Het Reistopic

Ben je bekend met de "Dutchies in..." groeps whatsapps?
Wij zitten in die apps en dan is het heel gemakkelijk om met mensen af te spreken om samen iets te gaan doen, een taxi te delen, samen een hapje te eten of wat te drinken etc.

Ik zie dat er voor Europa maar 1 app is, dan lijkt het me wel wat lastiger.

En vooral overnachten in een hostel zou ik zeggen (ik ben zelf wel van de eigen kamer dan) maar dan gaan de contacten heel natuurlijk

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Het liefst binnen Europa. Ik heb lopen denken aan een rondreis in IJsland, of een festival elders in Scandinavië te pakken en er een aantal dagen aan vast te plakken.
Je kiest ook wel de landen/regio's uit natuurlijk ;) Nee, denk dat je daar alsnog wel contact kan maken, in barretjes en dergelijke, maar of ik er echt goede tips voor heb... Welk seizoen eigenlijk? Rond nu? Misschien dat je het dan rond bepaalde activiteiten kan plannen.

Vraagje: een tijd geleden is mijn relatie uitgegaan. We hadden samen een vakantie geboekt van twee weken, maar die konden we (gelukkig) annuleren. Nu ben ik echter niet meer op vakantie geweest, terwijl ik denk dat dat wel goed is in verband met af en toe wat rust van mijn vrij drukke baan.

Ik ben echter niet zo van het "alleen" eten en "alleen" ergens heen. Hoewel ik er met concert et cetera nooit een probleem mee heb, word ik dan heel bewust daarvan en verveel ik me snel. Iemand tips om ondanks dit op een leuke vakantie te gaan? Ik heb wel gekeken naar singlesreizen, maar ik ben bang dat dat niet helemaal mijn publiek is om mee te vertoeven...
Heel begrijpelijk hoor, desondanks ben ik de afgelopen vier weken solo door het zuidwesten van de States getrokken. De eerste keer dat je bij een wat luxer eetestablishment eet is het wel wat vreemd om in je eentje te zitten, maar als je eenmaal de drempel over bent is het heel relaxed!

Als je het echt heel erg spannend vindt, zou je kunnen proberen om hotels te boeken die ook een goed gewaardeerd restaurant hebben. Mijn ervaring is dat het in zo’n hotel al helemaal niet gek is om alleen aan een tafel te zitten.

Voor wat betreft de activiteiten: ik heb bijvoorbeeld onder andere de Alcatraz tour in San Francisco, de Whale Watching tour in Monterey en de Antelope Canyon tour nabij Page in mijn eentje gedaan. In alle drie gevallen was ik met heel veel onbekende mensen en af en toe boden mensen zelfs aan om me op de foto te zetten met de prachtige omgeving.

Toegegeven, dit gaat over de States waar mensen misschien bovengemiddeld erg vriendelijk en makkelijk in de omgang zijn. Maar er gaat een wereld voor je open als je de stap durft te zetten!

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Ik zag dat @BeWario in Egypte was, dat deed bij mij de vraag "rijzen" of er nog meer mensen de feestdagen vieren op tropische (of minder tropische) plekken!?

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Ik zag dat @BeWario in Egypte was, dat deed bij mij de vraag "rijzen" of er nog meer mensen de feestdagen vieren op tropische (of minder tropische) plekken!?
Waar zit jij tegenwoordig? Jij was door Zuid Amerika aan t sjezen toch?

Ik ben nu idd in Egypte, en vlieg begin januari door naar Japan voor 2 maanden! Kon mn huis nog niet in want de huurder zit er nog in tot eind februari dus dat vond ik wel een goed excuus 😜

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: EdsjeFCB, Pommer en JP5
Waar zit jij tegenwoordig? Jij was door Zuid Amerika aan t sjezen toch?

Ik ben nu idd in Egypte, en vlieg begin januari door naar Japan voor 2 maanden! Kon mn huis nog niet in want de huurder zit er nog in tot eind februari dus dat vond ik wel een goed excuus 😜
Zuid Amerika is sinds begin December achterin ons, zijn nu nog 4 dagen in Costa Rica en gaan dan omhoog, Nicaragua, Guatamala, Belize, Mexico en dan 10 februari naar De Filipijnen. Half maart gaan wij naar Japan! Kijken we ook heel erg naar uit. Als je tegen die tijd tips hebt dan horen we dat graag 😁

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Zuid Amerika is sinds begin December achterin ons, zijn nu nog 4 dagen in Costa Rica en gaan dan omhoog, Nicaragua, Guatamala, Belize, Mexico en dan 10 februari naar De Filipijnen. Half maart gaan wij naar Japan! Kijken we ook heel erg naar uit. Als je tegen die tijd tips hebt dan horen we dat graag 😁
Oh zeker! Misschien kom ik je nog tegen in Tokyo! Hopelijk komt mn vriendin me dan opzoeken en zijn we rond die tijd in Tokyo of Osaka 😜

• Confetti
Waarderingen: EdsjeFCB
Misschien een beetje vreemde timing zo helemaal op het einde van de zomer, maar hierbij een topic om alles te bespreken i.v.m. reizen en toerisme!
Ik vind het zelf altijd wel leuk om verslagjes te lezen van mensen die in het buitenland een concert doen en dan ook vanalles te vertellen hebben over de stad of wat ze nog allemaal gedaan hebben buiten het muzikale luik. Daarnaast is reizen natuurlijk ook gewoon leuk dus dit is jullie kans om elkaar tips te geven en leuke verhalen uit te wisselen.
  • Concert gedaan in een buitenlandse stad? Benieuwd naar je favoriete attracties en de beste verborgen pareltjes!
  • Ook in de Benelux valt er natuurlijk heel wat te beleven. Misschien heb jij wel een favoriete plek om te gaan eten voor een optreden?
  • Een wereldreis gepland? Of toch weer met de camper naar Zuid-Frankrijk? Vertel er ons over, zelfs al heeft het niets met muziek te maken.
Al heel vaak ja. Maar wat mij zowat het meest bijblijft is Oslo. Ik ben er al geweest voor een concert van Dream Theater en heb er toen een city trip aan gekoppeld maar toen was het allemaal nog niet zo speciaal vond ik. Het was toen herfst, koud, mijn verjaardag (zou eigenlijk het een groter feest moeten maken maar vergeleken met wat zo meteen komt ...), het water was te nat, het eten was te droog en de vrouwen waren te preuts. Nee ok die 3 laatste zijn om te lachen, maar u snapt mijn punt wel. Het was toen te november. Ofzoiets. Ongeveer een half jaar later (en dan spreek ik over juni 2025) was ik er opnieuw voor Tons Of Rock. Een gezellig festival met huge headliners maar wel formaatje (qua terreingrootte) Alcatraz eerder. Maar ook de stad zelf vond ik toen zomerser. Ik heb enkele hotels gehad toen (want ik logeer nooit langer dan een nacht in het zelfde hotel, zelfs niet als het het beste hotel ooit was. Een uitzondering die ik van plan te maken ben: ik was begin dit jaar in een hotel in Hamburg en normaal pak ik altijd een hotel met een zwembad en welnesscentrum maar die nacht was er nog maar enkel een hotel beschikbaar zonder deze luxe maar die hebben intussen wél een zwembad en welnesscentrum dus als ik ooit nog eens in Hamburg ben ... voilla) en verschoot in een bepaald hotel van hoe "paradijselijk" Oslo was niet kan zijn. Ik waande me als het ware in Saint-Tropez. Prachtig wellnesscentrum, ook met een buitengedeelte en het was toen een aangename 25 graden (wat voor de gemiddelde Noor overgins veel te heet is). Tons Of Rock zelf was een heerlijk en fantastisch festival. En voor de metal liefhebbers raad ik zeker aan Neseblod Records te bezoeken voor platen en cd's. Niet enkel is hun kelder legendarisch door bands als Mayhem en Emperor die er een staaltje Noorse metal geschiedenis hebben achter gelaten, ze hebben daar ook een zeer goed aanbod metal op cd en vinyl. Van black metal tot hard rock en van heavy metal tot deathcore. Een andere parel die ik aan kan raden is Katakomben. Maar opnieuw voor de metal liefhebbers wel. Goede kleine store (wat wibra vibes qua indeling maar eigenlijk maar een gang) maar wel een fantastisch aanbod metal op cd en vinyl.

Mijn favoriete concertzaal hier is misschien wel Tivoli. Omdat ze daar lekkere hapjes hebben, maar ook zelfs alcoholoze Leffe van het vat (!!!!). Ik ken zelfs geen enkel normaal café die dat aanbieden. Zelf ben ik van Antwerpen echter wel, en helemaal weg van restaurant Verona (aan de Suikerrui, vlak aan de Grote Markt). Een Italiaan die eigenlijk gewoon fantastisch is. Maar ja ik ga er dus ook eten buiten het concertleven ... . Een ander lekker Italiaans restaurantje vind ik schuins tegenover de Ancienne Belgique in Brussel maar ik weet die naam niet. Voor de rest ben ik eigenlijk altijd redelijk gehaast met concerten en focus ik me eerder op de Burger Kings en de Quicks die deze aardbol rijk is.

Ik ben meer voor de city trips. Sorry. Een tripje naar het buitenland link ik ook heel graag aan een concert of een festival :)

Juli? Of wellicht zelfs het najaar?
Mag allemaal!
Allerbeste tip voor Reykjavik: eerste weekend van November! Je valt tegelijk met Iceland Airwaves in de stad, soort van Eurosonic/Noorderslag voor IJsland. En heel goeie kans voor Noorderlicht terwijl je nog wel veel tijd hebt om bij daglicht dingen te zien.

Users who are viewing this thread