Graspop Metal Meeting 2026

1778566318059.png
Architects vond ik wel vet, maar zou zomaar weer eens kunnen gaan sneuvelen in een clash.
BMTH ben ik eigenlijk wel erg benieuwd naar, vorige keer gemist omdat de energie op was en ik naar de camping ben gegaan.
Fleddy is wel aardig, maar gaat het zeker afleggen tegen Faetooth.
De rest word ik niet warm of koud van.

@MetalLimbo Eigenlijk zou je met je verzamelde data ook de ultieme Festileaks festivalbuddy kunnen laten samenbrengen?
Is misschien wel leuk om ergens een zicht te hebben met welke mede-forumgenoot je het meest overeenstemt qua muzieksmaak :p

(of vraag ik nu naar het IT-equivalent van Mission Impossible?)
Hm, klinkt wel leuk en interessant, al denk ik dat velen hier allang weten wie hier hun (muzikale) buddies zijn (en wie niet). 😜

Ik ga er eens over nadenken. 😁

Tx2 is vlgm online ook nie heel populair. Krijgen best veel haag over hun heen.
Moet zelf eerlijk bekennen dat k hun muziek soms een beetje cringe vind (Zeker de clips die ik van hun live heb gezien). Bedoel dit niet aanvallend ofzo😅 meer hoe ik ze ervaar. Zelf zal ik wel ff een blik werpen om goed te oordelen en zal zo open minded Erin gaan😅
Ik heb ergens online gelezen dat die zanger blijkbaar echt een lul is. Misschien dat die vibe ook meespeelt? Ik weet niet meer precies wat het verhaal was, maar als ergens zoiets op Reddit. Misschien dat die vibe ook wat mensen afschrikt?
Als fan van three days grace en breaking benjamin moet ik ook zeggen dat ik (al voor die reddit post) al twijfelde over of ik tx2 wat vond of niet. Is voor mij toch niet helemaal hetzelfde ofzo. Ik heb er in ieder geval geen interesse in om ze live te zien, terwijl tdg en bb must sees zijn
Ah oke dat heb ik niet meegekregen. Heb ze ook pas vrij recent ontdekt. Viel vooral op dat ik had verwacht dat ze bij bepaalde mensen een stuk populairder zouden zijn op basis van hun muziek. Heb de clips zelf ook niet gezien. wellicht dat dat idd voor meer mensen een factor is geweest dan.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Metalhead Liam
Ah oke dat heb ik niet meegekregen. Heb ze ook pas vrij recent ontdekt. Viel vooral op dat ik had verwacht dat ze bij bepaalde mensen een stuk populairder zouden zijn op basis van hun muziek. Heb de clips zelf ook niet gezien. wellicht dat dat idd voor meer mensen een factor is geweest dan.
Ik kan TX2 op plaat best hebben, merkte ik tijdens het inluisteren.
Volgens mij hou ik in m'n onderbewustzijn toch al rekening met m'n spoorboekje bij het opmaken van de poll. Drowning Pool wint het daar.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Loek123
Ik kan TX2 op plaat best hebben, merkte ik tijdens het inluisteren.
Volgens mij hou ik in m'n onderbewustzijn toch al rekening met m'n spoorboekje bij het opmaken van de poll. Drowning Pool wint het daar.
ja blijft jammer dat die net van dag zijn veranderd. wil Drowning Pool ook graag zien.
op de oorspronkelijk positie in de zondag metaldome had ik helemaal geen clashes gehad.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en jonasvh

GMM Vrijdag

Een kleine samenvatting van de hele vrijdag, met 30+ stemmers voor iedere band/stage:

Bekijk bijlage 20060

Dat levert de volgende 'gemiddelde' Clashfinder op:

Bekijk bijlage 20064

Vergeleken met de donderdag kent de vrijdag één algemene must-see (groen) meer.
Opvallender is echter dat er op de vrijdag aanzienlijk minder blauwe, maar ook veel minder rode bands te zien zijn.
Tweederde (23 van 34) van de bands op de vrijdag zijn paars gekleurd.

Je zou dus kunnen zeggen dat de meningen over de line-up voor de vrijdag minder uiteenlopend zijn dan voor de donderdag, oftewel minder uitersten, meer middelmaat.

Net als bij de donderdag scoren de main stages het best en de Jupiler Stage het slechtst.
Als gehele dag scoort de vrijdag iets beter dan de donderdag (resp. 4,71 en 4,56).

Bekijk bijlage 20062

Bekijk bijlage 20063
De mainstage headliners zullen op iedere dag wel 'groen' scoren, ze hebben dan geen concurrentie van andere bands :rolleyes:.
Ik denk dat jouw analyse mooi laat zien hoe de populatie zich gaat verdelen over de verschillende podia en waar de voorkeur van het forum zit qua genre.
Er zijn weinig mensen in het forum die de Jupiler een warm hard toe dragen en toch staat het daar altijd afgeladen vol...

De mainstage headliners zullen op iedere dag wel 'groen' scoren, ze hebben dan geen concurrentie van andere bands :rolleyes:.
Ik denk dat jouw analyse mooi laat zien hoe de populatie zich gaat verdelen over de verschillende podia en waar de voorkeur van het forum zit qua genre.
Er zijn weinig mensen in het forum die de Jupiler een warm hard toe dragen en toch staat het daar altijd afgeladen vol...
Bwua. Voor mij is de Jupiler op zaterdag de plek waar veel gamers me zouden bestempelen als 'camper'.

Heb net het gevoel dat die area de laatste jaren toch aan populariteit wint. Andere dagen (buiten zondag) merk ik ook dat ik wat zal gaan hoppen tussen Main Stages en de Metal Dome / Jupiler Stage.

ja blijft jammer dat die net van dag zijn veranderd. wil Drowning Pool ook graag zien.
op de oorspronkelijk positie in de zondag metaldome had ik helemaal geen clashes gehad.

Kijk als het niet had geweest dat Drowning Pool had gespeeld en dat ik ook heel graag naar Bark wil dan had sowieso
Wel mogelijke het een must zien geweest maar misschien bedenk ik me nog en pak ik het begin mee en laat ik Bark voor wat dat is maar ik weet het niet

Users who are viewing this thread