Nu we in het zeer vermakelijke en drukbezochte
GMM HURT/HEAL spel inmiddels in de top-10 zijn beland, is het wellicht leuk om eens vooruit te kijken naar mogelijke opties voor een vervolg.
Eerder zijn binnen het speltopic al enkele interessante mogelijkheden voorgesteld, maar om de aandacht niet teveel van het spel af te leiden, is het wat mij betreft beter om het daar hier verder over te hebben.
Zelf heb ik ook eens nagedacht over mogelijke vervolgspellen.
Als metalfan gaat mijn aandacht dan vanzelfsprekend weer richting de metalfestivals.
Voor de hand ligt bv. een Alcatraz-editie (eerder al als optie samengevoegd met GMM).
Een andere interessante optie lijkt mij een nieuwe GMM-editie met enkel de headliners van een of meer overige podia (Marquee, Metal Dome en/of Jupiler Stage).
Daarvoor heb ik alle headliners voor die stages door de jaren heen geïnventariseerd en geanalyseerd.
Het resultaat zien jullie hieronder.
Uiteindelijk bleken dat toch veel meer namen te zijn dan ik in eerste instantie had gedacht.
Het huidige GMM-spel is van start gegaan met 48 bands, wat aanvankelijk als vrij veel werd ervaren, maar uiteindelijk in de praktijk goed te doen bleek.
Met dit in gedachte en afgaande op onderstaande aantallen zou een spel met enkel Marquee (I) headliners, plus eventueel (een selectie van) Marquee II headliners, goed te doen moeten zijn.
Daarbij moet wel de verwachting worden meegewogen dat een dergelijk spel naar alle waarschijnlijkheid aanzienlijk minder deelnemers zal aantrekken dan het huidige spel met Main Stage headliners, en daardoor dus een stuk langer zal duren (niet dat we haast hebben ofzo..

).
Desondanks bevat de lijst met Marquee headliners een verrassende veelzijdigheid aan bands en genres, die toch menig metalfan zou moeten aanspreken, en tot een leuk, interactief spel zouden moeten kunnen leiden.

Ik zou deze optie dan ook persoonlijk willen voorstellen voor een eerstvolgend spel (dat uiteraard niet direct na het huidige spel hoeft te beginnen).
Hoe denken jullie hierover?
Enige uitleg bij het overzicht:
- Er is de nodige overlap qua headliners tussen al deze podia (enkel niet tussen Marquee I en de Jupiler Stage), deze zijn met verschillende kleuren gemarkeerd.
Ook zijn meerdere Main Stage headliners (reeds bekend uit het lopende GMM-spel) tevens headliner van een van de overige podia geweest, deze zijn in groene letters weergegeven. Er kan over worden gediscussieerd of deze al dan niet opnieuw worden meegenomen in een vervolgspel