Graspop Metal Meeting 2026

Gewoon maar even een semi-realisitsch gokje erin gooien, omdat het kan.
Met als uitgangspunt, het gebrek aan een gigantische headliner compenseren door grote subs en overall een sterke bovenkant

Volbeat - Within Temptation - Alter Bridge - Breaking Benjamin
Sabaton - Gojira - Disturbed - Shinedown
BMTH - Parkway Drive - Pantera - Lamb of god
Scorpions - Ghost - Alice Cooper (Scorpions south maar Ghost sluit het festival af in het donker)

EDIT: Oeps ik ben Sleep Token vergeten. maar goed RW zal vast een volbeat of BMTH van ons afsnoepen waardoor er een spot ontstaat voor Sleep Token.

Zou ik alleen maar toejuichen! SOAD is leuk voor die paar bekende nummers, maar Scorpions is gewoon een set lang genieten
voor mij is het omgedraaid,
ik ken enkel winds of change en rock you like a hurricane

maar van soad is dat een set lang genieten van banger na banger
BYOB,toxicity, Chop suey, sugar, aerials, prison song, shimmy, spiders,...
Haha hier ook, van Scorpions ken ik een paar nummers en van SOAD ken ik letterlijk hun hele discografie uit m'n kop

Haha hier ook, van Scorpions ken ik een paar nummers en van SOAD ken ik letterlijk hun hele discografie uit m'n kop
Kwestie van smaak en waar je je in verdiept.
Beide bands hebben ongetwijfeld een arsenaal aan 'bangers' waarmee ze makkelijk een headlineshow kunnen vullen.
Voor Scorpions zijn dat bv.: Rock you like a hurricane, Still loving you, Wind of change, Send me an angel, The Zoo, Big city nights, No one like you, en meer.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
GnR zou van mij gerust wel opnieuw op de line-up mogen staan, alleen moeten ze echt afstappen van die 3u setlist...
Voor eigen arenashows, OK. Maar pas je setlist toch ietwat aan voor een festivalweide... Anderhalfuur knallen en iedereen zal euforisch zijn, lijkt me (Axl's stembanden ook).

Kwestie van smaak en waar je je in verdiept.
Beide bands hebben ongetwijfeld een arsenaal aan 'bangers' waarmee ze makkelijk een headlineshow kunnen vullen.
Helemaal mee eens hoor, dat bedoelde ik er ook vooral mee.
SOAD is wellicht wel mijn favoriete band aller tijden, dus ik had zo'n beetje iedere andere band daar ook in kunnen vullen ipv scorpions.
Doet niets af aan Scorpions uiteraard.
Komt wel ongeveer op hetzelfde neer met 5 albums om 19 albums :p
Nouja de twee nummers die ik van Scorpions ken zijn er toch nog een stuk minder dan die 5 albums van SOAD 😁

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Met als uitgangspunt, het gebrek aan een gigantische headliner compenseren door grote subs en overall een sterke bovenkant

Scorpions - Ghost - Alice Cooper (Scorpions south maar Ghost sluit het festival af in het donker)

EDIT: Oeps ik ben Sleep Token vergeten. maar goed RW zal vast een volbeat of BMTH van ons afsnoepen waardoor er een spot ontstaat voor Sleep Token.
ik teken dit graag ergens af ter bevestiging. Als ST komt liefst een wissel op vrijdag of zondag dan donderdag of zaterdag :D

al mis ik de vaste legacy op donderdag wel in deze lijst. ik blijf bij Rammstein die wel wat mag terug doen voor de HL postitie van Till dit jaar. (of SOAD)
OF misschien is er overkill voor Werchter met mogelijk Metallica (boutique?) en Foo fighers/SOAD en sturen ze de Foo's naar Graspop (als zou ik daar niet zo voor staan te springen)

Het ziet ernaar uit dat de geruchten mogelijks leiden (of moet ik voor sommige zeggen 'lijden'?) naar een Guns N Roses festival tour in 2026. Zou Graspop ze weer durven plaatsen of gaan ze hun handen ervan af houden?

Verder ook best wel veel geruchten gelezen voor bands die mogelijks eerder naar RW zullen gaan waaronder : The Weeknd, Rolling Stones, Foo Fighters, Radiohead, All Time Low, Kesha, Bad Bunny,... Genoeg headliners voor hun om uit te kiezen lijkt me zodat mocht SOAD op tour gaan we die toch krijgen op Graspop.

Laat ons hoopvol zijn!
Ik mag hopen dat The Weeknd, Kesha, Bad Bunny naar Werchter gaan 😅 en liefst de Stones ook.

Hopelijk geen GnR. het was echt slecht in 2023. Axl kan fitter zijn maar zijn stem is op alle beelden ondertussen nog steeds even slecht, wat enorm spijtig is maar ik hoop dat ze er van wegblijven.

ik teken dit graag ergens af ter bevestiging. Als ST komt liefst een wissel op vrijdag of zondag dan donderdag of zaterdag :D

al mis ik de vaste legacy op donderdag wel in deze lijst. ik blijf bij Rammstein die wel wat mag terug doen voor de HL postitie van Till dit jaar. (of SOAD)
OF misschien is er overkill voor Werchter met mogelijk Metallica (boutique?) en Foo fighers/SOAD en sturen ze de Foo's naar Graspop (als zou ik daar niet zo voor staan te springen)
Volbeat is wel groot genoeg om die donderdag te dragen, dat was in 2021 ook het plan geloof ik.
Rammstein is met hiatus en treedt volgens mij voorlopig niet op.
Foo Fighters op Graspop zou ik nog wel vet vinden, RW zal ze ook niet boeken aangezien ze er vorig jaar nog stonden.
Uit je lijstje is SOAD de enige kanshebber voor de reguliere RW lijkt me dus zullen ze ook niet snel een rock/metal band op graspop afsturen, zie ze dan eerder juist een BMTH of Volbeat ofso wegsnoepen.
Ik mag hopen dat The Weeknd, Kesha, Bad Bunny naar Werchter gaan 😅 en liefst de Stones ook.
Dat is ook precies wat hij zegt in het bericht dat je quote toch? :)

Volbeat is wel groot genoeg om die donderdag te dragen, dat was in 2021 ook het plan geloof ik.

Dat is ook precies wat hij zegt in het bericht dat je quote toch? :)
1e wist ik niet.

1752749943446.png
mogelijks eerder impliceert dat ze ook ook Graspop kunnen staan. :) Vandaar: ik mag hopen dat ze op werchter staan want the weekend, kesha en dat konijn hebben imo op Graspop niets te zoeken, hetzij als festivalgangers

al snap ik ook wel dat hij wil zeggen, hopelijk genoeg HL's voor RW om SOAD naar Dessel te laten afzakken. :)

ik ken van beide maar 2 liedjes maar na de vorige scorpions passage sta ik niet meteen te springen om die opnieuw te zien. Als kan het dit keer uiteraard wel beter meevallen.
Je hoeft ze toch ook niet te zien?
En de vorige keer vielen ze ook al mee, ze waren zelfs relatief goed volgens velen.
Neemt niet weg dat ze ook voor mij als fan nog een jaartje mogen wegblijven, eens op de 3 jaar vind ik meer dan prima.

Als Foo Fighters een gerucht zijn voor de festivals in 2026, dan is het eerder PKP. Ze hebben samen ook een rijke geschiedenis. Ooit vond ik ze geweldig maar dat is toch helemaal geen band voor op GMM? Ik zie het niet snel gebeuren.

Als RW inderdaad mag kiezen en een overaanbod heeft, dan hoop ik heel hard dat ze SOAD laten schieten. Al zie ik het niet gebeuren gezien hun aantrekkingskracht. Stonden voor 2020 ook gepland als headliner, geniale affiche (met ook Volbeat) trouwens. Misschien gaan ze nog een keer hetzelfde duo proberen?

• Leuk
Waarderingen: saurus
Je hoeft ze toch ook niet te zien?
tot de effectieve line-up bekend is blijf ik altijd hopen dat beide headliners goed vallen op de dagen dat ik ga.. zoals dit jaar gemerkt is het echt wel kut als er je 1 vd 2 maar niets vind, zeker als dat de afsluiter is van de dag.

Maar zoals gezegd: Het hoeft niet voor mij maar ik ben bereid het nog wel een kans te geven, misschien was het gewoon een slechte moment. Dat in tegenstelling tot GNR waar ik niet van geloof dat het nog beter gaat worden dan 2023 als ze langskomen dus hopelijk geen passage van hen op Graspop :)

Dit zou mij wel kunnen overhalen voor een eerste keer GMM. Maar dan wel BMTH behouden, vind Sleep Token echt verschrikkelijk.

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Loek123

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread