Anders ik wel!
Die bijenhotels werken ontzettend goed.
Zie link voor enkele foto's.
De eerste 3 foto's zijn ongeveer een maand geleden gemaakt. De andere 5 zonet.
Het grote hotel had ik al in mijn vorige woning en daar ben ik stilaan buisjes aan het vernieuwen, dat heeft mijn vader zelf gemaakt en waren ook buisjes van bamboo uit de buurt, maar die barstten nogal snel, nu is de bamboo daar weg dus heb ik nieuwe buisjes gewoon aangekocht.
Er was bij het uitkomen van de bijen nogal chaos voor dat grote hotel en ik wou hen wat ruimte geven om zich te verspreiden. De 4 kleine huisjes zijn dus nieuw en hangen een stuk uit elkaar. Die eerste foto's zijn gemaakt enkele dagen na het ophangen. Die laatste 2 huisjes waren toen nog leeg dus heb ik een maand geleden geen foto's van gemaakt. Bezige bijtjes zoals je kan zien. Vind het ook zo fijn om hen bezig te zien!
Ja absoluut! Vuurwantsen zijn toppers voor je tuin. Ze zitten bij mij in het stuk van de bijenbloemen dus gezorgd dat al het oude materiaal bleef staan tot in februari-maart het zelf uitgezaaide al mooi begon te schieten en ze dus altijd goeie plekjes hadden om te schuilen. Echte zonnekloppers zijn het, dan zie je de hele familie op alle planten en het hout genieten.
Mijn vader heeft er altijd al een gehad. Dus ik profiteer nog even van zijn oogst, al zie ik mezelf wel een serre plaatsen wanneer hij er mee stopt.
@Dr. Hannibal wil er ook graag mee starten vertelde hij me onlangs.
Rabarber is best makkelijk, groeit zelfs op de mesthoop, dus ga ervoor als je een beetje ruimte hebt zou ik zeggen!