Graspop Metal Meeting 2026

Ik heb al eens wat zitten nadenken en klooien, en het moet wel te doen zijn. ;)

Wel moet dan alles ingevuld zijn om correlaties te bepalen.
Dus: wil je je festivalbuddy leren kennen, geef dan nog even een beoordeling van alle bands die je tot nu toe gemist hebt. 🙂
Alleen complete beoordelingen worden meegenomen!

Bekijk bijlage 20479

Bekijk bijlage 20480

Bekijk bijlage 20481
Aha, ik heb er een paar gemist, maar ben benieuwd naar mijn 'budddy', dus:

Donderdag Metal Dome:
Bloodywood 7
Ankor 5
The Funeral Portrait 5
Magnolia Park 3
Lakeview 3
Sleep Theory 3
President 6

Zaterdag North Stage:
Sepultura 5
Three Days Grace 5
POD 5
Bad Omens 6
The Pretty Wild 5
Babymetal 5

Nou mensen, ik ben er alsnog bij dit jaar 🥳 Het hele weekend zelfs! De aanleiding is wel treurig. Mijn ouders zijn samen, net als vorig jaar, gaan werken op Graspop. Maar de laatste periode gaat het slecht met pa en gun ma dit uitstapje heel erg in deze tijd dus ga hem vervangen zodat zij alsnog kan gaan. We zijn te vinden bij de bar dichtstbij mainstage North.

Het werkschema is best gunstig waardoor ik vrij veel persoonlijke favorieten zoals The Gathering, Solstafir, Harakiri, Three Days Grace, Pod, BMTH, Oranssi Pazuzu, Septicflesh, Queensryche en Ice Nine Kills gewoon geheel kan zien! Zin in!
Wat mooi dat je dit voor je moeder doet! We komen zeker een biertje bij jullie kopen en hopelijk zie ik je ook weer bij een of ander concert. Maar veel belangrijker: beterschap voor je pa, hopelijk knapt hij gauw weer op 🍀

Your wish is my command ;)
Trouwens wel een beetje vreemd dat ik de donderdag alleen op Mantah zou hebben gestemd, ik weet ook zeker dat ik die geen 8 gegeven heb.
Ben je daar niet toevallig een kolommetje opgeschoven naar links?
Het ziet er inderdaad een beetje raar uit in het overzicht (met name door het lege vakje ernaast bij @Black Hammer ), maar toch klopt het. ;)
Mantah is later toegevoegd aan de line-up, en heb ik daarom met Triggerfinger en Infected Rain meegenomen in de tier list van de Vrijdag Marquee.

Mantah dus van een 8 naar een 3, ik pas 'm aan! 😅;)

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Een van de beste podia van het weekend! 3 absolute musts met Avatar om graag te zien. Orden Ogan al eens gezien en vond ik niet zo heel speciaal, maar prima vermaak. Primal Fear nog niet echt geluisterd, maar zou wel moeten passen voor mij, Ralf Scheepers was bij Avantasia in ieder geval wel cool!

Bekijk bijlage 20493
Pas maar op met Avatar, is een echte gateway band.. 😜
Door Avatar (en o.a. Arch Enemy, Dimmu Borgir) is mijn vrouw ook into grunten geraakt.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Akephalos
Door Avatar (en o.a. Arch Enemy, Dimmu Borgir) is mijn vrouw ook into grunten geraakt.

Ik heb wel het een en ander aan potentiële gateway bands met grunts in de playlist staan, alleen Avatar toevallig dan niet echt, alleen via youtube. Maar ook een Alestorm en Epica hebben me nog niet aan de grunts geholpen! Dat blijft toch echt een brug te ver vooralsnog.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Vond Avatar vooral ook erg leuk om live te zien. Hebben er altijd zin in en dat kleine beetje theater doet echt heel veel.

Helaas waren ze de laatste keer dat ik ze op GMM zag echt heel slecht maar hoop eigenlijk dat dat nu beter gaat zijn.

Kvind het moeilijk om geen rekening te houden met de timetable. Zonder Sepultura clash was Primal Fear een must see. Misschien is really want to see een betere tier dan?
Zo moeilijk is dat toch niet, je geeft zelf immers in de volgende zin het antwoord al (een 9 of 10), om ze uiteindelijk een 2 te geven.. 😅
Uitgangspunt is in principe nog altijd om clashes niet mee te nemen, dus gewoon aan te geven hoe graag je een band zou willen zien, niet meer, niet minder.
Maar goed, als jij een 2 wil geven, zet ik wel een 2 neer. 💁‍♂️;)

Zo moeilijk is dat toch niet, je geeft zelf immers in de volgende zin het antwoord al (een 9 of 10), om ze uiteindelijk een 2 te geven.. 😅
Uitgangspunt is in principe nog altijd om clashes niet mee te nemen, dus gewoon aan te geven hoe graag je een band zou willen zien, niet meer, niet minder.
Maar goed, als jij een 2 wil geven, zet ik wel een 2 neer. 💁‍♂️;)
Ja ... nee ...

Really want to see wilt natuurlijk nog niet zeggen dat ge ze GAAT zien eh?

Users who are viewing this thread