Graspop Metal Meeting 2025

WT zou toch totaal niet verrassend zijn? Een van de huisbands van GMM, die hoef je niet zo lang geheim te houden. Hooguit als noodverband, zelfs dan hoeven ze het niet zo spannend te maken. Vraag is ook of WT een echte trekker is, gaat toch niet voor een boost zorgen voor de kaartverkoop?
WT is normaal gezien wel een publiekstrekker ja, maar in dit geval denk ik niet. Ze spelen op een ander Belgisch festival en op 2 Nederlandse festivals die beiden in het zuiden op de grens met België gelegen zijn. Iedereen in de regio die graag een festivalshow van WT wilt zien heeft daar al lang een ticket voor.

Is Behemoth geen optie trouwens, ze touren voor zover ik weet niet in de zomer. Maar hebben vreemd genoeg ook geen datum in België met hun huidige tour.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Is Behemoth geen optie trouwens, ze touren voor zover ik weet niet in de zomer. Maar hebben vreemd genoeg ook geen datum in België met hun huidige tour.
Als zaterdag sub misschien, niet als headliner. Daarvoor zijn ze te ‘niche’. Zou zich perfect lenen voor Marquee maar daar is geen plek meer volgens mij. Geen band om overdag op de main neer te zetten, Behemoth hoort niet midden op de dag in de zon te spelen.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Als zaterdag sub misschien, niet als headliner. Daarvoor zijn ze te ‘niche’. Zou zich perfect lenen voor Marquee maar daar is geen plek meer volgens mij. Geen band om overdag op de main neer te zetten, Behemoth hoort niet midden op de dag in de zon te spelen.
Toch is dat precies waar ze stonden in 2023 (okay, begin van de avond, niet midden op de dag, maar om 19:00 schijnt nog steeds volop de zon). Zou inderdaad wel als sub kunnen, maar als ze verder geen tour plannen hebben lijkt dat me onwaarschijnlijk.

subs zijn er sowieso wel genoeg, toch? we hebben er nog maar 2 nodig en er zijn genoeg bands op tour die die spot kunnen invullen. niet nodig om een band die niet op tour is met veel moeite te overtuigen voor die sub spot
BFMV, Rise Against, Shinedown, The Cult, Saxon (1 van deze zal dan toch wel de bumb krijgen naar headliner lijkt me)
Saxon heeft afgelopen jaar overigens een speciale headline set gespeeld op Hellfest, ik ken die band niet zo goed maar wellicht dat dat nog een optie is?

subs zijn er sowieso wel genoeg, toch? we hebben er nog maar 2 nodig en er zijn genoeg bands op tour die die spot kunnen invullen. niet nodig om een band die niet op tour is met veel moeite te overtuigen voor die sub spot
BFMV, Rise Against, Shinedown, The Cult, Saxon (1 van deze zal dan toch wel de bumb krijgen naar headliner lijkt me)
Saxon heeft afgelopen jaar overigens een speciale headline set gespeeld op Hellfest, ik ken die band niet zo goed maar wellicht dat dat nog een optie is?
Saxon is een geweldige optie! Ik zou ze graag zien met een geweldige productie zoals tijdens hun tournee in 2024! Saxon vormt met Judas Priest, Iron Maiden en Motorhead de Big4 van de Engelse metal uit de jaren 80, een plek aan de kop van de affiche zou welverdiend zijn! Sommigen zullen zeggen dat het niet langer een ‘modieuze’ groep is en dat het een zwakke headliner zou zijn, maar daar ben ik het niet mee eens! deze jongens zijn legendes en verdienen deze plek naar mijn mening veel meer dan Till of mogelijk Prodigy!

Zou Saxon HL show wel erg tof vinden! Volgens mij ook wel een band die toch veel oudere mensen wel kennen. Maar zou een BFMV show met productie help van graspop ook wel tof vinden. Net zoals ze toen met Machine head hebben gedaan in 2022 volgens mij. Dat de organisatie helpt met de show wat toffer maken met Pyro en andere show elementen.

Ik vind Behemoth eigenlijk nog niet zo'n slecht idee. Voor de marquee zijn ze te groot, en op die manier krijgen ze toch de kans om eens een volwaardige show te spelen op Graspop: in het donker. Als Emperor kan, moet Behemoth ook wel kunnen. oké de band is niet op tour, maar als Graspop ze een headlinespot aanbied met extra productie, en Machine Head zelfs bereid is om uit de Verenigde Staten te komen, moet Behemoth toch wel uit Polen willen komen?

• Leuk
Waarderingen: saurus en MarcoReusel

Users who are viewing this thread