Ellende: Nog niet eens zo'n onslechte band, zelfs een best leuke black metal band. Ik wou ze vooral gaan zien ook begin dit jaar tijdens hun tour door Europa maar dat was helemaal begin dit jaar en dus wegens gebrek aan andere concerten. Alleen viel dat toen moeilijk met werk te combineren. Jongens, was me dat een elle...u snapt het wel
Haha, nice.
Ik dacht aanvankelijk dat Ellende een Nederlandse band was, gezien de naam, maar ze komen uit Oostenrijk.
De naam heeft een zelfde oorsprong als het Nederlandse woord, maar betekent toch niet helemaal hetzelfde:
Heerlijke band wel, hele middag tijdens werk geluisterd, en nu weer op staan.
Lekker atmosferisch, melancholisch, unheimisch, helemaal mijn ding.
Ik ben nu dan ook geneigd te zeggen dat Ellende de clash met Rivers Of Nihil gaat winnen, mede omdat ik eerstgenoemde nog niet gezien heb.
Maar misschien denk ik daar na de eerstvolgende luisterbeurt van RON alweer anders over..
Combichrist: geen fan van. Maar ik vind het voor de fans nu wel jammer dat ze in het daglicht spelen ... komt toch niet tot zijn recht in het daglicht?
Eens, dat is wel balen (nog afgezien van alle clashes).
Idem voor Alcatraz, daar staan ze eveneens 's middags om 15:00 in het daglicht op main (13:35 op GMM).
Ze hadden ze beter kunnen ruilen met Ankor (Metal Dome) of Snot (Marquee), die hadden beide veel beter op main gepast dan Combichrist.
Op Summer Breeze (met alleen maar buitenpodia) stonden ze in 2022 van 22:25 tot 23:25 in het donker op de middelste stage, met direct ervoor Agrypnie op de kleinste stage en direct erna Hypocrisy op main, heerlijk avondje was dat, zeg!