Graspop Metal Meeting 2026

De concurrentie is gewoon zwak. Knocked Loose, Bad Omens en Def Leppard ... . Op zich zouden Limp Bizkit en BMTH bij mij nog wel kunnen wisselen.

Ik zou zeker gaan en ze zouden zelfs op 1 komen bij mij mits ik op voorhand zeker was van een deftige set zonder teveel gezeik en onderbrekingen. Maar tegenwoordig zelfs coversbands het beter en is Bizkit nog een schaduw van zich zelf. Pure nostalie en vergane glorie
Nostalgie en vergane glorie. Goh, als we dat als criteria gaan aannemen dan kunnen we beter met z'n allen naar Tomorrowland gaan. Want voor de rest zijn er binnen de metal alleen maar originele en frisse acts waar we de complete lineup mee kunnen vullen.
En ja; ik ben hier even super sarcastisch 🤦

1. The Offspring, nog nooit gezien. Toch jeugdsentiment!
2. Limp Bizkit, goed optreden 2 jaar geleden op Pinkpop.
3. Knooked Loose, een van beste optredens vorig jaar. Heel benieuwd wat ze gaan doen bij headliner set
4. Volbeat, toch graag afvinken van het lijstje
5. Bad Omend, vooral benieuwd over de hype terecht is
6. BMTH, nog niet zeker of ik wel ga. Ligt aan energie niveau
7. Def Leppard, zondag totaal geen boeiende dag dus eerder naar huis. Maar dan is dit toch een legacy band
8. Sabaton, totaal niet mijn muziek en zou er sowieso niet naar toe zijn gegaan

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Nostalgie en vergane glorie. Goh, als we dat als criteria gaan aannemen dan kunnen we beter met z'n allen naar Tomorrowland gaan. Want voor de rest zijn er binnen de metal alleen maar originele en frisse acts waar we de complete lineup mee kunnen vullen.
En ja; ik ben hier even super sarcastisch 🤦
Aan een overleden bandlid valt weinig te doen. Als uw act al jaren flopt, door te veel lullen tussendoor en door halve covers en door teveel onderbreking, kunt ge daar wel iets aan doen

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en @3*#
1. Bring Me The Horizon
2. Bad Omens
3. Limp Bizkit

4. Sabaton
5. Knocked Loose
6. Volbeat
7. The Offspring
8. Def Leppard

Bold heb ik al eens gezien

• Leuk
Waarderingen: won666
Aan een overleden bandlid valt weinig te doen. Als uw act al jaren flopt, door te veel lullen tussendoor en door halve covers en door teveel onderbreking, kunt ge daar wel iets aan doen
Flopt lijkt me wat overdreven, ze zijn momenteel op hun hoogtepunt van de afgelopen 20 jaar (kwa populairiteit, niet op basis van kwaliteit) dus ze doen wel iets goed. Dat vele lullen tussendoor kan ik ook niet veel mee maar de hele weide gaat er wel op los, het is duidelijk deel van hun show en het werkt (niet voor mij maar voor het grote publiek wel)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en won666
Flopt lijkt me wat overdreven, ze zijn momenteel op hun hoogtepunt van de afgelopen 20 jaar (kwa populairiteit, niet op basis van kwaliteit) dus ze doen wel iets goed. Dat vele lullen tussendoor kan ik ook niet veel mee maar de hele weide gaat er wel op los, het is duidelijk deel van hun show en het werkt (niet voor mij maar voor het grote publiek wel)
Anderzijds, 20 jaar geleden kregen ze ook al een volle Woodstock wei mee. Maar inderdaad, er zal wel iets zijn dat ze goed doen, maar bij wijze van spreken weten we niet of ze stadions zouden uitverkopen als veel strakker zouden gaan spelen ;). Want Sportpaleis bv was had ik begrepen toch maar 75 percent gevuld

De enige headliner die ik echt wil zien is eigenlijk bring me the horizon. Sinds ik naar Graspop ga ben ik niet zo niet enthousiast geweest over de headliners😅 zullen er vast nog wel een aantal zijn die ik uiteindelijk ga zien en me ga vermaken, maar ik vind het idd wel wat tegenvallen dit jaar. Gelukkig staan er ook nog genoeg andere bands de rest van het weekend

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en won666
Anderzijds, 20 jaar geleden kregen ze ook al een volle Woodstock wei mee. Maar inderdaad, er zal wel iets zijn dat ze goed doen, maar bij wijze van spreken weten we niet of ze stadions zouden uitverkopen als veel strakker zouden gaan spelen ;). Want Sportpaleis bv was had ik begrepen toch maar 75 percent gevuld
Woodstock 99 is toch echt 27 jaar geleden vandaar dat ik 20 jaar geleden zei, eind jaren 90 en begin 00's waren die op hun hoogtepunt
en een 75% gevulde sportpaleis is nog steeds wel meer dan de meeste graspop headliners

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo en won666
YEAH! 🤘
1. Sabaton
2. Volbeat
3. The Offspring
4. Def Leppard

Meh:
5. Limp Bizkit
6. Knocked Loose
7. Bring Me The Horizon

Bleh:
8. Bad Omens

• Leuk
Overigens over het topic van Limp Bizkit nog, ik ben nu wel nieuwsgierig of ze nog wat speciaals gaan doen nu ze overal headliner zijn of dat we gewoon dezelfde show gaan krijgen als in 2024.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Overigens over het topic van Limp Bizkit nog, ik ben nu wel nieuwsgierig of ze nog wat speciaals gaan doen nu ze overal headliner zijn of dat we gewoon dezelfde show gaan krijgen als in 2024.
Zelfs voor hun headline show in het Sportpaleis hadden ze niks speciaals bij,dus zou er niet te veel op rekenen.

Must
1. Bad Omens
2. Bring Me The Horizon

Leuk (als er niets anders is)
3. Volbeat
4. Knocked Loose
5. The Offspring
6. Limp Bizkit
7. Sabaton

Meh
8. Def Leppard

• Leuk
Waarderingen: won666 en Loek123
Niet aanwezig wegens andermaal voorkeur Alcatraz. Ook in lijn ogen één van de zwakste rij headliners ooit. Misschien kan ik me te weinig vinden in bv. Bad Omens of The Offspring.

Must:
Bring Me The Horizon
Volbeat

Nieuwsgierig:
Bad Omens

Misschien:
Sabaton
Limp Bizkit

Vermoedelijk niet:
The Offspring
Knocked Loose
-> hoewel ik ze goed kan verdragen, KL is nog geen headliner. 99% dat er wat interessanters zal spelen in de tenten.

Niet:
Def Leppard

• Leuk
Goh, ik heb mij tot nu toe nog niet zo veel in dit topic gemengd omdat ik toch niet van plan ben te gaan, maar nu ik deze lijstjes zie realiseer ik mij dat er zo lang ik Graspop bezoeker ben nog nooit een editie is geweest waarbij het rijtje headliners zo armoedig was, naar mijn smaak. Eigenlijk kan het hele rijtje op een gedeelde 8e plaats in de categorie "geen enkele interesse" 😅 zou me met de undercard nog wel goed kunnen vermaken, en ben sowieso al geen enorme mainstage bezoeker, maar deze berichten doen mij pas echt beseffen hoezeer dit niet mijn editie is qua headliners. Zal er verder niet over zeuren maar moest dit toch even kwijt :)
Zelfs ik als Graspop groentje heb weinig met de headliners, enkel BMTH staat al jaren hoog op m'n lijstje. De rest heb ik of al gezien (Bad Omens, Limp Bizkit, Volbeat), of vind het niet zo boeiend. Maar de undercard heeft gelukkig dusdanig veel goeie of potentieel toffe acts dat ik me sowieso elke dag prima kan vermaken. En natuurlijk ook erg nieuwsgierig naar de beleving in zijn geheel voor mijn 1e keer GMM🤘

• Metal!
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en won666
Ook al ga ik niet dit jaar, ook even een lijstje gemaakt. Dit verklaart ook direct één van de redenen dat ik niet ga. Voor het totaalbedrag van zo'n weekend heb ik het wel nodig dat er een paar grote mainstage acts tussen zitten waar ik erg naar uitkijk.

Als ik er toch ben:
1.Bring me the Horizon
2. Sabaton

Alleen bij echt gebrek aan beter:
3. Volbeat
4. The Offspring

Hoe dan ook niet zien, ga nog liever naar mijn tent:
5. Limp Bizkit
8. Bad Omens/Def Leppard/knocked Loose

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en won666
headliner rangschikking voor mij

1. bring me the horizon
2. Bad omens
3. sabaton
4. volbeat
5. limp bizkit (hangt er van af in welk humeur ze zijn)
6. knocked loose (werkt volgens mij veel beter in een tent maar we zullen zien)
7.def leppard (doet me eigenlijk niet veel)
8. the offspring (playback is voor mij de hoofdzonde in metal en rock en daar zondigen deze heren zich aan)

• Leuk
Voor mij ook geen Graspop dit jaar, mocht ik toch gaan:

1. Volbeat: Vind ze altijd wel op niveau
2. Sabaton: Nog nooit gezien, dus eens een kans geven
3. The Offspring: Toch een van de bands van mijn jeugd
4. Limp Bizkit: Was een leuk uurtje 2 jaar geleden, wel akkoord dat de show te veel stilgelegd wordt
5. Bad Omens: Nog nooit gezien dus zou ze wel eens een kans geven (als er geen musts staat op de andere podia)

Nu wordt het moeilijk, want ik zou hier op zoek gaan naar alternatieven
5. BMTH: Niets tegen hun optreden in '24, maar hoef ik niet per se nog eens te zien
6. Def Leppard: Vind ik geen HL materiaal (meer), niet overtuigd van hun vorige passage
7. Knocked Loose: Geloof gerust dat het kan werken, maar wellicht niet voor mij - of toch niet voor 1,5 uur

• Leuk
Waarderingen: won666 en Joslittel
1 Sabaton, Waarschijnlijk mijn lievelingsband de laatste 15 jaar
2 Volbeat, Ook heel hun carriere al fan.
3. The Offspring, Jeugdsentiment, en nog maar een keer gezien.
4. Limb Bizikt, Als ze er dan toch staan kan ik evengoed gaan zien, de laatste keer heb ik me daar toch schamteloos op geamuseerd
5. Def Leppard, Wellicht de laatste kans.
6. BMTH, Zonder overlapping wil ik ze wel terug een kans geven, de andere podia hun headliners vond ik sowiso beter.

7.Bad Omens Voor beide geld, liever Dj Carl.
8. Knocked Loose

• Leuk
De headliners in een echte rangschikking zetten vind ik wel echt moeilijk, dus ik doe het zo:

- Vrijdag en zaterdag sta ik sowieso bij de headliners (Volbeat, Knocked Loose, BMTH, Bad Omens)
- Donderdag ga ik sowieso Dillinger Escape Plan kijken, dus als één van de headliners ermee overlapt wordt die geskipt.
- Zondag denk ik dat we opkramen na Electric Callboy of Alice Cooper. Heb niets met Sabaton of Def Leppard.

• Leuk

Users who are viewing this thread