Graspop Metal Meeting 2026

Die verkochten de AB op 30min uit. Nu Afas uitverkocht (ook snel): 6000 man als ik het internet moet geloven. Pakske beter dan veel andere artiesten die al als headliner hebben gespeeld.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit en Loek123
Ik moet iets recht zetten. Ik kom misschien over door het eens te zijn over Billy Talent dat ik Billy Talent als headliner zie. Dat is niet zo. Maar ook Turnstile zie ik niet als headliners. Ik zie beiden WEL als goede Jupiler afsluiters
Dat kan jij zo zien, maar 1 van die bands is veel te groot en te duur voor de jupiler stage en het is niet billy talent :)

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Heb ze vorige keer niet gezien, ondertussen wel wat weten apprecieren maar zou ze ook niet echt als hl verwachten in een jaar met wrs Ghost, Volbeat, Gojira, bmth, Scorpions, Sabaton, Within temptation, Deftones, Parkway Drive, Sleep Token en ik denk nog een 5 tal andere hier genoemde rees bestaande hl's op rondgang door Europa

Tevens lijken ze me zelfs onder EC en Architecs te staan in de rangorde voor zo'n promotie..

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Steph85
Tsja Turnstile... Ik zie de appeal ook niet echt, voor mij klinkt het als een vrij standaard hardcorepunk band. Desondanks hebben ze blijkbaar de X-factor binnen dat genre. Die AB show van laatst, die binnen een half uur uitverkocht was, schijnt legendarisch te zijn geweest. Concert van het jaar voor velen die daar waren. Verder sloten ze heel succesvol een dag op Jera on Air af, waarna ze ook binnen no time de Afas hebben uitverkocht. Hun nieuwe album van dit jaar gaat denk ik hoog scoren in de eindejaarslijstjes.

En dus maakt mijn eigen mening over die band niet zoveel uit: het verkoopt blijkbaar. En een harde gitaarband die verkoopt is automatisch kandidaat headliner op Graspop.

Ik zie Turnstile eerder terugkomen als sub, of combi met hele sterke naam (SOAD, metallica,..).

Als Turnstile een Belgische passage had ingeboekt in november, dan hadden ze zonder twijfel in een uitverkocht Vorst of Lotto Arena gestaan. Zitten qua populariteit op hetzelfde niveau als andere bands die zulke zalen vlot vullen (bv Idles).

Maar goed, eigenlijk een nutteloze discussie want gewoon een inkopper voor Werchter straks.

Zien sommige mensen Turnstile als headliner? Serieus? Kan iemand me uitleggen waarom deze band zo succesvol is? In 2024 waren mijn hele vriendengroep en ik verbaasd om ze als sub-headliner te zien, en we vonden het echt vreselijk! Na twee nummers gingen we naar de bar! Veel mensen hebben kritiek op Five Finger Death Punch, en ik snap wel waarom... Maar eerlijk gezegd, na Turnstile leek 5FDP ons echt geweldig! (En dan heb ik het nog niet eens over Judas Priest on the North tussendoor! 🤘🏻🤘🏻🤘🏻😁).
Om nog een vergelijking te maken: ik ben geen fan van Sleep Token, maar ik begrijp hun succes; ze zijn echt iets bijzonders, en de band is spectaculair! Maar Turnstile???? Wat ik zeg is heel persoonlijk, maar als ik terugdenk aan Billy Talent geweldige show op het Jupiler Stage in 2023, verdienen zij het veel meer om headliner te zijn dan Turnstile!
Alle begrip voor je standpunt maar ik heb Turnstile nu 2 keer live gezien en ik kan het wel smaken. Hoe jij Sleep Token omschrijft, dat voel ik bij Turnstile. Toegegeven, ik vond ze op GMM niet geweldig. Maar het is (voor mij) een heel sterke en veelzijdige band. Misschien werden ze met die plek ook iets te vlot naar de avond geschoven?

En het is hardcore punk en dat breekt misschien ook met de rest van de line-up? Ik vind het in elk geval een stuk echter dan FFDP die voor mij heel plastic aanvoelen.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Tsja Turnstile... Ik zie de appeal ook niet echt, voor mij klinkt het als een vrij standaard hardcorepunk band. Desondanks hebben ze blijkbaar de X-factor binnen dat genre. Die AB show van laatst, die binnen een half uur uitverkocht was, schijnt legendarisch te zijn geweest. Concert van het jaar voor velen die daar waren. Verder sloten ze heel succesvol een dag op Jera on Air af, waarna ze ook binnen no time de Afas hebben uitverkocht. Hun nieuwe album van dit jaar gaat denk ik hoog scoren in de eindejaarslijstjes.

En dus maakt mijn eigen mening over die band niet zoveel uit: het verkoopt blijkbaar. En een harde gitaarband die verkoopt is automatisch kandidaat headliner op Graspop.
Standaard vind ik ze dan ook weer niet. Ik heb eerder het gevoel naar een pop band te luisteren als ik niet goed oplet. Toch gaat het publiek er op los als of het een show is van Cannibale Corpse of Sick Of It All. Dat vind ik altijd een raar zicht (ik heb live videos bekeken inderdaad). Misschien is het juist dat wat het grote publiek zo fantastisch vind
Dat kan jij zo zien, maar 1 van die bands is veel te groot en te duur voor de jupiler stage en het is niet billy talent :)
Ik kan het echt niet voorstellen, sorry. Ik zie beide bands op gelijke hoogte en dan is Billy Talent nog de band die het langst meegaat

Misschien ligt het aan mij. Die ene andere band zie ik ook echt niet als headliner. Ik had besloten er geen woorden meer aan te besteden aan die band, maar goed. Maar voor zij die graag weten wie ik bedoel. Stel u voor, u SLAAPT op het festival anno 2017 (toen er nog geen skullies waren en de fysieke muntjes een bepaalde algemene naam hadden), wordt wakker en er ligt een MUNTJE naast u. Vertaal de woorden in hoofdletters naar het Engels en u weet wie ik bedoel. En nee het is niet Sleeping Penny ofoziets, het werkwoord moet eigenlijk nog wat vervoegt worden.

In wie zie ik dan wel een toekomstige headliner? Architects. Ongetwijfeld Architects. Volgend jaar nog even rond 17 h op Werchter of samen met Linkin Park en in 2027 zijn die los headliner wat mij betreft

Om heel eerlijk te zijn zie ik dan nog meer een headliner in de band waarover ik het niet meer wil hebben dan in Turnstile. Die band waarover ik het niet meer wil hebben die hoor ik absoluut niet graag , Turnstile kan ik nog wel hebben. Maar in die andere band dan Turnstile zit nog een show, iets mysterieus, die verkopen de grootste zaken in UK los uit en alles naast de muziek zit eigenlijk echt heel goed in elkaar. Voor mij persoonlijk gewoon de muziek die niet goed in elkaar zit

Standaard vind ik ze dan ook weer niet. Ik heb eerder het gevoel naar een pop band te luisteren als ik niet goed oplet. Toch gaat het publiek er op los als of het een show is van Cannibale Corpse of Sick Of It All. Dat vind ik altijd een raar zicht (ik heb live videos bekeken inderdaad). Misschien is het juist dat wat het grote publiek zo fantastisch vind

Ik kan het echt niet voorstellen, sorry. Ik zie beide bands op gelijke hoogte en dan is Billy Talent nog de band die het langst meegaat

Misschien ligt het aan mij. Die ene andere band zie ik ook echt niet als headliner. Ik had besloten er geen woorden meer aan te besteden aan die band, maar goed. Maar voor zij die graag weten wie ik bedoel. Stel u voor, u SLAAPT op het festival anno 2017 (toen er nog geen skullies waren en de fysieke muntjes een bepaalde algemene naam hadden), wordt wakker en er ligt een MUNTJE naast u. Vertaal de woorden in hoofdletters naar het Engels en u weet wie ik bedoel. En nee het is niet Sleeping Penny ofoziets, het werkwoord moet eigenlijk nog wat vervoegt worden.

In wie zie ik dan wel een toekomstige headliner? Architects. Ongetwijfeld Architects. Volgend jaar nog even rond 17 h op Werchter of samen met Linkin Park en in 2027 zijn die los headliner wat mij betreft

Om heel eerlijk te zijn zie ik dan nog meer een headliner in de band waarover ik het niet meer wil hebben dan in Turnstile. Die band waarover ik het niet meer wil hebben die hoor ik absoluut niet graag , Turnstile kan ik nog wel hebben. Maar in die andere band dan Turnstile zit nog een show, iets mysterieus, die verkopen de grootste zaken in UK los uit en alles naast de muziek zit eigenlijk echt heel goed in elkaar. Voor mij persoonlijk gewoon de muziek die niet goed in elkaar zit
Wat een omslachtig verhaal om aan te geven dat je niet wil dat Sleep Token headliner wordt. Het is ook niet mijn band, maar het gaat toch wel gebeuren.
Kun je een bijzonder ingewikkeld verhaal van maken. Sleep Token is gewoon een toekomstige headliner

Wat een omslachtig verhaal om aan te geven dat je niet wil dat Sleep Token headliner wordt. Het is ook niet mijn band, maar het gaat toch wel gebeuren.
Kun je een bijzonder ingewikkeld verhaal van maken. Sleep Token is gewoon een toekomstige headliner
Omslachtig is ook een manier 😆

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Steph85 en Jamel
Maar hoe jij het ziet is toch verder niet zo relevant? Je kunt er zo veel omheen draaien als je wilt maar als een band genoeg tickets verkoopt dan zijn ze headliner, ongeacht wat ik of jij van een band vind.
Klopt. Die "zo" mag weg zelfs. Niet "niet zo relevant" maar gewoon "niet relevant". In the end beslissen gewoon de organisatoren van Graspop. En het publiek, door tickets te kopen en een band gewild te maken (of hun albums of merch)

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Klopt. Die "zo" mag weg zelfs. Niet "niet zo relevant" maar gewoon "niet relevant". In the end beslissen gewoon de organisatoren van Graspop. En het publiek, door tickets te kopen en een band gewild te maken (of hun albums of merch)
Vandaar dus Sleep Token headliner. Of de band die jij niet wil noemen

Vandaar dus Sleep Token headliner. Of de band die jij niet wil noemen

Voldemort-in-Sleep-Token.png

Na alle ‘haat’ op Turnstile en Sleep Token… Wat is er mis met Five Finger Death Punch? Ik luister ze nog maar sinds Graspop 2024 en vond hun show daar echt heel goed.

De songs die ze hebben zijn in mijn ogen toch stuk voor stuk sterke nummers om een weide mee plat te spelen.

Voor mij zijn ze zeker een deel van de wishlist voor 2026.
hier ook, aangenaam verrast in 2024. Band was in topvorm.
Maar ook bij 5FDP ga je weer een heleboel tegenreacties krijgen.
Voor mij zeker headliner waard.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Wat zouden we vinden van MCR als north headliner? Eerste beelden van hun nieuwe tour zien er alvast een spektakel uit. Lijkt mij ook dat ze met die show niet voor minder dan een headlinespot gaan. Dus dan is het of dat, of een zaalshow, want voor Werchter als headliner lijken ze mij dan weer te klein?
Als MCR een festivaltour doet en ze een headline positie eisen zal Graspop wel het enige festival zijn waar die terecht kunnen komen lijkt me ja

Ben niet echt fan maar zou wel een fijne afwisseling zijn van de vaste headliners

Volgens mij zijn ze niet zo groot in de benelux maar aangezien ze 15 jaar niet in België gespeeld hebben zullen ze vast wel wat tickets verkopen lijkt me, en Graspop kan met hun 8 headliners toch wat meer risico nemen op dat gebied als andere festivals lijkt me

Als MCR een festivaltour doet en ze een headline positie eisen zal Graspop wel het enige festival zijn waar die terecht kunnen komen lijkt me ja

Ben niet echt fan maar zou wel een fijne afwisseling zijn van de vaste headliners

Volgens mij zijn ze niet zo groot in de benelux maar aangezien ze 15 jaar niet in België gespeeld hebben zullen ze vast wel wat tickets verkopen lijkt me, en Graspop kan met hun 8 headliners toch wat meer risico nemen op dat gebied als andere festivals lijkt me

Lokerse feesten kan ook

Users who are viewing this thread