Graspop Metal Meeting 2026

Zeg euh ... anders was het te simpel zeker? Allee bon ik hoor het dan wel wanneer ik mijn nieuwe tierlist mag maken
Nou ja, dat is gewoon een beetje het idee/concept: om de drie dagen een nieuw podium bespreken, op de 3e/laatste dag afsluiten met een poll. :)
Je mag natuurlijk ook nu al je ranking geven, bv. gewoon hier als tekst:

Band X - 6 (Probably see)
Band Y - 9 (Must see)
Band Z - 2 (Won't see)
etc.

Houd je dan wel een beetje aan dezelfde nummering/omschijving, anders kan ik ze helaas niet meenemen in het gemiddelde en de eindranking.
Of wacht gewoon op de 3e dag natuurlijk.. 😅

Wind Rose => Die vorig jaar niet gezien op Alcatraz, maar nu heel hoog op het verlanglijstje. En aan de reacties hier te lezen gaan we met veel zijn denk ik.
once upon a time television GIF

Dit gaat niet over donderdag, maar wel over zaterdag! BMTH heeft zonet aangekondigd dat het z'n debuutalbum "Count Your Blessings" gaat re-recorden en opnieuw uitbrengen. Als groot liefhebber van het oud materiaal hoop ik dan ook dat ze hier wat meer naar grijpen tijdens hun livesets, op voorwaarde dat Oli z'n stem dit aankan, natuurlijk.

Bekijk bijlage 18982
het zou wel heel mooi zijn om enkele oude nummers in de setlist voorbij te zien komen :love:

• Leuk
Waarderingen: chapolito
Op donderdag zal ik over het algemeen erg vaak bij de MS's te zien zijn.

Limp Bizkit > Net zoals bij The Offspring gewoon een trip down memorylane met een hoog partygehalte. Redelijke Must See voor mij.

Megadeth > Vorige passage vond ik best te pruimen. Toch in betere vorm dan de vorige keren dat ik ze zag. Hopelijk opnieuw van hetzelfde kaliber bij hun afscheidsshow (hoewel ik ze nog opnieuw verwacht). Nieuw materiaal moet ik wel nog beter inluisteren, die doen me niet zo heel erg veel na een enkele luisterbeurt.

Tom Morello > Tja. Leuk voor op een afstandje met een biertje en hopelijk een warme zon in je nek en als er niets anders me boeit... Kans is groot dat ik die oversla en eens ga kijken bij de Jupiler Stage / Metal Dome

Wind Rose > Zou, ondanks al enkele mogelijkheden (als festivalshow of voorprogramma), de eerste keer zijn dat ik ze zie en staan toch met een uitroepteken op m'n voorlopig spoorboekje.

Static-X > Zegt me niet veel. Hoogstwaarschijnlijk ben ik dan opnieuw te vinden bij de JS / MD.

Wel benieuwd wie ze hier nog gaan bijplaatsen. Misschien iets als Don Broco? Al staan ze op 4 juni wel nog in de Kavka.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ja, dat kan ik nog verstaan. Maar vandaar dat ik er toch nog eens die machtige songs bijzet. Kan misschien een aantal die ze geen kans geven toch nog 'overtuigen'. Niet dat ik nu superfan ben van Accept hoor. Maar zelf ook al veel bands leren ontdekken hier, dus zo probeer ik ook een steentje bij te dragen.
Kijk, dit is nou ook precies de hele bedoeling van deze exercitie: van elkaar leren en muziek (her)ontdekken! :cool:👍

Zet er ook gerust wat linkjes bij, of beter nog, embed ze hier:

• Leuk
Waarderingen: thesummoning en Dwarf
Limp Bizkit > Het ligt er heel erg aan hoe de band zich presenteert. Ze hebben er een handje van om zichzelf belangrijker te vinden dan de muziek en dan heb ik het heel snel gezien. Maar ze hebben ook shows waarin de muziek gewoon op de eerste plaats staat en dan kan het heel mooi worden.

Megadeth > Heb helemaal niks met deze groep. Ook niks ertegen overigens. Al tig keer ontweken/aangehoord terwijl ik ergens op de weide op m'n schermpje naar voetbal aan het kijken was.

Tom Morello > Zal wel. Ik snap dat ze hem een plek geven op de main stage overdag, maar mij niet gezien.

Wind Rose > Pirate metal, ligt heel erg aan de stemming van het moment of ik er zin in ga hebben. Of ik blijf er ver weg van, of ik wil er echt bij zijn.

Static-X > De band zegt me niet zoveel en hun grotere nummers op Spotify doen me ook niet zoveel.

Kleine mini-poll (uit nieuwsgierigheid):

Favoriete The Offspring album?
A / 🔥- Smash (Self Esteem, Come Out and Play, Gotta Get Away)
B / 🎉 - Americana (Pretty Fly, Why Don't You Get a Job?, The Kids Aren't Alright)
C / :unsure: - Een ander, namelijk...

Voor mij absoluut 🔥🔥🔥:cool:🤘 (compleet grijsgedraaid)!
Zal ook wel met leeftijd te maken hebben, Smash kwam uit toen ik (bijna) 16 was, toen zat ik wel zo'n beetje in mijn punkfase (of deze begon juist daarmee?). 😅

Laatst bewerkt:

B / 🎉 - Americana (Pretty Fly, Why Don't You Get a Job?, The Kids Aren't Alright)

Zal ook wel met leeftijd te maken hebben, Smash kwam uit toen ik (bijna) 16 was.
Smash, sowiso, Cd letterlijk kapot gespeeld.

• Geweldig

Zal ook wel met leeftijd te maken hebben, Smash kwam uit toen ik (bijna) 16 was, toen zat ik wel zo'n beetje in mijn punkfase (of deze begon juist daarmee?). 😅
Absoluut Smash. Wat een kanon is dat toch. Kom er juist nu met het in luisteren ook echt weer achter wat een toffe plaat dat was. Was de 16 toen al even gepasseerd, maar echt een prima plaat. Met als absolute topper voor mij persoonlijk Bad Habit.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Dwarf

Conspiracy Of One. Letterlijk mijn eerste band shirt ooit. Ik zag die op de dijk in Blankenbergen, vond die mooi, en heb die gekocht. Ik wist amper dat het een band was. Sorry Fleddy Melculy

Maar door dat shirt wel de band gaan opzoeken en ik was direct mee. En zo het album Smash gekocht in de Free Record shop en die cd heb ik 5dubbel grijs gedraaid. Daarna ook Conspiracy Of One. En zo was mijn eerste liefde, die voor de punk ontstaan en zonder punk had ik nooit geen metal ontdekt. Daarom dat ik ook zo blij ben dat Graspop wat breder programmeert en net als ik verre van vies is van wat punk (al mag de vettigere punk er ook wel eens een plaats gaan krijgen, vind ik)

• Leuk
Waarderingen: dennis87 en MetalLimbo

🔥 Smash. Tot op de dag van vandaag nog steeds mijn all-time favorite album! Ignition, Ixnay, Americana ( waar het als 12 jarig jochie mee begon de liefde voor 🎸 muziek) en Conspiracy Of One behoren ook tot hun betere albums. Daarna werd het voor mij ietsjes minder maar op elke album staan nog wel een aantal tracks waarvan je denkt, ze kunnen het nog wel 🤘 😅

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Piebe71

A Smash

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Piebe71
Limp Bizkit:
Kon er in 2024 door de gigantische drukte niet echt van genieten, maar wat een ongelofelijke bangers. Dit jaar ga ik eens proberen om in het midden van het veld platgedrukt te worden in plaats van tegen de barricade, dichterbij de bar.
Megadeth:
Thuis nooit met metal opgevoed, maar wel met hardrock zoals Thin Lizzy, Deep Purple etc. Dan als tiener via bijvoorbeeld Ghost en Sabaton bij metal terecht gekomen, dus het hele stuk 80s en 90s metal is compleet aan me voorbij gegaan. Daarom had ik in 2024 en in 2023 op Dynamo niet zo veel met Megadeth, maar de laatste tijd luister ik het wat meer en eigenlijk is het zo geweldig. Meesterwerk na meesterwerk, ik ben erbij!
Tom Morello:
Zou mooi zijn als hij de Pacific Rim tune speelt, maar verder niet echt bijzonder. Het optreden in 2023 is me totaal niet bijgebleven.
Wind Rose:
We kennen ze natuurlijk allemaal van Diggy Diggy Hole, Mine Mine Mine en misschien Rock and Stone, maar stiekem hebben deze mannen best veel goede muziek. Vandaag de Warfront LP nog eens gedraaid en die stelt nooit teleur. Het wordt voor mij de vierde keer dat ik ze ga zien, maar ik heb er nog altijd evenveel zin in.
Static-X:
Geen flauw idee wie dit zijn, dat betekent dat het me tijdens het inluisteren niet genoeg boeide. Suggesties?
+1:
Ik kan alleen maar hopen op een Annisokay, Angus McSix, Amorphis of iets in die trend.

• Leuk

Users who are viewing this thread