Graspop Metal Meeting 2025

saurus

Dagopener
4 feb 2019
662
861
Nog een leuke voor ooit eens op graspop Bombers (abbath als zanger) als motorhead tribute maar denk dat dit te groot zou zijn voor de marquee.
 

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
346
850
Juist, bij die videobeelden had ik niet stil gestaan. Maar ja langs de andere kant, als ze Steel Panther slikken, dan slikken ze wel alles zeker?
dat Lindemann maar ver wegblijft zeker als die komt met een show van hetzelfde niveau als in de Lotto Arena. Ik wist op voorhand ook dat er gechoqueerd zou worden maar uiteindelijk was het niet meer dan dat en heb ik er alleen maar plaatsvervangende schaamte aan overgehouden. En dat is gewoon spijtig want solo heeft die zeker ook de songs om een goede show neer te zetten. Zou anderzijds wel veel content opleveren op het forum als je bekijkt wat er over SP al gediscussieerd is, misschien wordt SP zelfs in ere hersteld dan want het waren nog de kwaadste niet ;)
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
204
400
Nog een leuke voor ooit eens op graspop Bombers (abbath als zanger) als motorhead tribute maar denk dat dit te groot zou zijn voor de marquee.
Marquee is zeker groot genoeg hoor, Bomber in december nog gezien in een zaal van 250 man.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
346
850
En om kosten te besparen ben ik helemaal oké met boekingen zoals Svarsot en Sanguisugabogg die waarschijnlijk voor een krat bier komen spelen. Maar bovenal: het waren heerlijke shows!
Bij dansende beren waren ze trouwens niet te spreken over die show van Sanguisugabogg

"Ook de scheel kijkende frontman Devin Swank verkeerde niet in bloedvorm en kreeg de Marquee moeizaam mee in zijn sinistere wereld. Sanguisugabogg heeft nog wat werk voor de boeg om effectief op lange termijn iets te kunnen beteken in de deathmetal."

Het is mij niet opgevallen dat de frontman scheel kijkt, maar dat de recensent blind is dat valt toch wel hard op.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.002
9.004
Bij dansende beren waren ze trouwens niet te spreken over die show van Sanguisugabogg

"Ook de scheel kijkende frontman Devin Swank verkeerde niet in bloedvorm en kreeg de Marquee moeizaam mee in zijn sinistere wereld. Sanguisugabogg heeft nog wat werk voor de boeg om effectief op lange termijn iets te kunnen beteken in de deathmetal."

Het is mij niet opgevallen dat de frontman scheel kijkt, maar dat de recensent blind is dat valt toch wel hard op.
Hahahaha. Serieus??? Grootste circle en wall die ik het weekend heb gezien. Nee hoor, die tent ging totaal niet mee. Bizar toch hoe sommige mensen zich recensent of journalist mogen noemen en vervolgens de grootst mogelijke onzin kunnen verzinnen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Bij dansende beren waren ze trouwens niet te spreken over die show van Sanguisugabogg

"Ook de scheel kijkende frontman Devin Swank verkeerde niet in bloedvorm en kreeg de Marquee moeizaam mee in zijn sinistere wereld. Sanguisugabogg heeft nog wat werk voor de boeg om effectief op lange termijn iets te kunnen beteken in de deathmetal."

Het is mij niet opgevallen dat de frontman scheel kijkt, maar dat de recensent blind is dat valt toch wel hard op.
Ik ga heel heel erg mijn best doen om niet weer opnieuw te gaan ranten op Dansende Beren maar kom op zeg. Eerst iemand aanspreken op zijn uiterlijke kenmerken en vervolgens echt een totaal misplaatste recensie. Zoals Jamel zegt was die wall of death bijna van doek tot doek en de sfeer was uitermate goed tijdens de show. Wat is er toch mis met die mensen bij die website?
 

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
116
125
Ik ga heel heel erg mijn best doen om niet weer opnieuw te gaan ranten op Dansende Beren maar kom op zeg. Eerst iemand aanspreken op zijn uiterlijke kenmerken en vervolgens echt een totaal misplaatste recensie. Zoals Jamel zegt was die wall of death bijna van doek tot doek en de sfeer was uitermate goed tijdens de show. Wat is er toch mis met die mensen bij die website?
Zal er wel aanliggen dat ze wel dansende Dinos, grasmatten en barbaren zien maar niet de beren.
 

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
38
40
Wat ik bij Tool trouwens niet begrijp, is dat die, zowel op Werchter als op Graspop, hun dag echt probleemloos en snel uitverkopen, maar dat de wei bij het optreden zelf verre van vol staat. Absoluut geen Slipknot of Rammstein taferelen.
Dat heeft grotendeels volgens mij te maken met het feit dat veel festivalgangers op dag 1 nogal enthousiast in de alcohol vliegen (inclusief mezelf). Tool gemist omdat er een half litertje of 4 teveel in mijn lijf zat en dus tijdens AC huiswaarts gegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
Wat ik bij Tool trouwens niet begrijp, is dat die, zowel op Werchter als op Graspop, hun dag echt probleemloos en snel uitverkopen, maar dat de wei bij het optreden zelf verre van vol staat. Absoluut geen Slipknot of Rammstein taferelen.
Volgens mij stond iedereen van voor op elkaar geplakt wegens het uitstaan van de schermen
 
  • Haha
Waarderingen: Valthys

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.607
8.936
Ik ga heel heel erg mijn best doen om niet weer opnieuw te gaan ranten op Dansende Beren maar kom op zeg. Eerst iemand aanspreken op zijn uiterlijke kenmerken en vervolgens echt een totaal misplaatste recensie. Zoals Jamel zegt was die wall of death bijna van doek tot doek en de sfeer was uitermate goed tijdens de show. Wat is er toch mis met die mensen bij die website?

Is Dansende Beren niet gewoon een satire website? Eventueel zonder dat ze het zelf door hebben
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.135
5.520
Achja het zijn ook gwn vrijwilligers, die net als wij naar een festival gaan met als verschil dat ze de ochtend erna al hun reviews al online hebben staan.
Ook op dit forum ervaart iedereen optredens verschillend. (Nog steeds wel raar dat als heel de tent hard gaat, je zegt dat niemand mee was.)
 

El_Leipo

Playlistbediener
19 nov 2023
36
74
Bullet for my Valentine en Trivium spelen in februari in Amsterdam, lijkt me niet dat ze lang genoeg blijven touren om in juni langs te komen. Trivium al helemaal niet (amerikaanse afkomst). Hetzelfde geldt overigens voor Airbourne en Spiritbox
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Bullet for my Valentine en Trivium spelen in februari in Amsterdam, lijkt me niet dat ze lang genoeg blijven touren om in juni langs te komen. Trivium al helemaal niet (amerikaanse afkomst). Hetzelfde geldt overigens voor Airbourne en Spiritbox
Net wel toch? Februari - maart zijn standaard drukke headlineshow-maanden voor dergelijke bands (net zoals november-december dat zijn).
Kans dat daar nog een festivalronde bijzit is net groter dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

El_Leipo

Playlistbediener
19 nov 2023
36
74
Net wel toch? Februari - maart zijn standaard drukke headlineshow-maanden voor dergelijke bands (net zoals november-december dat zijn).
Kans dat daar nog een festivalronde bijzit is net groter dan.
Denkt u? 4 a 5 maanden lijkt mij wat overdreven voor een Europese tour, maar misschien is het voor bands van dit kaliber wel standaard. Ik ben nog niet zo thuis in de voorspel-wereld, dus alle tips zijn welkom!
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Denkt u? 4 a 5 maanden lijkt mij wat overdreven voor een Europese tour, maar misschien is het voor bands van dit kaliber wel standaard. Ik ben nog niet zo thuis in de voorspel-wereld, dus alle tips zijn welkom!
1-2 maanden Europa (februari-maart), daarna nog even een ander werelddeel of even terug huiswaarts, om tegen juni-juli opnieuw in Europa te touren op verschillende festivals is zeker geen uitzondering.

Met Amerikaanse bands is het vooral lastig om te voorspellen of ze juni-juli die festivaltour inplannen, of eerder richting augustus mikken.

Klein voorbeeldje: 16 december 2022 - Airbourne in Koninklijk Circus, Brussel -> 16 juni 2023 op Graspop
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
650
935
Is Tool ook niet gewoon een band die je vanop een afstandje kan meepikken?
Bij Slipknot/Rammstein (waarmee hierboven vgln wordt) wil je het vuur toch enigzins voelen voorraan, terwijl bij Tool vooral de muziek primeert. Kan ook de spreiding van het publiek verklaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Is Tool ook niet gewoon een band die je vanop een afstandje kan meepikken?
Bij Slipknot/Rammstein (waarmee hierboven vgln wordt) wil je het vuur toch enigzins voelen voorraan, terwijl bij Tool vooral de muziek primeert. Kan ook de spreiding van het publiek verklaren.
Op zich wel eens. Je moet of zo dichtbij staan dat je de bandleden met het blote oog kunt zien, of je kunt net zo goed wat verder op het veld gaan staan en een mooi totaalbeeld van de visuals, lichtshow, en lasers op te vangen terwijl je in alle rust van de muziek geniet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Elmoneth

Playlistbediener
17 nov 2023
10
37
Ok let me take my guess/wishlist as well (after this years great festival we decided to be there next year as well)

Day 1: Slayer - Gojira

Day 2: Iron Maiden - Volbeat

Day 3: Slipknot - Within Temptation

Day 4: Aerosmith - Lamb Of God
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Koekdoos

Gebruikers die dit onderwerp bekijken