Graspop Metal Meeting 2026

Geef mij maar BMTH, Alice Cooper, Limp Bizkit, A Perfect Circle, Twisted Sister, Queensryche en Lynyrd Skynyrd!!

Wel jammer dat er nog geen nieuws over Ghost of Gojira is

• Leuk
Waarderingen: Steph85
I am a little surprised not to see Megadeth in any of these announcements. Didn't we consider them a certainty for summer festivals?
We've concluded that we don't really know how long their last tour would stretch out. As we don't see them in any of the announcements yet, I think we could write them down for 2027.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
I am a little surprised not to see Megadeth in any of these announcements. Didn't we consider them a certainty for summer festivals?
Nee die hebben alleen hun afscheid aangekondigd maar we hebben geen idee hoe lang dat gaat duren. Eind 2026 wat zalen doen en 2027 de zomerfestivals lijkt me misschien nog wel meer waarschijnlijk.

• Leuk
Waarderingen: won666 en jonasvh
Waren nooit headliner hoor. Laatste keer graspop met een lage namiddagzon in je nek was dat echt heerlijk.
Ik zie het nu. Dacht dat ze in 2019 (sub)headliner waren maar het was de spot daarvoor. Mogen van mij hoe dan ook komen. Van de 'ouwe' bands is dit nog wel één van de betere (althans in 2019).

Bekijk bijlage 16067Op de Facebook pagina van Alice Cooper! Die heeft een verkeerde versie online gezet. Kan wel leuke info zijn met oa A Perfect Circle en Yungblud
Knocked loose en blood incantation touren mogelijk ook weer opnieuw de voorjaar festivals. Maar we weten uit het verleden dat zo een gelekte posters vaak fouten bevatten, dus afwachten natuurlijk

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Ik denk eigenlijk dat we op Volbeat moeten wachten tot de Europese tour gedaan is. Als die touren op de Europese festivals al überhaupt volgend jaar, kan even goed 2027 worden
Hebben wel een nieuw album, dus verwacht ze toch ook wel op de festivals volgend jaar. Uiteindelijk zit er dan ook wel meer dan een half jaar tussen hun zaak shows en festivals

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Ik heb het gevoel dat we nog nooit zo'n overvloed aan headliners hebben gehad zo vroeg in het seizoen
Die gaan ze niet allemaal kwijt kunnen. of het is weer een gevalletje dat we te optimistisch zijn?

Def Leppard (bevestigd)

Zo goed als zeker:
Alice Cooper
Twisted Sister
Gojira

Bring me the horizon
(Zou nog RW kunnen worden maar ik verwacht ze gewoon op Graspop)
Limp Bizkit (Zou nog Werchter Parklife kunnen worden)

Redelijk waarschijnlijk dat die touren rond GMM:
Sabaton
Volbeat
Ghost
A perfect Circle
Bad Omens
Pantera
Guns N Roses
Sleep Token

Kleinere kans:
Iron Maiden (denk het niet op herhaling)
Parkway Drive, Electric Callboy, Disturbed, The Prodigy?

Ben benieuwd of dit plaatje nog veranderd na de announcement van Rock Am Ring morgen.

EDIT: Sleep Token nog toegevoegd.

Laatst bewerkt:
Ik heb het gevoel dat we nog nooit zo'n overvloed aan headliners hebben gehad zo vroeg in het seizoen
Die gaan ze niet allemaal kwijt kunnen. of het is weer een gevalletje dat we te optimistisch zijn?

Def Leppard (bevestigd)

Zo goed als zeker:
Alice Cooper
Twisted Sister
Gojira

Bring me the horizon

Sabaton
Volbeat
Ghost
A perfect Circle
Bad Omens
Pantera
Guns N Roses

Kleinere kans:

Ben benieuwd of dit plaatje nog veranderd na de announcement van Rock Am Ring morgen.
I would add Sleep Token to that "redelijk waarschijnlijk"-list. There's no dates announced yet but with a new album in their bag as well as their RAR/DL exclusivity in 2025, they are all but certain to play some more festivals in 2026.

• On fire
Waarderingen: Loek123
I would add Sleep Token to that "redelijk waarschijnlijk"-list. There's no dates announced yet but with a new album in their bag as well as their RAR/DL exclusivity in 2025, they are all but certain to play some more festivals in 2026.
Ah yes true thanks, forgot about them. I hope they make an appearence.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo

Def Leppard (bevestigd)

Zo goed als zeker:
Alice Cooper
Twisted Sister
Gojira

Bring me the horizon

Sabaton
Volbeat
Ghost
A perfect Circle
Bad Omens
Pantera
Guns N Roses
Sleep Token

Kleinere kans:

Was Limp Bizkit niet onwaarschijnlijk voor Parklife, gezien ze net dat weekend op die andere festivals zijn aangekondigd?

Limp Bizkit had ik niet verwacht in het circuit. Ook wel behoorlijke promotie gekregen als je het mij vraagt. Die nostalgie-golf gedijt toch langer uit dan ik dacht. We zagen toch al verschillende bands stijgen in populariteit.
Geen fan, maar ik kwijl toch altijd even op de riffs van Wes Borland, wat een gitarist is me dat.

Def Leppard (bevestigd)

Zo goed als zeker:
Alice Cooper
Twisted Sister
Gojira

Bring me the horizon

Sabaton
Volbeat
Ghost
A perfect Circle
Bad Omens
Pantera
Guns N Roses
Sleep Token

Kleinere kans:

Misschien dat ze sommige namen toch nog als sub neer zullen zetten!

Limp Bizkit had ik niet verwacht in het circuit.
Huh, niet verwacht? Touren die niet zo'n beetje elk jaar? Die zitten elk jaar in het circuit. Ook in 2027 voorspel ik een rondje festivals van ze. En in 2028.

Users who are viewing this thread