Graspop Metal Meeting 2026

Sorry,.. maar als je als Noob Metal Fan of Soft Rock lover of wel eens een gitaar gehoord hebbende,
of in het cafe op Bon Jovi meeschreeuwende muziek fan nog meer nodig hebt dan een Limp Bizkit, ECB, Europe, Foreigner
of Nin of the Hollywood Vampires of Tool of Lindemann nodig hebt,...

Ik gooi er even wat ik ok

Dan zijn er toch genoeg Festivals die dat bieden ? GMM is voor mij juist lekker en ga de steeds donkerdere en hardere steeds mee waarderen
waar mijn maten die meer in de Biohazard Venom zitten erg veel moeite hebben met NU Metal en een Bury Tomorrow nu een klein beetje beginnen te waarderen. Maar weglopen bij een lied over Unicorns, Baby Metal of ECB

Ik bedoel te zeggen dat we gewoon in onze eigen vijver moeten blijven vissen voor we een RW 2 worden oid

Prima om iets wat schuurt er bij te zetten, maar niet voor nieuw publiek want we verkopen toch wel uit dus hebben het niet nodig !!!!
Screen Media Films GIF

😜

Edit:
For the record, ik bedoel helemaal niet ze dat soort bands gaan of zouden moeten boeken, al zou ik het persoonlijk zeker niet erg vinden (integendeel).
Ik wil vooral zeggen dat de kans dat het ooit gaat gebeuren simpelweg groot is, en dat we beter maar alvast aan dat idee kunnen gaan wennen. 😉

Edit2:
Uiteraard lopen de kansen dat verschillende bands ooit op GMM zullen staan wel sterk uiteen:
  • Zeer grote kans (100% match): QOTSA (gek eigenlijk dat die er nog nooit hebben gestaan)
  • Grote kans: The Prodigy (intentie GMM bevestigd)
  • Redelijke kans: Muse, Foo Fighters, Green Day
  • Kleine kans: Placebo
Dat staat dan nog los van bands die in principe altijd naar Werchter zullen gaan (bv. Metallica, Linkin Park, SOAD, Pearl Jam) of helemaal geen festivals meer doen (bv. AC/DC, Rammstein).

Laatst bewerkt:
Zien we kansen voor The All American Rejects? Staan ook op Download en zullen toch niet enkel daarvoor de oversteek maken zou je zeggen. Fall Out Boy deed het wel eens, maar die waren dan ook gelijk headliner.

Die nieuwe singles vind ik ook wel fijn, al is het qua stijl misschien niet iets wat je op Graspop verwacht. Eerder Werchter (Parklife) of Lokerse.

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
De kans dat ze op gmm stonden is klein, maar opeth speelt 30 juli in het Rivierenhof, geweldige locatie daarvoor.

Sorry,.. maar als je als Noob Metal Fan of Soft Rock lover of wel eens een gitaar gehoord hebbende,
of in het cafe op Bon Jovi meeschreeuwende muziek fan nog meer nodig hebt dan een Limp Bizkit, ECB, Europe, Foreigner
of Nin of the Hollywood Vampires of Tool of Lindemann nodig hebt,...

Ik gooi er even wat ik ok

Dan zijn er toch genoeg Festivals die dat bieden ? GMM is voor mij juist lekker en ga de steeds donkerdere en hardere steeds mee waarderen
waar mijn maten die meer in de Biohazard Venom zitten erg veel moeite hebben met NU Metal en een Bury Tomorrow nu een klein beetje beginnen te waarderen. Maar weglopen bij een lied over Unicorns, Baby Metal of ECB

Er is geen ander festival in de buurt waar je zo’n programma als de main van zondag kan zien. De meerderheid van dit soort namen staan op Graspop of in Nederland in zalen.

Maar een naam als The Prodigy is ook niet per se een naam voor die doelgroep, als ik even naar mijzelf kijk

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Stel je voor. Het jaar waarin Koekdoos niet zou kunnen komen, staat Night Ranger op Graspop.

Voor Night Ranger zou ik nog wel op en neer gaan, zelfs al zou ik alleen maar dat optreden zien en meteen weer vertrekken… Als het zou passen in de planning natuurlijk.

Maar dit kan net zo goed de enige Europese show worden net als Winger vorig jaar op hetzelfde festival.

Het gat naar Graspop zie ik ze niet in Europa blijven sowieso

Vrij goede registratie van Bad Omens in Manchester, kijk er toch heel hard naar uit, erg aan het groeien bij mij.
Nieuwe nummers zijn live ook echt goed.
Live zo'n ontzettende goede band . Ook 1 van de beste zangers uit het genre ! Hoop wel dat ze op graspop iets meer ouder(metalcore) werk gaan doen. De nieuwe nummers doen mij (nog) niet zo veel en live mag het zoizo wel iets pittiger allemaal voor mij. Kijk er zoizo naar uit !

No, Arnold have never been on Nova Rock...
Hasselhoff, Scooter, Albarn & Haddaway, Otto...
Klopt idd, dacht dat t Arnold was. Fout onthouden, maar je snapt nog steeds mijn punt.
Bloodhoung Gang bestaat nog wel als ik het goed heb. De bassist heeft 2 jaar geleden ofzo nog medegedeeld dat ze weer 'wat zouden gaan doen' sindsdien niks gehoord trouwens....
Als Alien Ant Farm, Simpel Plan enz allemaal kunnen passeren, dan zij ook zeker inderdaad! Jaren terug eens op de zwarte cross gezien en dat was heerlijk vermakelijk voor een uurtje of 1,5
BHG was toen inderdaad "bevestigd" door de bassist, zat t aan te kondigen als de comeback die Linkin Park en Oasis eruit ging blazen, maar denk dat hij te enthousiast had gepraat.

Klopt idd, dacht dat t Arnold was. Fout onthouden, maar je snapt nog steeds mijn punt.

BHG was toen inderdaad "bevestigd" door de bassist, zat t aan te kondigen als de comeback die Linkin Park en Oasis eruit ging blazen, maar denk dat hij te enthousiast had gepraat.
Tja, misschien had hij weer een fles Jägermeister op voor het interview. Desalniettemin zou ik ze graag nog eens zien! Die hebben stiekem heel wat hits.
Én gezien de revival van zoveeeel acts uit eind jaren '90 -2000 is dit er een die zeker wel een tour mag aankondigen

Zou de cancel van park wave festival de kansen voor PWD vergroten.. moest er toch toevallig nog geen Do south zijn.. ?

Oke ik kende de band Badflower helemaal niet, maar omdat ze het voorprogramma zijn van Three Days Grace overmorgen ging ik ze toch maar eens opzoeken. En wtf, gelijk 1 van de ontdekkingen van het jaar voor mij. Elk album heeft ook weer een eigen stijl, dus moeilijk in een hokje te plaatsen, maar eigenlijk pakken ze me allemaal.

Anyway, zie dat ze ook op RaR/RiP en op Rock For People staan, dus laat maar doorkomen.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Math en Joslittel
Oke ik kende de band Badflower helemaal niet, maar omdat ze het voorprogramma zijn van Three Days Grace overmorgen ging ik ze toch maar eens opzoeken. En wtf, gelijk 1 van de ontdekkingen van het jaar voor mij. Elk album heeft ook weer een eigen stijl, dus moeilijk in een hokje te plaatsen, maar eigenlijk pakken ze me allemaal.

Anyway, zie dat ze ook op RaR/RiP en op Rock For People staan, dus laat maar doorkomen.
Ooit ontdekt op RaR 2019 en het verbaast mij echt dat die niet verder zijn doorgebroken. Goede teksten, stevige sound en spreekt een brede doelgroep aan.

• Leuk
Waarderingen: Pommer
klein verslag

Ankor: (GMM donderdag): Was goed en energiek (nog maar net ontdekt dus zit wel met wat hyperfocus op de band en een aantal songs, zien of ze de komende maanden rechtblijven voor mij) Als het combi wordt voor mij ga ik ze zeker terug zien.

Catch Your Breath (GMM zaterdag): zoals verwacht de zachtste van alle 4 maar was vanaf minuut 10 wel aangenaam om luisteren, niet heel grote fan maar 21 gun salute en dial tone wel leuk om eens live te horen

Solence (-nog- niet aangekondigd): was ok, ken ze net zo goed en ben niet meteen van plan er meer naar te luisteren

Nothing More (wrs niet op GMM dit jaar): was goed ondank dat ik las van stemproblemen 3 dagen geleden. Zijn wel 20 minuten vroeger gestopt dan het verwacht einde aangaf.. zitten ook nog met een tekort aan echt genoeg hits om naar veel meer extra speeltijd te groeien de komende jaren denk ik
Ik was er met het vrouwtje ook, volledig vooraan rechts! 😇 Ik vond zelf Solence de absolute top. Mega energiek, veel interactie met publiek en vlotte show. Catch your breath vond ik vocaal zeer sterk, maar na elk nummer een filosofische les van een AI vrouwenstem maakt wel dat de flow eruit wordt gehaald en je niet een verhaal, maar wat fragmenten bij elkaar krijgt.

Nothing more was an sich wel leuk en sterk, maar deed ik vooral voor het vrouwtje. Zanger had wel enorm veel last van stem, ondanks dat je er vocaal niet veel van merkte. Hij nam veel pauzes met talloze bekertjes en regelmatig een aerosol masker. Het aantal nummers was ook minder dan op hun eerdere shows tijdens deze tour, dus ik vrees dat zijn keel er voor iets tussen zat.

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam en Lars.
Binnen een 2tal weken is het de warmste week in Genk. Om gedurende die 5 dagen een extra trein richting Leuven, Brussel in te zetten kost het de stad 20.000€ en deze vertrekt om 22u39. Terwijl het laatste optreden pas om 23u start.

Dus bij deze het antwoord allicht waarom graspop geen nachttreinen of laat avond treinen inzet de kostprijs is veel te duur.

Users who are viewing this thread