Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb de 2 prehistorische olifanten even door elkaar geslagen vorige keer! Mammoth vind ik best goed en wil ik wel zien, 't is met Mastodon(t) dat ik niks heb.
Had alleen even Evergrey en Infected Rain geprobeerd. De eerste had ik genoeg aan 30 seconden om de stem. Infected Rain was met 8 seconden gebeurd
Dan maar I Will Follow van Triggerfinger gaan kijken vroeg op de dag
Ik denk dat Kuazar de thrash uit Paraguay is. Ben alleszins benieuwd ernaar!
Zetra daarnet opgezocht en volgens mij werd het omschreven als shoegaze/synthwave/... , geen idee hoe dit gaat klinken
Zetra blend synthrock uit de 80's met dreampop/shoegaze uit de 90's en gooit daar een gothic thema overheen. Je zou het een beetje kunnen vergelijken met Unto Others, dat vorig jaar op Graspop stond. Alleen is Zetra nog wat meer synth gedreven en zie je bij hen vooral ook in hun kostuums en symbolen de gothic/horror invloeden wat meer terug.
En ik zou zeggen: als je er een beetje interesse in hebt, ga ze nu zien. Dit is één van de acts bovenaan mijn lijstje van acts die ik op termijn richting de headlinerspots zie klimmen. Ze schrijven behoorlijke hooks, ze sluiten op meerdere vlakken naadloos aan bij de acts die de laatste jaren vanuit de (hard)rock en metal doorstoten én ze worden volgens mij behoorlijk gepusht/ondersteund door de Britse muziekindustrie.
En nu we toch bezig zijn: ik kan King 810 ook van harte aanbevelen! Ik ben daar op Alcatraz 2023 min of meer toevallig en zeker ongepland bij beland en werd daar echt een beetje overdonderd door de set. Ik ben normaal helemaal niet zo van de nu-metal en al helemaal niet met hip-hop invloeden en een rapper. Dus ik weet ook niet zo goed meer hoe ik me toch heb laten verleiden om te gaan kijken, want zo worden (en werden ze toen ook) wel omschreven. Maar dit is anders dan de bekende genregenoten. Dit is veel rauwer. Die vocalist is ongelooflijk goed in wat hij doet. Het voelt alsof hij zijn ziel op je uitstort. Er zit een soort urgentie in zijn manier van zingen, een boodschap. Het is storytelling, het is minimalistisch, soms bijna ambient. Dit is niet je standaard meebrullen met catchy refreinen en herkenbare lyrics in de trant van 'fuck the world', maar een intense, persoonlijke, bijna spirituele ervaring.
Geen idee of dit vroeg op de dag op de Jupiler Stage ook net zo goed gaat werken als in een donkere tent, maar als je ruimte hebt in je loopschema, zou ik het zeker een kans geven!
Ik moet zeggen: eigenlijk vind ik het een verrassend sterke laatste drop! Evergrey, Infected Rain en Mantah zijn tof geboekt als openers van een Mainstage en gaan denk ik best wat volk al vroeg naar het terrein lokken. King 810, Kuazar en Vower zijn vette namen uit de underground en alle drie firsttimers. Überhaupt bands die nog maar 1x (King 810) of nog nooit (Kuazar en Vower) in België hebben gespeeld. Zetra stond ook slechts 1x eerder in België en is zogezegd in mijn ogen één van de meest veelbelovende acts van dit moment. Suicidal Angels is een prima vervanger voor Forbidden. En Triggerfinger, tsja. Ietwat controversieel natuurlijk. Maar gaat absoluut werken op de Graspop weide. En Mario Goossens heeft met Sloper al eens op Graspop gestaan ook.
Dus even los van smaak, want dan zal er altijd wel wat op aan te merken zijn, vind ik het knap geboekt!
Meerdere keren live gezien ook en dat nummer maar 1x horen passeren. Dat was wel afgelopen Paaspop, dus de kans is zeker aanwezig dat die standaard in de festival setlist zit.
Ik ben blij met Mantah als openers! Vorig jaar ontdekt omdat ik een van hun crew sprak bij Opeth, gelijk in mijn lijst gezet om te luisteren.
Infected Rain zijn altijd tof!
Triggerfinger ben ik best benieuwd naar op GMM. Vaker gezien, top band. Alleen de combinatie met GMM ben ik benieuwd naar hoe dat daar zal zijn.