Graspop Metal Meeting 2026

eigenlijk weten we de eerste Announcement al :

Met veel trots onthullen we de eerste headliner voor den Zondag, een grote verassing voor een ieder
let's get rocked graspoppers

DEF LEPPARD

......

en dan nog 2 weken wachten op de echte onthullingen hahahaha

Beter maar gewoon in een keer die voor velen zere pleister eraf trekken, dan heb je het maar gehad en kunnen de eventuele verrassingen komen

eigenlijk weten we de eerste Announcement al :

Met veel trots onthullen we de eerste headliner voor den Zondag, een grote verassing voor een ieder
let's get rocked graspoppers

DEF LEPPARD

......

en dan nog 2 weken wachten op de echte onthullingen hahahaha
Iedereen zegt maar dat ze headliner zijn dat is nog altijd niet zeker.

Iedereen zegt maar dat ze headliner zijn dat is nog altijd niet zeker.
Ze kunnen nog wel op een paar manieren worden geplaatst
- gewoon als north stage headliner
- grootste sub

of ze kunnen het aankondigen met zo een 3 headliner constructie zoals disturbed, gojira, machine head in 2023

Dus we gaan er vanuit dat ze gewoon als headliner staan, als dat niet zo is kunnen we alleen maar aangenaam verrast zijn!

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Naar mijn inziens hadden ze toen ook beter Ghost en Papa Roach als headliners gezet. Nu, dit zeg ik wel na het hebben gezien van beide sets en deze waren beiden subliem. Ik kan me wel inbeelden dat tijdens de fase van het maken van de line up deze 2 te licht werden bevonden om een dag te dragen. Ghost piekte bij het brede publiek ook pas na de aankondiging van GMM 2023 als ik het mij goed herinner
Papa Roach is praktisch een eendagsvlieg (weliswaar van een van de allerpopulairste metalmeezingers), die zijn echt geen headlinermateriaal voor GMM.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Paddy
ik zou Papa Roach geen eendagsvlieg noemen, vooral met de huidige heropleving voor nu-metal zijn ze razend populair.

Ben het er verder wel gewoon mee eens dat die nooit Graspop zullen headlinen.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Merk dat ik met Marilyn Manson er wel moeite mee heb als zo'n flapdrol als headliner komt te staan. De beschuldigingen richting Till waren best magertjes, maar Manson is volgens mij gewoon echt een ontzettende droplul.

En het 2e leven van Nu-Metal vind ik best geestig en te begrijpen, maar is MM niet echt heeeeeel erg passé? Kunnen toch wel wat beters krijgen dan dat lijkt me?

Meer nummers die bekend zijn bij een breed publiek?
I know that Last Resort is their biggest song by far but that is because it's one of the most popular songs ever, in any genre. Their other stuff is still huge.
The band has many songs with hundreds of millions of streams on Spotify and many Top 10 records.

If that band is a one-hit-wonder, than 90% of Graspop headliners and 99% of bands on the line-up are basically 0-hit-wonders.

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en PreFXDesigns
Merk dat ik met Marilyn Manson er wel moeite mee heb als zo'n flapdrol als headliner komt te staan. De beschuldigingen richting Till waren best magertjes, maar Manson is volgens mij gewoon echt een ontzettende droplul.

En het 2e leven van Nu-Metal vind ik best geestig en te begrijpen, maar is MM niet echt heeeeeel erg passé? Kunnen toch wel wat beters krijgen dan dat lijkt me?
De laatste weken is Marilyn Manson opvallend vaak te horen op Kink. Vaak een teken dat er een tour aankomt of dat een artiest 'in de markt gezet' moet worden.
Afgelopen tour was ook succesvol met goede recensies. Voor mij hoeft het ook niet maar zal mij niks verbazen als MM één van de headliners wordt.

I know that Last Resort is their biggest song by far but that is because it's one of the most popular songs ever, in any genre. Their other stuff is still huge.
The band has many songs with hundreds of millions of streams on Spotify and many Top 10 records.

If that band is a one-hit-wonder, than 90% of Graspop headliners and 99% of bands on the line-up are basically 0-hit-wonders.
One of the most popular songs ever is a bit exaggerated, its very well know within a few generations. But you can say the same for lots of others songs from that era

Hangt af van hoe breed, zeker. Zou je Rage Against The Machine een eendagsvlieg noemen met Killing in the Name?
Van vroeger ken ik toch nog Getting Away with Murder, Between Angels and Insects, Blood Brothers en Broken Home.
Waren nu niet meteen de grote hits, maar eigenlijk is dit sowieso een non discussie. Papa roach staat op werchter parklife volgend jaar

Manson moet voor mij niet komen, niet perse fan van de muziek. Maar ondertussen kan je met de artiesten die al dan niet nog geboekt zouden 'mogen' worden ook wel al wat headliner slots vullen

MM, Till, Radke (falling in Reverse), Dramain (Disturbed), Shadows (A7
X gaat mogelijk ook wel nog backlash krijgen na zen steun richting disturbed/gijzelaarsituatie ), en ik dacht dat er nog aantal waren (iemand van ffdp of killswitch engage weet niet meer welke )

Hoewel er imo wel een duidelijk verschil is als het gaat over bewezen zaken of aantijgingen ivm pedofilie, verkrachtingen of louter een mening over een situatie ergens op de wereld het wordt op den duur niet simpel voor een organisatie denk ik. Zeker als ze overal anders gwn blijven optreden

- Geen standpunt, gwn een bedenking - 😌

Users who are viewing this thread