Nog maar eens een update van mijn kant - ondertussen begonnen aan week 7 van de opleiding, volgende week examen.
Nadat de honeymoon periode van Afrika en alle dieren een beetje over gewaaid was, begonnen eigenlijk steeds meer dingen van de organisatie me tegen te staan. Slecht onderhoud van de autos bijvoorbeeld, en te weinig autos, waardoor je vaak activiteiten op t kamp moest uitzitten omdat er te weinig plek was. Daarnaast is er ook heel minimale begeleiding waardoor je effectief alles zelf aan t uitvogelen bent, maar als je dan iets verkeerd doet kijken de rangers je wel allemaal aan met van "Ja maar dit weet toch iedereen dat je dit niet moet doen".
Als je mee kan op activiteiten (of beter, ze zelf mag rijden) is t nog steeds wel heel tof om vanalles te spotten. De trekvogels beginnen nu terug te komen nu de eerste regen gevallen is, en ondertussen al meer dan 100 verschillende vogelsoorten gespot hier! Ook wat meer verschillende soorten ontzettend dichtbij gehad, zoals een olifant die praktisch tegen de auto aan stond, naast een leeuwen pride met verse kill parkeren, olifanten een week lang elke avond in t kamp, en een nachtelijke bezoekje van een luipaard terwijl ik vuur aan t maken was....
Ik heb nu de keuze gemaakt om na mn examen naar Kaapstad te verhuizen om daar een aantal weken een Marine Science course te volgen, en daarna nog wat te vrijwilligen. Daarna even vakantie met mn vriendin in Egypte, en na oud en nieuw liggen de plannen nog open.... Ik hou me aanbevolen voor aanraders om 2-3 maanden te backpacken!
@EdsjeFCB was jij niet in Zuid Amerika ergens nu?
Edit: voor degenen die Polar Steps en/of insta leuk vinden:
Polar Steps
Insta