Graspop Metal Meeting 2025

Linkin Park heeft een extra show toegevoegd in Frankfurt en doorbreekt daarmee het patroon dat er altijd minstens een dag tussen twee shows zitten. Neem daarbij dat hun show in Werchter hopeloos is uitverocht. In het Graspop weekend hebben ze nog tijd op 19, 21 en 22 juni. 19 juni zal het met Iron Maiden en Powerwolf zeker niet worden. 21 of 22 juni dus misschien? Natuurlijk, als Hellfest er ook nog tussen moet wordt het al 3 dagen achter elkaar. Dus ja ...

Tot hier toe gingen we uit van 22 juni voor Hellfest maar kan even goed nu 19 of 21 juni woren, als ze dan toch 2 dagen achter elkaar willen spelen (tenzij ze dat enkel doen in dezelfde stad natuurlijk)
twee dagen achter elkaar op dezelfde locatie is inderdaad wel een heel ander verhaal, alles staat daar al klaar en ze moeten niet reizen. had leuk geweest maar die gaan echt geen Graspop en Werchter doen. Graspop heeft zo'n grote dure stadionheadliner ook niet meer nodig om uit te verkopen.

Linkin Park heeft een extra show toegevoegd in Frankfurt en doorbreekt daarmee het patroon dat er altijd minstens een dag tussen twee shows zitten. Neem daarbij dat hun show in Werchter hopeloos is uitverocht. In het Graspop weekend hebben ze nog tijd op 19, 21 en 22 juni. 19 juni zal het met Iron Maiden en Powerwolf zeker niet worden. 21 of 22 juni dus misschien? Natuurlijk, als Hellfest er ook nog tussen moet wordt het al 3 dagen achter elkaar. Dus ja ...

Tot hier toe gingen we uit van 22 juni voor Hellfest maar kan even goed nu 19 of 21 juni woren, als ze dan toch 2 dagen achter elkaar willen spelen (tenzij ze dat enkel doen in dezelfde stad natuurlijk)
De dagkaarten voor Werchter donderdag zijn weliswaar uitverkocht, maar ze hebben ook tienduizenden weekend tickets te verkopen. Linkin Park komt niet naar Graspop volgend jaar. Echt niet.

twee dagen achter elkaar op dezelfde locatie is inderdaad wel een heel ander verhaal, alles staat daar al klaar en ze moeten niet reizen. had leuk geweest maar die gaan echt geen Graspop en Werchter doen. Graspop heeft zo'n grote dure stadionheadliner ook niet meer nodig om uit te verkopen.
Excuseer, maar ik vrees wel dat die zondag niet uitverkoopt hoor met enkel Till :D En zaterdag wordt ook moeilijk met enkel Korn. Gaat toch nog iets bijmoeten hoor, daarom geen Linkin Park of Muse ofzo maar met enkel Korn en Till gaan ze het ook niet redden denk ik

• Leuk
Waarderingen: Kneuzer en Seabas
Excuseer, maar ik vrees wel dat die zondag niet uitverkoopt hoor met enkel Till :D En zaterdag wordt ook moeilijk met enkel Korn. Gaat toch nog iets bijmoeten hoor, daarom geen Linkin Park of Muse ofzo maar met enkel Korn en Till gaan ze het ook niet redden denk ik
Ik zeg ook niet dat er niets meer bij komt, gewoon dat een grote dure stadionheadliner niet nodig is.
Die zaterdag of zondag verkoopt ook gewoon uit als je er een Within Temptation bij zet, en dat is een stuk goedkoper.
Muse lijkt me nog wel een kanshebber, Jimmy gaf zelfs aan dat ze ermee bezig waren geloof ik. maar Linkin Park gaat hem niet worden helaas.

that's not really the point. It bothers me that a part of the money I spend at this festival will directly go into the pockets of a band that has turned into a political platform for far right extremists
Don't get me wrong, I don't condone extremism in any way. But if we were to judge all bands by their political ideology (whichever side of the spectrum), or their societal, cultural stances, then quickly there would be many others to debate...and then it's a small step to cancel culture

mis ook nog wel een grotere thrash metal band, bv. megadeth, anthrax, testament, exodus.

afgelopen weekend naar mystic prophecy en iron savior geweest, klonk ook wel lekker, mag er ook wel bij.

en toch maar tickets voor avantasia en voor helloween gehaald in 013, verwacht ze niet meer op graspop.

I really hope not, they recently turned a NYC show into a Trump rally, keep that shit out of Graspop

Dit is echt wel next level fout. Ik kan persoonlijk niks minder rock & roll bedenken dan je concert te misbruiken om zo iemand te gaan promoten.
Ik zie hem dat hier niet doen. Een festival publiek is niet hetzelfde als een WASP publiek en daarnaast is Trump (gelukkig) ontzettend onpopulair in Europa.

Laatst bewerkt:
Zullen we politieke discussies over W.A.S.P. gewoon achterwege laten?
Totaal niet relevant aangezien ze al uitgesloten zijn, ze staan op Alcatraz.
Er zijn al genoeg discussies hier over controversiële figuren die ook daadwerkelijk op de line up staan, als we ook nog uitgebreid gaan discussiëren over bands die niet eens kanshebbers zijn gaat het helemaal nergens over.

Nog benieuwd of er nog wat van download extra komt overvliegen.

WT
BfmV
Sleeptoken ondanks exclusief?
Sex pistols voor zondag
Cradle of filth nog in een tent
Meshuggah ook tegen beter weten in (south of heaven)

Hopelijk BFMV (die ik wel verwacht) en starset (al duiken die precies nergens anders op)

Jij zet hoog in, ik zou eerder gokken op een disturbed of volbeat haha
Waren ook meer bedoeld als voorbeeld. Zoals ik ook al zei in mn post verwacht ik echt geen Slayer ofzo. Waren gewoon 2 namen die snel in mij opkwamen waarvoor een festival als Graspop en Hellfest op zouden wachten totdat ze hun tour bekend willen maken.
Persoonlijk zou ik disturbed ook een zwakke south HL vinden (persoonlijke mening: vind ze zeker tof, en verdienem de HL status) stonden vorige keer als 3e Co HL naast Machine head en Gojira. Zou een Korn toch wel roter verwachten dan Disturbed, maar ik kan er ook naast zitten hoor. Maar naast Till zie ik ze wel South HL zijn. Volbeat hoop ik ook stiekem nog wel op, al word de kans wel steeds kleiner...

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Waren ook meer bedoeld als voorbeeld. Zoals ik ook al zei in mn post verwacht ik echt geen Slayer ofzo. Waren gewoon 2 namen die snel in mij opkwamen waarvoor een festival als Graspop en Hellfest op zouden wachten totdat ze hun tour bekend willen maken.
Persoonlijk zou ik disturbed ook een zwakke south HL vinden (persoonlijke mening: vind ze zeker tof, en verdienem de HL status) stonden vorige keer als 3e Co HL naast Machine head en Gojira. Zou een Korn toch wel roter verwachten dan Disturbed, maar ik kan er ook naast zitten hoor. Maar naast Till zie ik ze wel South HL zijn. Volbeat hoop ik ook stiekem nog wel op, al word de kans wel steeds kleiner...
Toen ze met gojira en PWD samen stonden was de positie van hun prima! Bij Korn lijken ze me inderdaad wat aan de kleine kant en Bij till zou ik dan ook een 3e Co headliner verwachten eerlijk gezegd! om dan een combo Till, Disturbed, The prodigy te krijgen (maar als ik mij niet vergis kan de prodigy al niet op zondag)

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam

Het is toch volstrekt onlogisch dat LP er bij Graspop bijkomt. Het is al een huzarenstukje dat RW die heeft kunnen boeken. Snap niet dat dit steeds blijft terugkomen als optie.

Zeer sterke line-up van de Lokerse Feesten alvast. Na eerst Gojira van iedereen weg te stelen, nu toch enkele bands te pakken die vorige editie nog op Graspop floreerden. Zijn het de meest typische metalbands, dat zeker niet. Maar toch mooi om te zien dat een iets kleiner festival zo een namen te pakken heeft, en dat na vorige editie Korn te hebben gehad.

Users who are viewing this thread