000 verkocht.
Stadion concert of festival is duidelijk iets anders. Op een festival dag hadden ze nog een aantal mooie namen voor zich gehad, en ca 30 duizend dagkaarten had dat festival ze wel verkocht dan.
Daar was ik niet zo bang voor, ik denk dat de meeste Iron Maiden fans de andere data afgewacht hebben met vooral festivals als GMM in de verwachting, geen verrassing daarin.
Iron Maiden is als zodanig een prima festival headliner, de kaartverkoop van GelreDome zegt hier totaal niets over, die vvk bepaald niet de kwaliteit van de band als festival act bij uitstek.
ZiggoDome was vorige keer uitverkocht en GelreDome 2011 meen ik ca 24 a 25 duizend ook niet geheel uitverkocht.
De vergelijking concert tegenover festival is lastig, kijk bijvoorbeeld ook naar Muse. De festivaldagen in Duitsland en op Pinkpop niet uitverkocht terwijl de ZIggo-shows als warme broodjes gingen.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Blij dat ik geen gelredome kaartjes heb gekocht, vind het geluid slecht en nu mooi kaartjes kopen voor Graspop!
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
DennisvdBr wrote:
Paddy wrote:
Ik hoop het, want een vriend van me weet nog niet of hij kan.


Er zijn zelfs nog veldkaarten te koop!!
vvk loopt zelfs trager dan ik me had voorgesteld, dit is echt onverwacht. Zeker na het succes van de albumverkoop.
Alsof de meeste wachten op de festival aankondigingen over de grens, festivalkaartje is meer waar voor je geld…


Was niet voor iedereen een verrassing, en laat dit nou gewoon bevestiging zijn waarom dit geen Pinkpop headliner is. Als je 4 dagen na start VVK nog veldkaarten gaan krijgen dan zijn er wss nog geen 20.000 verkocht.


Stadion concert of festival is duidelijk iets anders. Op een festival dag hadden ze nog een aantal mooie namen voor zich gehad, en ca 30 duizend dagkaarten had dat festival ze wel verkocht dan.
Daar was ik niet zo bang voor, ik denk dat de meeste Iron Maiden fans de andere data afgewacht hebben met vooral festivals als GMM in de verwachting, geen verrassing daarin.
Iron Maiden is als zodanig een prima festival headliner, de kaartverkoop van GelreDome zegt hier totaal niets over, die vvk bepaald niet de kwaliteit van de band als festival act bij uitstek.
ZiggoDome was vorige keer uitverkocht en GelreDome 2011 meen ik ca 24 a 25 duizend ook niet geheel uitverkocht.
De vergelijking concert tegenover festival is lastig, kijk bijvoorbeeld ook naar Muse. De festivaldagen in Duitsland en op Pinkpop niet uitverkocht terwijl de ZIggo-shows als warme broodjes gingen.

Kwaliteit staat ook niet ter discussie, maar ze worden (helaas) in NL niet zo breed gedragen als bv. een Metallica of Rammstein. En als je er dan in 2014 al twee keer staat, wat ook niet héél geweldige kaartverkoop liet zien en notabene nog een toegankelijke greatest hits show was, dan kan ik me niet voorstellen dat ze bij Mojo denken 'goh, prima Pinkpop materiaal'. Zeker niet als er wss meer op pad is wat beter past daar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken