Graspop Metal Meeting 2026

Heb je bij deze spoorboekjes dan ook rekening gehouden met welk deel van de set je het meest interessant zou vinden @Moniek? Bijvoorbeeld dat Bad Omens begint met Spectre en Avatar met Captain Goat, dat je dan liever het begin van Bad Omens ziet en het einde van Avatar?

• Leuk
Waarderingen: Moniek
@Piebe71 Nee want als ik artiest heel vet vind koop ik daarna tickets voor een zaalshow of zorg ik dat ik ze op een ander festival wel volledig ga zien.

Spoorboekje zaterdag:

12:00 - 12:40 Metal Dome - Mouth culture
12:40 - 13:20 Jupiler stage - Vicious Rumors
13:20 - 13:50 Metal Dome - Faetooth
13:50 - 14:15 North stage - P.O.D.
14:15 - 14:45 Jupiler stage - Feurschwanz
14:50 - 15:15 Metal Dome - Rivers of Nihil
15:15 - 15:50 Marquee - Uada
15:50 - 16:25 Jupiler stage - Primal fear
16:45 - 17:25 South stage - Hollywood undead
17:25 - 17:45 Jupiler stage - Orden Ogan
17:45 - 18:40 North stage - Three days grace
18:40 - 19:05 Metal Dome - Catch your breath
19:05 - 19:35 South stage - Ice nine kills
19:35 - 20:00 Jupiler stage - Sonata Arctica
20:05 - 20:45 Metal Dome - Uncle Acid & the deadbeats
20:45 - 21:20 Marquee - Moonspell
21:20 - 21:50 Jupiler stage - Queensryche
21:50 - 22:25 South stage - Architects
22:35 - 23:35 North stage - Bad Omens
23:35 - 00:00 Jupiler stage - Avatar
00:00 - 01:30 South stage - BMTH
Toch grappig om te lezen dat heel veel mensen een andere beleving hebben op een festival. Voor jou is het dus bijna een grote Noorderslag. Waar heel veel artiesten hun nieuwe werk komen promoten

• Leuk
Waarderingen: Moniek
De booking van een green day coverband laat mij toch denken dat Graspop zijn teen in het water steekt om te testen als het water nog te koud is of net niet.

Ik moedig het alleen maar aan.

Wij met z'n tweeën in een canvashut, we hebben al vanalles geprobeerd. Vroeger een tent dan een huisje voor 2, een tip up en nu denk ik het 4de jaar een canvashut en die is ideaal. Slapen beneden en spullen vanboven.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
De booking van een green day coverband laat mij toch denken dat Graspop zijn teen in het water steekt om te testen als het water nog te koud is of net niet.

An hoop ik toch dat ze het eerst gaan uittesten met een band als Muse of Queens of the stone age ipv Green day :)

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo

Eens! Enorm blij mee. Als The offspring en Limp Bizkit headliner mogen zijn, is er wat mij betreft best ruimte voor een Green Day coverband. Zeker een band waar ik en mn metalvrienden veel naar geluisterd hebben vroeger.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Slyder73x
Spoorboekje donderdag:

12:00 - 12:20 North stage - Mantah
12:20 - 12:40 Metal Dome - Magnolia Park
12:45 - 13:20 South stage - Ego kill talent
13:20 - 13:55 Metal Dome - Ankor
13:55 - 14:25 North stage - Static-X
14:35 - 15:25 South stage - Danko Jones
15:35 - 16:25 North stage - Wind Rose
16:30 - 16:55 Metal dome - Sleep theory
16:55 - 17:25 South stage - Accept
17:35 - 18:05 Marquee - Wolves in the throne room
18:05 - 18:30 North stage - Tom Morello
18:30 - 19:00 Metal Dome - Lakeview
19:00 - 19:30 South stage - A day to remember
19:30 - 20:00 Jupiler stage - John Coffey
20:05 - 20:35 Metal Dome - Bloodywood
20:35 - 21:00 North stage - Megadeth
21:00 - 21:50 Jupiler stage - Pennywise
21:55 - 22:25 Metal Dome - President
22:25 - 22:55 Marquee - Anthrax
22:55 - 23:50 North stage - Limp Bizkit
00:00 - 01:30 South stage - The offspring

Spoorboekje vrijdag:

12:55 - 13:30 South stage - Quicksand
13:30 - 14:05 Metal Dome - TX2
14:05 - 14:35 North stage - Drowning pool
14:45 - 15:10 Marquee - Asomvel
15:10 - 15:35 Metal Dome - Oranssi Pazuzu
15:45 - 16:30 North stage - Mammoth
16:30 - 17:20 Metal Dome - Harakiri for the sky
17:45 - 18:25 North stage - Trivium
18:25 - 19:05 Metal Dome - Elder
19:05 - 19:45 South stage - Sex Pistols
19:55 - 21:00 North Stage - Breaking Benjamin
21:10 - 21:55 South stage - Alter Bridge
21:55 - 22:55 Metal Dome - Leprous
Het spoor is strakker dan bij de meeste treinmaatschappijen

Zijn er veel Inferno bewoners hier?
Yep, voor het vierde jaar op rij. Sinds 2018 ga ik terug jaarlijks naar Graspop. De eerste 2 jaren gingen nog op de boneyard, maar na het 3de jaar heb ik toch (wijselijk) beslist om mijn lichaam dat niet meer aan te doen 😅. Ik heb ook behoefte aan een matras om de 5 dagen door te komen. Ik ga altijd voor de tip-up tent tenzij, zoals vorig jaar, ze snel uitverkocht zijn. Toen heb ik zo'n boutique tent gepakt. Wel ruimtelijk zo'n tent, maar niet van die aard om telkens €300 meer dan voor een tip-up tent neer te leggen.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Altijd op de boneyard! Die opgepropte, luidruchtige en stinkende camping draagt bij aan de echte festival ervaring.

Ik ben vorig jaar niet naar graspop geweest maar ik begreep wel dat het wat ruimer was en er meer wc's waren (wat ik kan toejuichen. In 2024 had iemand naast mn tent gekakt)

• Wow
Waarderingen: Dwarf en Jamel
Zolang het fysiek mogelijk is, zal ik ieder jaar op de Boneyard zijn! Heerlijk die sfeer daar en een beetje lijden hoort er gewoon bij toch?

• Leuk
Waarderingen: Elisa Day
Idem hier ook al een 4 vooraan maar dat deert nog niet.
Campingruimte e is iets ruimer en relaxter opzetten als voorheen althans wij kwamen op donderdag ochtend aan. (Van de woensdaggangers hoorde we andere dingen)

Maar jah wij hadden vorig jaar moeder en puberdochter in prime periode naast ons.
Jezus dat ging erop iedere ochtend, op een gegeven moment kom je wel uit je slaap. Maakt niet uit wat alles ging met 110db over en weer.

Hier 45 maar nog altijd Boneyard. Wel op mijn gemak alleen in een 3 seconden tentje voor 3 personen. Dus alle ruimte en geen werk om op te zetten. Dat gaat ook al jáááren mee dus heel content van.
Veel volk op de wei dat ik ken maar op de camping sta ik al jaren alleen, dan ook geen stress om een plek te vinden of te moeten vrijhouden.
Voorlopig lukt dat nog altijd, gewoon op zo'n fijn matje dat zichzelf een klein beetje opblaast.
Enigste van extra comfort dat ik me heb aangeschaft is een blinddoekje, kwestie van niet al wakker te worden van het fel licht vooraleer de zon begint te branden en je toch uit de tent moet.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf, saurus en Piebe71
De Metaldome op vrijdag:

Ik heb eigenlijk alleen Kadaver op mijn lijst staan. Vind ik gewoon lekker klinken. Heerlijke 70's vibes met af en toe een heerlijke Black Sabbath achtige riff die op je afgevuurd wordt. Heb ze nog nooit live meegemaakt, dus ben heel benieuwd.

Omdat Leprous hier nogal vaak genoemd werd heb ik daar ook maar even wat stukken van beluisterd.
Allemachtig! Wat een verschrikkelijke stem heeft die zanger. Niet door te komen. Dus echt niets voor Piebe.

De rest van de namen heb ik niets mee.

Leprous
Laatste keer op Alcatraz het einde van hun set meegepakt en zag er wel interessant uit
Had gehoopt dit keer een hele set te kunnen kijken als er meer overlap was met Knocked Loose maar helaas
Waarschijnlijk ga de tweede helft van de show wel mee pakken

Harakiri for the sky
Veel enthousiaste verhalen over gehoord dus met inluisteren een kans gegeven, en een tweede kans en een derde kans
Had vooral moeite met wennen aan de vocals maar daar heb ik inmiddels wel minder last van.
Instrumentaal is het wel vet.
Er zijn niet echt clashes dus waarschijnlijk ga ik wel even checken hoe het live is

Oranssi Pazuzu
Op album niet veel aan maar live op Soulcrusher heeft het wel indruk gemaakt
Waarschijnlijk ben ik hier wel bij

TX2
Wel een toffe band, voor mij wel een must see
Baal alleen nogal van de verplaatsing naar vrijdag waardoor er een nieuwe clash is ontstaan met Drowning Pool. Wil beiden wel graag zien.

De overige bands weinig geluisterd en ga ik waarschijnlijk ook niet aan toe komen gezien de posities die ze hebben in het tijdschema

Users who are viewing this thread