Graspop Metal Meeting 2026

Als je het over Graspop hebt, denk ik dat die vooral kijken naar hoeveel tickets een band verkoopt in Belgie/benelux om ze op een bepaalde plaats te zetten. Als je het over andere hebt, tuurlijk dat ga je altijd hebben, muziek blijft subjectief. In the end of the day draait het allemaal om wie het meeste geld binnebrengt :)
Sowieso.

Maar vraag me in feite ook af hoeveel impact de mogelijke speeldagen van een band heeft.

Pakweg een combo Till - Priest zoals vorig jaar zou ik ze vb op donderdag nooit zien zetten, ookal zijn die beide vrij dat moment, gwn omdat je daar 80%vd eendag mensen moet kunnen overtuigen om verlof te nemen.

denk dat ze dan eerder verder zoeken dan die keuze maken. Maar kan fout zijn.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Als je het over Graspop hebt, denk ik dat die vooral kijken naar hoeveel tickets een band verkoopt in Belgie/benelux om ze op een bepaalde plaats te zetten. Als je het over andere hebt, tuurlijk dat ga je altijd hebben, muziek blijft subjectief. In the end of the day draait het allemaal om wie het meeste geld binnebrengt :)

Was ook beetje een kleine aversie voor Papa Roach die kwam boven drijven. Ik vind hun hits wel ok en het is een degelijke live-band, maar ik associeer ze (in mijn eigen beleving) altijd een beetje met het begin van het einde van de nu metal. De eerste populaire band uit het genre die totaal geen eigen gezicht of insteek meer had, een ongeïnspireerd generiek allegaartje van het genre, waardoor het hek van de dam was, we werden overspoeld door matigheid, waarna iedereen het hele genre al snel kotsbeu werd.

Nu heeft elk (sub)genre zijn tijd van komen en gaan, maar denk dat nu metal het nog wel iets langer had kunnen uitzingen als het opportunisme iets minder extreem was geweest. Uiteraard de schuld van een industrie en niet van een band, maar zoals gezegd, voor mij zijn zij er wel het gezicht van.

Breaking Benjamin heeft een paar namen gelekt. Volgens mij wel weer verwijderd.
Lang leve warrige Amerikanen! Mag ik alvast mopperen dat de vrijdag maar matig is haha? Genoef ruimte voor andere mooie namen op de andwre dagen.

Maar wat een gekke leak. Alsof ze morgen plots een fora deel van het affiche zouden droppen.

Lang leve warrige Amerikanen! Mag ik alvast mopperen dat de vrijdag maar matig is haha? Genoef ruimte voor andere mooie namen op de andwre dagen.

Maar wat een gekke leak. Alsof ze morgen plots een fora deel van het affiche zouden droppen.
Matig? Breaking Benjamin en Volbeat. Ik ben alvast blij als da waar is 😊

• Leuk
Waarderingen: Reislustig en Lars.
Twister Sister wil ik na 10 jaar graag nog eens zien. Volbeat is leuk, maar gaat vooral van mijn energielevel op dat moment afhangen. Want ik heb dit jaar toch wel gevoeld dat ik geen 20 jaar meer ben. Volbeat al vaak gezien, ook reeds met het nieuwe album. Dus dat wordt een moment beslissing

Breaking Benjamin binnenkort eens wat beter beginnen in luisteren

Maar reeds op 8 november VVK? 😳Ik had niks verwacht voor half november. Vorig jaar begon de VVK pas laatste zaterdag van november. Nu gaat het precies heel snel gaan beginnen komen

• Leuk
Waarderingen: Lars.

Tis er aan te zien dat ze niet gewoon zijn naar hier te komen 😅

Mss een nieuwe manier van aankondigen? Met 8.11 ticketverkoop kunnen ze zo wat snelheid maken

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Maar, in dat bericht ook ticketverkoop 8 november… Dan mogen ze opschieten met namen, want dat is al over 2 weken…

Wel mooi duo headliners!

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Lars.
Op threads staat het nog, maar forum laat mij wegens bestand grootte van de screenshot niet toe om het te delen.

Heerlijke leak! Ineens de nieuwe huisstijl, datum van vvk en drie knallers gelekt haha. BB staat zeer hoog op mijn “wil ik zien” lijstje en was vorig jaar bummed dat ze niet kwamen. Twisted Sister is gewoon leuk om luid “ik wil een steen! STEEN!” mee te roepen. Prachtig!

Users who are viewing this thread