Graspop Metal Meeting 2026

Toch iets minder scherp als je niet gaat 😅
Oeps, haha.

Wat Koekdoos zegt. En had geen zin om helemaal bij te lezen na mijn weekend in Engeland, dus ik heb vanochtend gewoon de laatste pagina aangeklikt. 🫣
Begrijpelijk. maakt ook niet uit natuurlijk, was gewoon extra grappig omdat Graspop het gisteren speciaal noemde in hun aankondiging en @MetalLimbo daarop reageerde 'hoezo, dat was toch al lang bekend, ik zag het van de week nog op de website bij de tekst van Venom staan.
Vervolgens Koekdoos een dag later: Kijk wat ik nou heb gevonden in de tekst op de website bij Venom!

Ben bang dat parkeren dit jaar echt één grote chaos gaat worden. Voor woensdag zijn zone rood en blauw al uitverkocht. Nu krijg je dus duizenden mensen die uit het westen of noorden komen en geforceerd zijn om zone paars te kopen. Die mensen moeten dan door heel het gebied rijden om in het zuiden te komen en veroorzaken overal meer files.

• Wow
Waarderingen: Akephalos
Vandaag ook het eerste festival van the offspring
Hmm nu wel een stuk minder enthousiast voor die show, die 3 covers en de drum solo gaan de hele vaart uit het optreden halen.

Ik zal mezelf wel niet populair maken met deze mening maar hoop niet dat meer bands dit gaan doen, meerdere ozzy/black sabbath covers in hun set. In de weken na het overlijden vond ik het gepast maar we zijn al bijna een jaar verder

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Jamel
Hmm nu wel een stuk minder enthousiast voor die show, die 3 covers en de drum solo gaan de hele vaart uit het optreden halen.

Ik zal mezelf wel niet populair maken met deze mening maar hoop niet dat meer bands dit gaan doen, meerdere ozzy/black sabbath covers in hun set. In de weken na het overlijden vond ik het gepast maar we zijn al bijna een jaar verder
Eens. Ligt er bij mij ook een beetje aan wie die Ozzy/Sabbath nummers speelt. Als Zakk Wylde met Black Label bijvoorbeeld een tribute aan Ozzy doet, zou ik dat volledig begrijpen. Die man heeft jarenlang bij Ozzy in de band gespeeld. Maar wat The Offspring nu precies met Ozzy en Black Sabbath te maken heeft, dat begrijp ik niet helemaal.

• 100
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123
Ben bang dat parkeren dit jaar echt één grote chaos gaat worden. Voor woensdag zijn zone rood en blauw al uitverkocht. Nu krijg je dus duizenden mensen die uit het westen of noorden komen en geforceerd zijn om zone paars te kopen. Die mensen moeten dan door heel het gebied rijden om in het zuiden te komen en veroorzaken overal meer files.
Ben ik blij dat ik op tijd ben geweest. Hopelijk is zone rood waar ik denk dat het is.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Blauw is voor woensdag nooit te koop geweest. En paars staan wij volgens mij elk jaar al. Dus denk (hoop) dat het wel zal meevallen.

1780523984501.png

En dan ineens ook nog mijn bespreking voor de vervangers @MetalLimbo

Ellende: Nog niet eens zo'n onslechte band, zelfs een best leuke black metal band. Ik wou ze vooral gaan zien ook begin dit jaar tijdens hun tour door Europa maar dat was helemaal begin dit jaar en dus wegens gebrek aan andere concerten. Alleen viel dat toen moeilijk met werk te combineren. Jongens, was me dat een elle...u snapt het wel

Combichrist: geen fan van. Maar ik vind het voor de fans nu wel jammer dat ze in het daglicht spelen ... komt toch niet tot zijn recht in het daglicht?

Ellende: Nog niet eens zo'n onslechte band, zelfs een best leuke black metal band. Ik wou ze vooral gaan zien ook begin dit jaar tijdens hun tour door Europa maar dat was helemaal begin dit jaar en dus wegens gebrek aan andere concerten. Alleen viel dat toen moeilijk met werk te combineren. Jongens, was me dat een elle...u snapt het wel
Haha, nice. 😝

Ik dacht aanvankelijk dat Ellende een Nederlandse band was, gezien de naam, maar ze komen uit Oostenrijk.
De naam heeft een zelfde oorsprong als het Nederlandse woord, maar betekent toch niet helemaal hetzelfde:

1780525163130.png

Heerlijke band wel, hele middag tijdens werk geluisterd, en nu weer op staan.
Lekker atmosferisch, melancholisch, unheimisch, helemaal mijn ding. 🖤

Ik ben nu dan ook geneigd te zeggen dat Ellende de clash met Rivers Of Nihil gaat winnen, mede omdat ik eerstgenoemde nog niet gezien heb.
Maar misschien denk ik daar na de eerstvolgende luisterbeurt van RON alweer anders over.. 😅

Combichrist: geen fan van. Maar ik vind het voor de fans nu wel jammer dat ze in het daglicht spelen ... komt toch niet tot zijn recht in het daglicht?
Eens, dat is wel balen (nog afgezien van alle clashes).
Idem voor Alcatraz, daar staan ze eveneens 's middags om 15:00 in het daglicht op main (13:35 op GMM).

Ze hadden ze beter kunnen ruilen met Ankor (Metal Dome) of Snot (Marquee), die hadden beide veel beter op main gepast dan Combichrist.

Op Summer Breeze (met alleen maar buitenpodia) stonden ze in 2022 van 22:25 tot 23:25 in het donker op de middelste stage, met direct ervoor Agrypnie op de kleinste stage en direct erna Hypocrisy op main, heerlijk avondje was dat, zeg! :cool:🤘

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666
Deze had ik nog in m'n citaten zitten:
Combichrist gaat hem niet worden voor mij. Ik heb wat nummers opgezet, maar was al heel snel afgeleid en niet meer aan het luisteren.
Combichrist is wel echt bij uitstek een band die je live moet zien en beleven.

Laatst bewerkt:

Sunday's Jupiler Stage​

1780527470990.png

The Plot In You:​

Voor fans van: Bad Omens, Dayseeker, Currents, Caskets, Imminence, Bring Me The Horizon

Bury Tomorrow:​

Voor fans van: While She Sleeps, Bleed From Within, Parkway Drive, Fit For A King, Polaris, Miss May I

Lagwagon:​

Voor fans van: No Use For A Name, Millencolin, Good Riddance, NOFX, Pennywise, Anti-Flag

(vervolg)

Set It Off:​

Voor fans van: Point North, As It Is, All Time Low, State Champs, Palaye Royale, Panic! At The Disco

Wargasm:​

Voor fans van: Nova Twins, Ho99o9, Poppy, Enter Shikari, Cane Hill, Atari Teenage Riot

King 810:​

Voor fans van: Sworn In, Cane Hill, Code Orange, Emmure, Tallah, Mushroomhead

Kuazar:​

Voor fans van: Vektor, Cryptosis, Voivod, Coroner, Havok, Death

En we nemen ook maar gelijk de twee nieuwe vervangers mee:

Combichrist:​

Voor fans van: Grendel, Hocico, Suicide Commando, Ministry, Rammstein, Nine Inch Nails
https://forum.festileaks.com/threads/alcatraz-open-air-2026.3210/post-670771

Ellende:​

Voor fans van: Karg, Harakiri For The Sky, Agrypnie, Heretoir, Waldgeflüster, Der Weg Einer Freiheit

Users who are viewing this thread