Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
Damn, die zag ik niet aankomen..! 😅
Had graag mijn steentje bijgedragen aan de publieke executie van BMTH, zeker na die mooie woorden van @Piebe71 eerder, en was ook al van plan ze te gaan minnen, maar ik ben dus al te laat... 🤣

Die nekslag is je in ieder geval van harte gegund, Piebe!
En welkom terug, we hebben je stoeltje vrijgehouden. 😉

Gojira - 132 (+2)
Iron Maiden - 160
Korn - 130
Machine Head - 82 (-8)
Nine Inch Nails - 150
Parkway Drive - 160
Slipknot - 183
System Of A Down - 105
Tool - 85

Ter compensatie van mijn minpunt aan Gojira, speciaal omdat ik de eerste wilde zijn.

Damn, die zag ik niet aankomen..! 😅
Had graag mijn steentje bijgedragen aan de publieke executie van BMTH, zeker na die mooie woorden van @Piebe71 eerder, en was ook al van plan ze te gaan minnen, maar ik ben dus al te laat... 🤣

Die nekslag is je in ieder geval van harte gegund, Piebe!
En welkom terug, we hebben je stoeltje vrijgehouden. 😉
Als spelleider meedoen aan een heuse coup, we wisten niet zeker of je dat een goed idee had gevonden.

Maar goed om te weten dat je daar wel degelijk voor open had gestaan. Want tsja... Zou er al een volgend target zijn? 😏

Eerste optie valt dus af, maar de keuze is nog steeds reuze..

Dan ga ik toch maar voor de obvious weakest link:

Gojira - 132
Iron Maiden - 160
Korn - 130
Boring Machine Head - 72 (-10) 🥱
Nine Inch Nails - 150
Parkway Drive - 160
Slipknot - 183
System Of A Down - 105
Tool - 85

I Dont Like It Steve Austin GIF by BuzzFeed

Eerste optie valt dus af, maar de keuze is nog steeds reuze..

Dan ga ik toch maar voor de obvious weakest link:

Gojira - 132
Iron Maiden - 160
Korn - 130
Boring Machine Head - 72 (-10) 🥱
Nine Inch Nails - 150
Parkway Drive - 160
Slipknot - 183
System Of A Down - 105
Tool - 85
Dusssssss....... Machine Head? You're next🤔

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo
Anyway, best jammer dat ze er uit zijn want hun show op GMM 2024 was top, en hun oud werk is ook top. Maar met hun nieuwe werk passen ze gewoon niet meer op Graspop naar mijn bescheiden mening (of jawel, maar niet als headliner). En dus niet meer dan terecht dat ze er uit liggen, vind ik.

Wel, Won, hier moet ik je zeker gelijk in geven.
De nieuwe shows vind ik absoluut top. Maar ik blijf toch een beetje vastzitten in hun oudere werk. BMTH heeft ooit eens een show gegeven in Malta (als ik me niet vergis?) waarbij ze enkel hun oudere liedjes speelden (al dan niet met guest singers) en ik had dat zo graag nog eens meegemaakt ... Ik wil helemaal geen gatekeeper zijn, maar sinds Amo zijn ze me een beetje verloren. Hoewel de band toen meer nood had aan een andere sound, wat je merkt doorheen de albums, had ik daar als persoon toen geen nood aan. Hun nieuwe sound pakte me niet meer.

Ik heb ze dan nog eens op Werchter gezien in 2016 en geconcludeerd dat het niets meer voor mij was. En toch was ik daar, in 2024. En toch vond ik de show fantastisch. En toch kan het voor mij niet tippen aan die eerste keren dat ik ze live mocht aanschouwen met hun oudere werk.

Vandaar dat ik even eerlijk toegeef (als iemand die er komend jaar wéér zal staan!!!) dat dit een mooie eindplek is.

• Leuk
Waarderingen: won666 en RubenJS
Ik had gehoopt ondertussen wat bijval te vinden maar zie men vrees zo uitkomen. Achja, buiten Korn en Pwd zit er voor mij sowieso al niets meer in.
Ik wil u wel joinen, maar met twee is die strijd zo moeilijk. 150 punten nog hé!

En eigenlijk zou ik ook Machine Head moeten healen, maar dat wordt ook een eenzame strijd vrees ik ...

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Als spelleider meedoen aan een heuse coup, we wisten niet zeker of je dat een goed idee had gevonden.

Maar goed om te weten dat je daar wel degelijk voor open had gestaan. Want tsja... Zou er al een volgend target zijn? 😏
Haha, bedankt dat jullie zo over mijn objectiviteit en integriteit waken (voor zover die er al is..)! 😅😜👍

Laatst bewerkt:
  • Pray
  • Cool
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel
Gojira - 132
Iron Maiden - 160
Korn - 130
Boring Machine Head - 72
Nine Inch Nails - 150
Parkway Drive - 160
Slipknot - 183
System Of A Down - 105
Tool - 75 (-10)

Oh wow, nog maar 1 band waar ik enthousiast van word. Zeer oneens met deze top 9 moet ik zeggen 😒

Gojira - 142 (+10)
Iron Maiden - 160
Korn - 130
Boring Machine Head - 72
Nine Inch Nails - 150
Parkway Drive - 160
Slipknot - 183
System Of A Down - 105
Tool - 75

Gojira - 142
Iron Maiden - 160
Korn - 130