Graspop Metal Meeting 2026

Zelfde genre als The Gathering he, die ontging je ook al 😜

Edit: was dat de Ziggo samen met Evanescence, of waren die twee uitverkochte Ziggo’s een ander jaar?
De concerten van WT met Evanescence waren in 2022.
WT had volgens mij een uitverkocht concert in Sportpaleis Antwerpen 5 oktober 2024.
De concerten in 013 en Oosterpoort waren Try-outs van die tour.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Is WT niet eerder een Benelux dingetje. Hier verkopen die grote zalen uit. Ik denk dat die buiten de Benelux toch minder groot zijn imo.
Epica, doet het in Nederland verkoops gewijs ook een pak beter dan in Belgie bv.
Bands als Within Temptation, Epica en Nightwish zijn megagroot in Zuid-Amerika, daar zijn ze gek op Symfonische Metal

• Leuk
Waarderingen: Paddy
bij gebrek aan ander discussiemateriaal,

dit is een fake poster met wat het hellfest forum gokt te krijgen vanavond en ik denk niet dat ze er ver af zullen zitten
9250484dd1aca27979b359d15ef6b721204ab39d.jpeg
Mogen nog doorkomen naar Graspop: The Rasmus, The Pretty Reckless, Pendulum. Mogen ver weg blijven Yungblud aka wannabe Ozzy Osbourne.

Is WT niet eerder een Benelux dingetje. Hier verkopen die grote zalen uit. Ik denk dat die buiten de Benelux toch minder groot zijn imo.
Epica, doet het in Nederland verkoops gewijs ook een pak beter dan in Belgie bv.
Nee hoor. Within Temptation is ook buiten Nederland een bekende naam.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en napril69
Wat als een van die twee headliners wel gewoon Yungblud gaat zijn?

Heb je over de breedte gewoon een enorm toegankelijke bovenkant voor de rock georiënteerde festivalbezoeker. Zie je nu ook al met wat Pinkpoppers en RWers die voor het eerst naar Graspop komen.

Op donderdag staan al WT en Bizkit, vrijdag natuurlijk Volbeat. Zet op een van die twee dagen Yungblud erbij en dan de zaterdag heb je met de headliners al drie dagen aan namen die mainstream gitaar liefhebbers graag op RW en/of Pinkpop (hadden) willen zien.

Zondag op de Mainstage staat het kort door de bocht natuurlijk ook al vol met radiovriendelijke rock en metal. Kunnen Pinkpop al bijna opdoeken…
Yungblud lijkt me voor Graspop een naam, die altijd in een pakketje wordt gebracht om de pijn te verzachten. En ook niet als de grote headliner.
Behalve dan misschien op 1 april.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Zijn in Nederland en België toch wel iets groter dan daarbuiten.
Nee hoor. Within Temptation is in Latijns-Amerika groter dan in Nederland.

Within Temptation wordt genoemd als meest succesvolle band in het buitenland.

• Wow
Waarderingen: kaiser
Nee hoor. Within Temptation is in Latijns-Amerika groter dan in Nederland.

Within Temptation wordt genoemd als meest succesvolle band in het buitenland.

Floor zingt bij een Finse band natuurlijk, Dus, die zou die prijs niet kunnen krijgen
:)

Within Temptation is denk ik ook wel de grootste Nederlandse metal band. Tenminste, zo zie ik ze in ieder geval

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Mogen nog doorkomen naar Graspop: The Rasmus, The Pretty Reckless, Pendulum. Mogen ver weg blijven Yungblud aka wannabe Ozzy Osbourne.

Idles mag zeker wegblijven van mij.

Ik gok wel dat pendulum of the prodigy er zullen bijkomen bij ons. Geen idee of the rasmus meer is "in the shadows" en een zanger die er uitziet als spike van buffy the vampire slayer, maar als ze op hellfest zouden staan zullen ze bij ons ook wel staan

Yungblud doet het wel niet slecht denk ik maar imo niet echt graspop muziek, kan wel surfen op het ozzy optreden..
Zie die nog wel de Queen en Adam Lambert tour opgaan binnen enige tijd

Idles mag zeker wegblijven van mij.

Ik gok wel dat pendulum of the prodigy er zullen bijkomen bij ons. Geen idee of the rasmus meer is "in the shadows" en een zanger die er uitziet als spike van buffy the vampire slayer, maar als ze op hellfest zouden staan zullen ze bij ons ook wel staan

Yungblud doet het wel niet slecht denk ik maar imo niet echt graspop muziek, kan wel surfen op het ozzy optreden..
Zie die nog wel de Queen en Adam Lambert tour opgaan binnen enige tijd
het laatste album van the rasums was erg goed! mag zeker langskomen van mij

• Leuk
Waarderingen: Lars.
In Latijns Amerika zijn ze nog groter, en op wacken bijvoorbeeld staat de wei ook afgeladen vol voor hen.

Nee, zal geen heel grote zijn inderdaad. Je hebt met Limp Bizkit, Within Temptation en Megadeth al 3 aardige namen, daar hoeft geen Champions League headliner bij. Bij Tool zat bijvoorbeeld Alice Cooper als kleinere headliner. Lijkt meer op een HL te wijzen in de categorie Ghost en Deftones.
Hoop dat je 100% ongelijk hebt, die 3 namen die je noemt zijn echt maar 3 conference league ploegjes.. 😁

bij gebrek aan ander discussiemateriaal,

dit is een fake poster met wat het hellfest forum gokt te krijgen vanavond en ik denk niet dat ze er ver af zullen zitten
9250484dd1aca27979b359d15ef6b721204ab39d.jpeg
Niet echt betrouwbaar volgens mij, Yungblud als 3de, onmogelijk, dit is een headliner. By the way, ze zijn op tour in Noord-Amerika t.e.m. 13 juni. Verder denk ik aan Foo Fighters i.p.v. Deftones als headliner.

Users who are viewing this thread