Graspop Metal Meeting 2027

Over het jubileum. Ik weet niet of we iets spectaculairs daarvan moeten verwachten.
Het 25 jarig jubileum was een goed jaar, maar was het nu heel bijzonder?
Iron Maiden en Volbeat als combiheadliners was wel gaaf, maar dan vond ik 2017 met Rammstein en 2018 met een overload aan headliners wel veel vetter.
Ik denk dat 2018 voor mij het beste affiche had met GNR reunie, Iron Maiden, Volbeat, Ozzy, a7x, A Perfect Circle, Judas Priest, Alice Cooper, Ayreon, Ghost, PWD, Limp Bizkit, Powerwolf, Rise Against, Kreator en Heilung (en nog veel meer).
Wat was jullie beste jaar?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Over het jubileum. Ik weet niet of we iets spectaculairs daarvan moeten verwachten.
Het 25 jarig jubileum was een goed jaar, maar was het nu heel bijzonder?
Iron Maiden en Volbeat als combiheadliners was wel gaaf, maar dan vond ik 2017 met Rammstein en 2018 met een overload aan headliners wel veel vetter.
Ik denk dat 2018 voor mij het beste affiche had met GNR reunie, Iron Maiden, Volbeat, Ozzy, a7x, A Perfect Circle, Judas Priest, Alice Cooper, Ayreon, Ghost, PWD, Limp Bizkit, Powerwolf, Rise Against, Kreator en Heilung (en nog veel meer).
Wat was jullie beste jaar?
Volgend jaar, zonder twijfel! 🤘

• Leuk
  • Confetti
Waarderingen: saurus en dvdh666
Inmiddels 9 keer naar Graspop geweest, en mijn favoriete editie was 2023

De zegetocht van jonge headliners (PWD, Gojira, Ghost) die samen het gevoel gaven: Het zit wel goed met de toekomst van headliners
De fantastische verrassing van Machine Head, european exclusive en eerste europese festival in 10 jaar, het voelde echt alsof we met z'n allen iets heel bijzonders meemaakten. Ook voelde Machine Head & Gojira als een hele bijzondere combi, toch twee vrij harde acts die samen daar als headliner stonden, iets dat we ook niet vaak zien. (zeker als we naar de laatste editie kijken) Beiden dan ook nog nieuwe headliners in Dessel die beiden een bijzondere show speelden op hun eigen manier.

Ook al stelden de grote namen teleur dat jaar (Slipknot & GNR) heb ik toen een fantastische editie beleefd

werchter heeft al genoeg kansen gehad op MCR maar daar in Mechelen bij livenation denken ze niet dat MCR een headline band is, en MCR op hun beurt wilt niet voor minder spelen. onironisch denk ik dat we meest kans hebben om MCR op Live s live te zien

werchter heeft al genoeg kansen gehad op MCR maar daar in Mechelen bij livenation denken ze niet dat MCR een headline band is, en MCR op hun beurt wilt niet voor minder spelen. onironisch denk ik dat we meest kans hebben om MCR op Live s live te zien
daarmee zouden ze waarschijnlijk wel kunnen uitverkopen! zou mooi zijn voor LIL al denk ik dat graspop nog steeds een grotere kans heeft als ze op festival tour gaan. Ik vrees wel dat FNM in dat op werchter gaat belanden

• Leuk
Waarderingen: dogsoldierspoon
Inmiddels 9 keer naar Graspop geweest, en mijn favoriete editie was 2023

De zegetocht van jonge headliners (PWD, Gojira, Ghost) die samen het gevoel gaven: Het zit wel goed met de toekomst van headliners
De fantastische verrassing van Machine Head, european exclusive en eerste europese festival in 10 jaar, het voelde echt alsof we met z'n allen iets heel bijzonders meemaakten. Ook voelde Machine Head & Gojira als een hele bijzondere combi, toch twee vrij harde acts die samen daar als headliner stonden, iets dat we ook niet vaak zien. (zeker als we naar de laatste editie kijken) Beiden dan ook nog nieuwe headliners in Dessel die beiden een bijzondere show speelden op hun eigen manier.

Ook al stelden de grote namen teleur dat jaar (Slipknot & GNR) heb ik toen een fantastische editie beleefd
Wat dat niet ook de eerste onofficiele metalcorezaterdag?
I Prevail - The Ghost Inside - Halestorm - Architects - In Flames - Pantera - Parkway Drive - Slipknot back to back, met een rustmomentje tijdens Rancid.

Ik vond 2024 nu precies wel echt het sterkste jaar algemeen bekeken. Het begon met een bewolkte dag en wat regen op Donderdag en Vrijdag maar de muziek, sfeer, headliners en subs waren dat jaar wel echt ongelofelijk sterk (op Zondag na misschien). Alle bands waar ik twijfels bij had overstegen zichzelf met als hoogtepunt een volle Marquee die los ging op een dikke DnB set van Pendulum.

Daarnaast moet het uitgesproken worden dat Limp Bizkit, FFDP, Corey Taylor, en tal van andere namen dit jaar een glansprestatie neergezet hebben.

Jammer van het weer in het begin maar ook dit had iets dat deze editie memorabel maakte.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Wat dat niet ook de eerste onofficiele metalcorezaterdag?
I Prevail - The Ghost Inside - Halestorm - Architects - In Flames - Pantera - Parkway Drive - Slipknot back to back, met een rustmomentje tijdens Rancid.
van die 8 zijn er 4 metalcore toch? :) was in ieder geval wel een mooi dagje ja, Pantera toen niet gezien maar na alle positieve reacties hier nu toch ook wel benieuwd, die mogen ook nog wel een keertje terugkomen inmiddels

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Aangezien op mijn inhoudelijke vraag geen reply komt even een bommetje droppen

ok ik weet ik was fel tegenstander

Maar na operatie aan zijn stembanden en ik hun optreden van een paar dagen terug zag en hoorde....

Drop BonJovi maar op de Classic Rock Zondag...
(wellicht kan Axl naar de zelfde dokter)

Bon Jovi zou heel fijn zijn!

Users who are viewing this thread