Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Goede argumenten van iedereen, waarvoor dank! šŸ‘

Ik neig er zelf nu ook wel naar om de Alcatraz-namen erbuiten te laten, dat voelt toch wat als een 'oneerlijke' vergelijking. T.z.t. kunnen we altijd nog een apart spelletje daarvoor opzetten, mede afhankelijk van het succes van het GMM-spel. ;)

De pre-COVID namen zou ik echter toch wel willen meenemen, aangezien daar toch nog wel de nodige relevante namen tussen zitten als toekomstig headliner.
De rode, niet meer actieve namen zou ik dan wel erbuiten laten, evenals (om voor de hand liggende redenen) Rammstein, Iced Earth en Diablo Radio.
Aerosmith, FNM, Slayer, SOAD en Evanescence zou ik dan nog wel het voordeel van de twijfel gunnen, ook al is de kans klein dat die ooit nog zullen headlinen.

Dan blijven de volgende namen dus over:

Bekijk bijlage 17961

Daarmee zit je op 46 namen.
Mijn voorstel is dan om op 50 punten voor iedere band te beginnen.
Zodra er nog maar 25 bands overblijven, krijgt iedere band er nog eens 50 punten bij.

Wie kan zich daar in vinden (🤘/šŸ™)?
Uiteraard valt over individuele namen nog steeds te onderhandelen. ;)
Goed plan, maar 50 punten lijkt me net wat veel, wellicht 30 of 33?

anders kan ik op de eerste dag om 23:59 en 00:00 in een minuut tijd Maiden eruit stemmen in mijn ƩƩntje, dat lijkt me ook niet de bedoeling :)

Goed plan, maar 50 punten lijkt me net wat veel, wellicht 30 of 33?

anders kan ik op de eerste dag om 23:59 en 00:00 in een minuut tijd Maiden eruit stemmen in mijn ƩƩntje, dat lijkt me ook niet de bedoeling :)
Veel? Dat wil zeggen dat 5 man een band kunnen uitstemmen. Als je ziet hoe rap het meestal al gaat op de Werchter hurt/heal dan zou ik me daar zeker geen zorgen om maken. 30 is veel te weinig om te starten.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo
Veel? Dat wil zeggen dat 5 man een band kunnen uitstemmen. Als je ziet hoe rap het meestal al gaat op de Werchter hurt/heal dan zou ik me daar zeker geen zorgen om maken. 30 is veel te weinig om te starten.
Oeps ik had de post iets te vluchtig gelezen, foutje
dacht even dat het plan was om iedereen iedere dag 50 punten te geven om te stemmen
dat leek me wat veel :)

de bands op 50 te laten starten lijkt me inderdaad prima!

Persoonlijk zie ik toch liever 100 per band. Duurt wel wat langer maar 5 man aan de samenzwering en de 50 punten zijn verdampt…

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ok, dan wordt het gewoon 100! :) šŸ’ā€ā™‚ļø

En we nemen alle bands mee (pre- Ʃn post-COVID), behalve de bands die officieel niet meer bestaan (Black Sabbath, KISS, Motƶrhead, Ozzy Osbourne, Whitesnake, Diablo Blvd/Radio).
Dat zijn er dan 48.
Best veel, maar ik verwacht toch wel dat het met name in de beginfase vooral minnetjes zal regenen, waardoor we waarschijnlijk al vrij snel onder de 30 terecht zullen komen, waarna het steeds iets tactischer zal worden. ;)

Waarom geen My Dying Bride, Saxon en Type O Negative? Ok TON kan ik nog snappen. Maar MDB headliner van de zaterdag in 2002 en op vrijdag datzelfde jaar Saxon

En is het niet leuk misschien het spel in twee categorieƫn te doen?
Enerzijds de categorie met bands die nog niet uiteen zijn waarvoor iedereen dagelijks 10 punten krijgt. Dan heb ik het over Ghost, Gojira, Parkway Drive, Lamb Of God, Volbeat, ... .
En anderzijds de bands die zeer onwaarschijnlijk voor Graspop wegens uiteen: Motƶrhead, Kiss, Type O Negative, Black Sabbath, ...

Iedereen krijgt voor elke categorie dagelijks dan 10 punten.

Wel geen idee in welke categorie Rammstein en System Of A Down het best passen: ze zijn er nog wel, maar ze zijn zeer onwaarschijnlijk voor Graspop.

Eventuele bonus bands (of een derde categorie?): Ac/Dc (die stonden zelfs al op de wei), Metallica, Linkin Park, ...

Toekomstige headliners (misschien nog een vierde categorie?): Lorna Shore, Wind Rose, Architects, ...

Het kan bijna een soort award achtig iets gaan worden :D

Laatst bewerkt:
Ik denk zelf dat we het veel te ingewikkeld maken met al die sidebets. Ik vind het juist fijn dat het concept zo simpel is: gewoon elke dag 10 punten verdelen.

Waarom geen My Dying Bride, Saxon en Type O Negative? Ok TON kan ik nog snappen. Maar MDB headliner van de zaterdag in 2002 en op vrijdag datzelfde jaar Saxon

En is het niet leuk misschien het spel in twee categorieƫn te doen?
Enerzijds de categorie met bands die nog niet uiteen zijn waarvoor iedereen dagelijks 10 punten krijgt. Dan heb ik het over Ghost, Gojira, Parkway Drive, Lamb Of God, Volbeat, ... .
En anderzijds de bands die zeer onwaarschijnlijk voor Graspop wegens uiteen: Motƶrhead, Kiss, Type O Negative, Black Sabbath, ...
Die waren headliner van de toenmalige Marquee I.
Alleen headliners van Main Stages zijn meegenomen (Main Stage 2 is er pas vanaf 2014).

Iedereen krijgt voor elke categorie dagelijks dan 10 punten.

Wel geen idee in welke categorie Rammstein en System Of A Down het best passen: ze zijn er nog wel, maar ze zijn zeer onwaarschijnlijk voor Graspop.

Eventuele bonus bands (of een derde categorie?): Ac/Dc (die stonden zelfs al op de wei), Metallica, Linkin Park, ...

Toekomstige headliners (misschien nog een vierde categorie?): Lorna Shore, Wind Rose, Architects, ...

Het kan bijna een soort award achtig iets gaan worden :D
Laten we eerst maar eens op dit spel richten, dat lijkt me al ingewikkeld genoeg. ;)
Andere ideeƫn kunnen eventueel altijd later nog, bij genoeg animo.

• Leuk
Waarderingen: won666
Die waren headliner van de toenmalige Marquee I.
Alleen headliners van Main Stages zijn meegenomen (Main Stage 2 is er pas vanaf 2014).

Laten we eerst maar eens op dit spel richten, dat lijkt me al ingewikkeld genoeg. ;)
Andere ideeƫn kunnen eventueel altijd later nog, bij genoeg animo.
Ik was er toen zelf nog niet bij (want ik had met moeite toen gehoord over Sum 41, Metallica, Pennywise of Nirvana) maar was deze poster dan nog onvolledig? Dat is de gene die ik vond op de Graspop website
1766969453630.png

Edit: Ja dus, nu zie ik pas "more bands to be announced soon"

En we zijn los! :)🤘

GIF by South Park

Ik was er toen zelf nog niet bij (want ik had met moeite toen gehoord over Sum 41, Metallica, Pennywise of Nirvana) maar was deze poster dan nog onvolledig? Dat is de gene die ik vond op de Graspop website
Bekijk bijlage 17970

Edit: Ja dus, nu zie ik pas "more bands to be announced soon"
De eerste dag was die jaren enkel de marquee

Nog geen recaps voorbij zien komen overigens, toch altijd wel een leuke traditie! :)
Hier de mijne (van YouTube Music), met bijbehorende top-100 playlist.
Komen zoals gebruikelijk weer vooral bands naar voren die ik heb in-/bijgeluisterd voor festivals/concerten, plus wat oude favorieten. šŸ˜„

1767403895619.png

1767403927633.png

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666
Nog geen recaps voorbij zien komen overigens, toch altijd wel een leuke traditie! :)
Hier de mijne (van YouTube Music), met bijbehorende top-100 playlist.
Komen zoals gebruikelijk weer vooral bands naar voren die ik heb in-/bijgeluisterd voor festivals/concerten, plus wat oude favorieten. šŸ˜„

Bekijk bijlage 18004

Bekijk bijlage 18005

Voor recaps is dan ook een topic ooit aangemaakt, mocht je die nog niet kennen!

Users who are viewing this thread