Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
Voor mij is deze top 8 minder representatief. Slipknot, Gojira en Parkway Drive mogen er wat mij betreft zeker instaan.
NiN vond ik wel goed, maar weinig representatief met het beeld wat ik van Graspop heb. SOAD is té groot om er ooit nog eens te staan.
Machine Head en Korn vind ik zéér goede Graspopheadliners, maar net iets minder iconisch als headliner. Komt mede omdat ik vorig jaar MH ook op Alcatraz kon zien & Korn ook nog net niet té groot is voor de Lokerse.
Tool is, voor mij, een vreemde eend in de bijt. Persoonlijk is de muziek minder mijn ding, maar ik erken wel de grootte van de naam. Maar dan steekt het me wel wat tegen dat ze slechts eenmaal op Graspop headlinede. Maar die dag verkocht dan weer immens snel uit (naar de normen van Graspop) ... Op basis daarvan zou ik ze zeker in een top 5 zetten.

Wie dan ontbreekt uit deze top 8? Inderdaad Iron Maiden. Voor mij ook gewoon los de #1 headliner van dit spel. Geen enkele band is voor mij meer "de huisband" of meer gelinkt aan Graspop dan Iron Maiden.

• Leuk
Waarderingen: won666
Is dit niet inmiddels ook het probleem van Iron Maiden? Voor de nieuwere generatie leuk dat ze ze nog kunnen meepikken. Maar de vaste GMM-ganger heeft ze al zo’n 5+ keren gezien waarschijnlijk. Ze zouden best wel eens een treedje lager op de line-up mogen staan, ook omdat ze voor het donker thuis moeten zijn.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Is dit niet inmiddels ook het probleem van Iron Maiden? Voor de nieuwere generatie leuk dat ze ze nog kunnen meepikken. Maar de vaste GMM-ganger heeft ze al zo’n 5+ keren gezien waarschijnlijk. Ze zouden best wel eens een treedje lager op de line-up mogen staan, ook omdat ze voor het donker thuis moeten zijn.
Dat gaat never gebeuren, we hebben het wel over Iron fuckin' Maiden, de legacy band der legacy bands (zeker nu Black Sabbath niet meer bestaat)! 😄🤘

Celebration Yes GIF by Iron Maiden

Gojira stond dit jaar nog in Lokeren. Denk dat Parkway Drive daar ook nog wel haalbaar is.
Meer nog zelfs, in een ver verleden (uit mijn hoofd ... 2019 ofzo) stonden ze daar nog

Maar nu kunnen die daar ook wel een dag dragen vermoed ik. Alleen met hun huidige setup is een festival lastiger. Maar niet onmogelijk, zo bewijst (als ik me niet vergis) Sonic Temple in de Verenigde Staten. Al zou het kunnen dat ze hun productie aanpassen. Zoals Sabaton zelfs (als in hier is het tijdens een hele tour en bij PWD spreken we over een show) tijdens hun Europese tour deed. Op plekken waar hun brug niet paste, gebruikten ze die niet. Ik hev ze zowel in Antwerpen als in Luxemburg gezien.

Hoe dan ook (alstublieft!) , ze zullen daar dit jaar zeker niet staan want ze werken dit jaar aan een nieuw album (wat die Sonic Temple dan in hun tourlijst doet, snap ik ook niet)

Een treedje is nu wel wat overdreven eh. We gaan hier geen Rock Werchter toestanden creeën waarbij zelfs Black Eyed Peas nog volgt. Zoals in 2018 met daarna Parkway Drive of 2025 met daarna Powerwolf is wel ideaal.

Eerlijk gezegd ben ik Slipknot wat beu geraakt. Ik zou zo blij zijn als Slayer, Nightwish of Rush eens op Graspop zouden komen. In dat opzicht snak ik ook naar nieuw (of heruitgevonden?) bloed

Wat was er eigenlijk zo grappig aan die top 8 post @Rockbeer nu ik u toch "aan de lijn heb"?

• Leuk
Waarderingen: Jamel

Denk dat Maiden nog altijd sneller en meer verkoopt dan 5 bands uit die top 8.

• Leuk
Waarderingen: saurus

De "vaste" GMM-ganger heeft zo al zo'n 5+ keren gezien en gaat ze nog altijd (op Graspop) kijken. Idem met Slipknot. Ook de reden waarom een dag met Iron Maiden of Slipknot voor Graspop een garantie is op een "sold-out" bordje. Iets wat anders enkel lukt met een zéér speciale stunt, zoals met een Tool of mogelijks (fingers crossed) ooit met een System of a Down.

• Leuk
Waarderingen: saurus
A Perfect Circle - 60
Alice Cooper - 40
Avenged Sevenfold - 71
Bring Me The Horizon - 116
Faith No More - 70
Ghost - 51
Gojira - 135
In Flames - 71
Iron Maiden - 119
Judas Priest - 90 (-10)
Korn - 123
Lamb Of God - 90
Machine Head - 128
Nightwish - 91
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 154
Sabaton - 47
Slayer - 43
Slipknot - 185
System Of A Down - 136
Tool - 130
Twisted Sister - 20

23 h 59

A Perfect Circle - 60
Alice Cooper - 40
Avenged Sevenfold - 71
Faith No More - 70
Ghost - 51
Gojira - 135
In Flames - 71
Iron Maiden - 119
Judas Priest - 90
Korn - 123
Lamb Of God - 90
Machine Head - 128
Nightwish - 91
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 154
Sabaton - 47
Slayer - 43
Slipknot - 185
System Of A Down - 136
Tool - 130
Twisted Sister - 10 (-10)

Ik ben zeker niet tegen Twisted Sister. Integendeel zelfs, zijn een van de headliners waarnaar ik dit jaar misschien wel het meest uitkijk want al lang niet meer gezien. Maar grote fan van de band? Eigenlijk niet. En de lijst mag best wat korter worden. Finishen ga ik ze niet zo meteen/morgen/over 2 minuten. Dat laat ik aan iemand anders over. Daarvoor respecteer ik zelf de band net iets te hard. Dat krijg ik niet over m'n hart. Bij Deftones kreeg ik dat wel over m'n hart (of wat het Bad Omens die ik gefinished heb? Even niet meer zeker. Maar zeker een van die twee bands want beide bands vind ik de slechtste headliners ooit). Maar bij Twisted Sister niet, maar ik wil wel de voorsprong leggen (of hoe zeggen ze dat?) h h

Laatst bewerkt:
  • Grrr
Waarderingen: Jimmeh07
A Perfect Circle - 60
Alice Cooper - 40
Avenged Sevenfold - 71
Faith No More - 80 (+10)
Ghost - 51
Gojira - 135
In Flames - 71
Iron Maiden - 119
Judas Priest - 90
Korn - 123
Lamb Of God - 90
Machine Head - 128
Nightwish - 91
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 154
Sabaton - 47
Slayer - 43
Slipknot - 185
System Of A Down - 136
Tool - 130
Twisted Sister - 10

Ik twijfel nog een beetje wat mijn next move wordt. Ik laat het nog even bezinken. Sorry, ik weet dat jullie om 00 h 01 een move hadden verwacht, maar jullie gaan nog moeten wachten even. Max 23 h en een vijftig tal minuten beloof ik.

Heb ik gedaan. Jij was echter Judas Priest op 90 vergeten te zetten.
Oei. Dat moet een teken van de goden zijn geweest. Die wilden mij behoeden.

Nee sorry, mijn excuses!

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Chiel
A Perfect Circle - 60
Alice Cooper - 40
Avenged Sevenfold - 71
Faith No More - 80 (+10)
Ghost - 51
Gojira - 135
In Flames - 71
Iron Maiden - 119
Judas Priest - 90
Korn - 123
Lamb Of God - 90
Machine Head - 128
Nightwish - 91
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 154
Sabaton - 47
Slayer - 43
Slipknot - 185
System Of A Down - 136
Tool - 130
Twisted Sister - 0 (-10) @MetalLimbo

A Perfect Circle - 60
Alice Cooper - 40
Avenged Sevenfold - 71
Faith No More - 80
Ghost - 51
Gojira - 135
In Flames - 71
Iron Maiden - 119
Judas Priest - 90
Korn - 123
Lamb Of God - 90
Machine Head - 130 (+2)
Nightwish - 91
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 154
Sabaton - 42 (-5)
Slayer - 43
Slipknot - 182 (-3)
System Of A Down - 136
Tool - 130

A Perfect Circle - 60
Alice Cooper - 40
Avenged Sevenfold - 71
Faith No More - 90 (+10)
Ghost - 51
Gojira - 135
In Flames - 71
Iron Maiden - 119
Judas Priest - 90
Korn - 123
Lamb Of God - 90
Machine Head - 128
Nightwish - 91
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 154
Sabaton - 47
Slayer - 43
Slipknot - 185
System Of A Down - 136
Tool - 130
Twisted Sister - 10

'We Care A Lot'. Ik hoop eigenlijk wel op een legendarische terugkeer, zoals in 2009 op Download en Pukkelpop. In 2015 was FNM wel ok, maar niet echt headlinerwaardig.

A Perfect Circle - 60
Alice Cooper - 45 (+5)
Avenged Sevenfold - 71
Faith No More - 90
Ghost - 51
Gojira - 135
In Flames - 71
Iron Maiden - 119
Judas Priest - 90
Korn - 123
Lamb Of God - 85 (-5)
Machine Head - 128
Nightwish - 91
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 154
Sabaton - 47
Slayer - 43
Slipknot - 185
System Of A Down - 136
Tool - 130
Twisted Sister - 10

A Perfect Circle - 60
Alice Cooper - 45
Avenged Sevenfold - 71
Faith No More - 90
Ghost - 51
Gojira - 135
In Flames - 61 (-10)
Iron Maiden - 119
Judas Priest - 90
Korn - 123
Lamb Of God - 85
Machine Head - 130
Nightwish - 91
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 154
Sabaton - 42
Slayer - 43
Slipknot - 182
System Of A Down - 136
Tool - 130

Op basis van die van @Paddy en daarna +10 voor Faith No More, +5 voor Alice Cooper en -5 voor Lamb Of God. En natuurlijk mijn eigen stem.

Volgens mij klopt ‘ie zo weer.

Laatst bewerkt:
  • 100
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Mark's Kal
Absoluut niet.
Feit dat Maiden voorlopig weinig punten krijgt komt volgens mij omdat ze ook niet worden aagevallen.

In mijn ogen is Maiden ook de enige die dit spel mogen winnen maar ik ga ze pas plus punten geven als ze ( onbegrijpelijk) worden aangevallen.

Dit wordt echt te gortig..
En heb er ook niet veel mee.

A Perfect Circle - 60
Alice Cooper - 45
Avenged Sevenfold - 71
Faith No More - 90
Ghost - 51
Gojira - 135
In Flames - 61
Iron Maiden - 119
Judas Priest - 90
Korn - 123
Lamb Of God - 85
Machine Head - 130
Nightwish - 91
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 154
Sabaton - 42
Slayer - 43
Slipknot - 172 (-10)
System Of A Down - 136
Tool - 130

Twisted Sister - 0 (-10)
Dat werd ook wel weer eens tijd, was alweer van 14 (!) pagina's geleden dat er nog een band uitvloog (vorige record was 8).. 😅
Gisteren (zondag) is er voor het eerst sinds de allereerste dag geen enkele band uitgestemd.

Desondanks zit de vaart er inmiddels toch weer lekker in, en zitten we reeds ruim over de helft van het spel.
Enkel afgelopen donderdag was er enig oponthoud als gevolg van de slag om Rammstein.

1768180627074.png

1768180803092.png

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread