Graspop Metal Meeting 2026

Huh, niet verwacht? Touren die niet zo'n beetje elk jaar? Die zitten elk jaar in het circuit. Ook in 2027 voorspel ik een rondje festivals van ze. En in 2028.
Dat is ook wat overdreven. Sinds covid hebben die 1x Graspop gedaan en 1x Pinkpop, in 4 jaar tijd dus twee rondjes festivals.
Beter geformuleerd: niet in het headlinercircuit 😊
Hoe gigantisch populair die nu opeens zijn dat ze een ziggo dome uitverkopen en een sportpaleis goed gevuld krijgen, en nu opeens overal headliner zijn, dat had ik zelf ook absoluut niet verwacht nee.

Dat is ook wat overdreven. Sinds covid hebben die 1x Graspop gedaan en 1x Pinkpop, in 4 jaar tijd dus twee rondjes festivals.

Hoe gigantisch populair die nu opeens zijn dat ze een ziggo dome uitverkopen en een sportpaleis goed gevuld krijgen, en nu opeens overal headliner zijn, dat had ik zelf ook absoluut niet verwacht nee.
Triestig genoeg toen wel 80 EUR vragen voor sportpaleis voor een setje van begot een uur.. veel te overhyped

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
En Pukkelpop, het jaar ertussen, nadat ze het jaar daarvoor last minute cancelden. Dit jaar dezen ze ook gewoon festivals aan, naast weer wat indoor shows. Was dat Sportpaleis niet ook maar pover gevuld?

Ik bedoel: is wel een band die niet echt stopt met touren.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
En Pukkelpop, het jaar ertussen, nadat ze het jaar daarvoor last minute cancelden. Dit jaar dezen ze ook gewoon festivals aan, naast weer wat indoor shows. Was dat Sportpaleis niet ook maar pover gevuld?

Ik bedoel: is wel een band die niet echt stopt met touren.
Pukkelpop bedoelde ik inderdaad, niet Pinkpop. Foutje. maar nog steeds dus twee rondjes festivals in 4 jaar.

Van wat ik heb gehoord was het sportpaleis redelijk gevuld, wat mij ook wel verbaasde Met die belachelijk hoge prijzen.

Verder wel gewoon eens dat ze veel touren ja.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Tons of Rock also coming with first name/s, I guess Iron Maiden

Announcements this week:
22/09/2025:
Tons of Rock - 10:00?
Resurrection - 10:00

23/09/2025:
Rock Imperium - 11:00
RAR/RIP - 12:00

Later this week:
Jera on Air
Slam Dunk
Copenhell?
Why do you think copenhell is maybe coming with names this week?

ressurection fest komt morgen ook weer met een aankondiging (11.00)
zullen wij echt moeten wachten tot midden november?

Why do you think copenhell is maybe coming with names this week?
Die hebben vanochtend al Iron Maiden aangekondigd.
ressurection fest komt morgen ook weer met een aankondiging (11.00)
zullen wij echt moeten wachten tot midden november?
Meestal begin november toch?

Wellicht dat iemand ergens nog een lijstje heeft van wanneer de eerste headliner werd aangekondigd de afgelopen jaren

Pukkelpop bedoelde ik inderdaad, niet Pinkpop. Foutje. maar nog steeds dus twee rondjes festivals in 4 jaar.

Van wat ik heb gehoord was het sportpaleis redelijk gevuld, wat mij ook wel verbaasde Met die belachelijk hoge prijzen.

Verder wel gewoon eens dat ze veel touren ja.
De bovenste ring werd niet gebruikt, er waren redelijk veel lege vakken bij de zitplaatsen (zeker vanachter waren er blokken bijna volledig leeg) en ze hadden redelijk wat tickets gratis weggegeven.... Het middenplein stond wel goed vol, geen idee of daar ook veel tickets voor zijn weggegeven.

Die hebben vanochtend al Iron Maiden aangekondigd.

Meestal begin november toch?

Wellicht dat iemand ergens nog een lijstje heeft van wanneer de eerste headliner werd aangekondigd de afgelopen jaren
afgelopen editie 19 nov. 1st headliner (iron maiden) daarna binnen 10 dagen nog 4 headliners + 88 namen en 30 nov vvk. dacht ik
voor 2024 werd tool op 14 nov. bekend gemaakt als eerste.
voor 2023 motley crue + def leppard op 20 oktober

• Leuk
Waarderingen: Loek123
afgelopen editie 19 nov. 1st headliner (iron maiden) daarna binnen 10 dagen nog 4 headliners + 88 namen en 30 nov vvk. dacht ik
Ik zie het inderdaad.

2024 was 14 november
2023 was 20 oktober

Het zal er uiteindelijk vooral vanaf hangen wanneer ze hun 8 headliners klaar hebben, Graspop wacht vaak wel graag tot alle 8 headliners groen licht geven tot dat ze de eerste aankondigen. (wanneer dat lukt natuurlijk, soms gaat dat niet zoals bij MH/GNR) Ik verwacht de komende paar weken in ieder geval nog niets.

Volgens mij is de strategie van GMM ook wel wachten in functie van de start van de ticketverkoop. Het heeft weinig nut nu al namen te lossen om dan vervolgens dat momentum te verliezen voor de start van de ticketverkoop.

Limp Bizkit als headliner zou wel echt bijzonder kut zijn zeg. Bij elke passage begrijp ik minder van hun populariteit. Toen ze een keer gewoon een half uur vulde met telkens de openings riff van bekende nummers van andere bands, maar dus gewoon als een middelbare school bandje stonden te klooien, was het voor mij wel echt klaar hoor.

Laat Fredje alsjeblieft gewoon overdag komen want er is echt wel wat beters op tour komend jaar.

Bij Graspop is het wachten op een post met een variatie op "Are you hyped/ready" dan zijn we een paar dagen tot een week verwijderd van de eerste headliner en is de start ticketverkoop een kleine maand later met net daarvoor dan een grote drop.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Limp Bizkit als headliner zou wel echt bijzonder kut zijn zeg. Bij elke passage begrijp ik minder van hun populariteit. Toen ze een keer gewoon een half uur vulde met telkens de openings riff van bekende nummers van andere bands, maar dus gewoon als een middelbare school bandje stonden te klooien, was het voor mij wel echt klaar hoor.

Laat Fredje alsjeblieft gewoon overdag komen want er is echt wel wat beters op tour komend jaar.
Je moet je niet druk maken, stonden vorig jaar gewoon rond een uur of 21 en dat zal volgende keer niet anders zijn.

Vorig jaar was wel een knaller van een optreden, had al mindere shows van hun gezien.

Bij Graspop is het wachten op een post met een variatie op "Are you hyped/ready" dan zijn we een paar dagen tot een week verwijderd van de eerste headliner en is de start ticketverkoop een kleine maand later met net daarvoor dan een grote drop.

Binnen een week zelfs. Het is eens op dezelfde dag geweest dat ze de headliner aankondigden na de “first names soon”

• Leuk
Waarderingen: johanra

Users who are viewing this thread