Tips altijd welkom!Oeh nice! Ik kom net Kyushu uit dus als je nog tips zoekt... Wanneer ben je in Tokyo/Osaka?
In ieder geval 17-21 maart Tokyo.
Osaka weet ik nog niet, als het kan willen we ons ook een beetje laten leiden door de kersenbloesem
Tips altijd welkom!Oeh nice! Ik kom net Kyushu uit dus als je nog tips zoekt... Wanneer ben je in Tokyo/Osaka?
Hahah nee dat meen je nietTips altijd welkom!
In ieder geval 17-21 maart Tokyo.
Osaka weet ik nog niet, als het kan willen we ons ook een beetje laten leiden door de kersenbloesem![]()
Afgelopen november in Thailand geweest. Tip nummer 1 om overal te komen is de Grab app (soort Uber) en 123Asia voor grotere reizen (zeg busreizen tussen steden etc.). Voor bangkok ook nog wel een boel eettips/bartips etc. maar weet niet of je interesse daar ligt, dan moet ik daar even uitgebreid de tijd voor nemen.Wij (ik, vriendin en tegen dan 11-jarige dochter) hebben besloten naar Thailand te gaan komende zomer in juli. We gaan 15 dagen ter plekke zijn.
Ik ben me er van bewust dat dit nooit voldoende gaat zijn maar in het achterhoofd speelt dat we ooit nog eens terug gaan om de rest te zien. Aangezien het ook regenseizoen is, heb ik momenteel volgende planning op papier gezet:
Bangkok -> Kanchanaburi -> Khao Sok -> Koh Samui -> Bangkok
Tips allerhande zijn welkom. Aanraders qua bezichtigingen, restaurants, overnachtingen,... Vervoertips om van A naar B te gaan zijn ook meer dan welkom.
Momenteel zijn enkel de vluchten geboekt.
Hahaha dat is wel heel toevallig ja, meant to be!Hahah nee dat meen je niet
Dan kom ik je misschien nog wel tegen, ik ben exact die data er ook!
Wij gaan waarschijnlijk eind september, begin oktober 3 weken naar Japan en ik houd me ook zeer aanbevolen voor muziek venue / concert tips. En andere tips uiteraard ook.Ik heb nog wel een vraag voor de gemeenschap hier - er was laatst iemand van t forum voor een langere reis naar Japan en Korea en die had ook allemaal kleine muziek venues bezocht. Ik ben nog op zoek naar wat leuks en kleins in Tokyo/Kyoto/Osaka maar heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken...
Ik wilde eigenlijk naar Masayoshi Takanaka (hij treedt op! En in Tokyo als ik er ben!) maar te lang gewacht met kaartjes kopen en nu is alles uitverkochtmocht iemand nog de Gouden tip hebben voor een gedegen resale platform dan hou ik me aanbevolen!
Ik duik even in mijn mailbox voor wat referentiesIk heb nog wel een vraag voor de gemeenschap hier - er was laatst iemand van t forum voor een langere reis naar Japan en Korea en die had ook allemaal kleine muziek venues bezocht. Ik ben nog op zoek naar wat leuks en kleins in Tokyo/Kyoto/Osaka maar heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken...
Ik wilde eigenlijk naar Masayoshi Takanaka (hij treedt op! En in Tokyo als ik er ben!) maar te lang gewacht met kaartjes kopen en nu is alles uitverkochtmocht iemand nog de Gouden tip hebben voor een gedegen resale platform dan hou ik me aanbevolen!
Ik denk eigenlijk dat je route wel aardig kan in 15 dagen. Ik ben zelf niet in Kanchanaburi geweest. Khao Sok is erg tof, maar daar ben je waarschijnlijk niet heel lang, dat biedt dan mogelijkheden wat langer te relaxen op Koh Samui. Vanaf Khao Sok kun je volgens mij wel met de bus naar Krabi/Ao Nang, dat is ook al een toffe plek met mooie stranden. Van daar kun je dan reizen naar Koh Samui of andere eilanden. Vanaf Krabi zou je vervolgens terug kunnen vliegen naar Bangkok.Wij (ik, vriendin en tegen dan 11-jarige dochter) hebben besloten naar Thailand te gaan komende zomer in juli. We gaan 15 dagen ter plekke zijn.
Ik ben me er van bewust dat dit nooit voldoende gaat zijn maar in het achterhoofd speelt dat we ooit nog eens terug gaan om de rest te zien. Aangezien het ook regenseizoen is, heb ik momenteel volgende planning op papier gezet:
Tips allerhande zijn welkom. Aanraders qua bezichtigingen, restaurants, overnachtingen,... Vervoertips om van A naar B te gaan zijn ook meer dan welkom.
Heel mooie planning hoor. Ik ben zelf anderhalf jaar geleden 3,5 week naar Thailand geweest en ben ook naar al de bovenstaande bestemmingen geweest behalve Kanchanaburi. Mocht je vragen hebben over Koh Samui of Khao Sok mag je me altijd berichten! Beiden waren erg mooi en vooral Khao Sok was echt een trip highlight die ik nooit meer zal vergeten. Wij hebben daar twee nachten in de jungle overnacht en 1 nacht op zo'n hutje op het water en dat was wel echt een bijzondere ervaring.Wij (ik, vriendin en tegen dan 11-jarige dochter) hebben besloten naar Thailand te gaan komende zomer in juli. We gaan 15 dagen ter plekke zijn.
Als ik het goed heb is het rond de periode dat hij gaat regenseizoen in Krabi. Ik gok dat dat de reden is om naar Koh Samui te gaan, aan die kust is het regenseizoen namelijk later in het jaar.Ik denk eigenlijk dat je route wel aardig kan in 15 dagen. Ik ben zelf niet in Kanchanaburi geweest. Khao Sok is erg tof, maar daar ben je waarschijnlijk niet heel lang, dat biedt dan mogelijkheden wat langer te relaxen op Koh Samui. Vanaf Khao Sok kun je volgens mij wel met de bus naar Krabi/Ao Nang, dat is ook al een toffe plek met mooie stranden. Van daar kun je dan reizen naar Koh Samui of andere eilanden. Vanaf Krabi zou je vervolgens terug kunnen vliegen naar Bangkok.
Ah ja, volgens mij was ik in Krabi in augustus. Kan me herinneren dat we in inderdaad wel eens een flinke bui hebben gehad. Op Koh Samui (en nog wat Koh's) overigens ook wel.Als ik het goed heb is het rond de periode dat hij gaat regenseizoen in Krabi. Ik gok dat dat de reden is om naar Koh Samui te gaan, aan die kust is het regenseizoen namelijk later in het jaar.
Klopt, dat is inderdaad de reden. Helaas zou Krabi niet echt mogelijk zijn die periode.Als ik het goed heb is het rond de periode dat hij gaat regenseizoen in Krabi. Ik gok dat dat de reden is om naar Koh Samui te gaan, aan die kust is het regenseizoen namelijk later in het jaar.
Als je wat meer rust in je planning wilt zou ik persoonlijk eerder Kanchanaburi weglaten dan Khao Sok, omdat Khao Sok zo goed te combineren is met Koh Samui. Kanchanaburi zou ik dan bijvoorbeeld eerder combinderen met Noord Thailand in een andere reis. Al is dat natuurlijk gemakkelijk gezegd, want dan moet je nog een keer die kant op.Klopt, dat is inderdaad de reden. Helaas zou Krabi niet echt mogelijk zijn die periode.
Iets meer in detail wat ik momenteel heb staan:
Bangkok (3 nachten): klassiek Bangkok (Wat Pho, Arun,...), Ayutthaya
Kanchanaburi (2 nachten): onderweg naar daar een stop bij de drakentoren, daar Erawan NP, River Kwai Bridge, Death Railway
Khao Sok (2 nachten waarvan 1 in jungle lodge en 1 op het meer): 's ochtends richting luchthaven in Bangkok voor vlucht naar Surat Thani.
Koh Samui (6 nachten): met de ferry volgens google richting Samui. Hier twijfel ik welke regio van Samui het beste is om te verblijven. Wij gaan uiteraard niet het nachtleven is, maar hebben graag wel een gezellige bar 's avonds en ook de nodige rust. Er zou daar een kabelbaan over de jungle zijn, iets van olifanten?
Bangkok (1 nacht): Laatste nacht vooraleer we terug richting Brussel vliegen. Ik kom een dag vroeger terug naar Bangkok om mogelijke vertragingen te voorkomen en ontspannen terug richting huis te gaan.
Khao Sok zou fantastisch mooi zijn. En je reactie hierboven motiveert me nog meer om die toch in de route te houden. De reden waarom ik af en toe twijfel is of het wel logistiek haalbaar is om 's morgens in Kanchanaburi te vertrekken en later op de dag in Khao Sok aan te komen. En de route van Khao Sok richting Samui.
Haha ja even met mn vriendin checken (eerste weken weer bij elkaar sinds 2 maanden) dus die heeft wat voorrangHahaha dat is wel heel toevallig ja, meant to be!
Als het je leuk lijkt sowieso eens een avondje afspreken om ergens te eten en/of naar een optreden te gaan![]()
Je opmerking over die extra nacht bij Khao Sok is afgelopen weekend een paar keer door mijn hoofd gegaan. Het lijkt mij inderdaad ook wel een beter idee om het zo in te gaan plannen. Bedankt voor de tipAls je wat meer rust in je planning wilt zou ik persoonlijk eerder Kanchanaburi weglaten dan Khao Sok, omdat Khao Sok zo goed te combineren is met Koh Samui. Kanchanaburi zou ik dan bijvoorbeeld eerder combinderen met Noord Thailand in een andere reis. Al is dat natuurlijk gemakkelijk gezegd, want dan moet je nog een keer die kant op.
Je planning wordt ook wel een stuk rustiger wanneer je 1 nacht van Koh Samui weghaalt en deze bij Khao Sok plakt. je krijgt dan zoiets qua planning:
Dag 1: Reisdag van Kanchanaburi naar Khao Sok
Dag 2: Khao Sok Jungle dag
Dag 3: Khao Sok lake dag
Dag 4: ferry naar Koh Samui
Je hebt dan wel een dag minder in Khao Sok maar het zal je wel een hoop rust geven. Ik kan het sowieso aanraden om reisdagen in te plannen en op die dag verder niet te veel in te plannen, als het dan lukt om op zo'n reisdag nog wat extra's te zien is het mooi meegenomen maar als het niet lukt is het ook niet erg. Op 1 dag van kanchaburi naar khao sok reizen en nog de jungle in is niet te doen. bij ons werden we in de ochtend al verwacht bij het meer voor de boot naar panvaree dus op die dag iets in de jungle zien zou er dan ook niet in zitten. Je hebt dus eigenlijk wel die 3 nachten nodig als je naast de lake overnachting ook nog tijd wilt hebben om iets anders te zien.
Op Koh Samui ben ik zelf verbleven in het Deva Beach Resort, maar de locatie viel ons een beetje tegen, was vrij ver weg van alles en zonder huurauto of scooter was het een hoop gedoe om van A naar B te komen. achteraf gezien was ik liever gegaan voor een locatie bij Lamai of Chaweng beach denk ik