Graspop Metal Meeting 2025

bassisandro

Campingartiest
6 jul 2020
63
77
Volbeat gaat gewoon naar Werchter jongens, die hebben daar nog wat goed te maken. prima sub voor metallica ook.
Vraag is dan nog 2025 graspop en 2026 werchter of andersom
Volbeat zou volgens mij ook beter passen op RW eerlijk gezegd. Het is een relatief “jonge” band als je het vergelijkt met Metallica, Iron Maiden,… en maken sinds een aantal albums heel toegankelijke ballads en minder metal. Het harde is daar wat uit.
 

bassisandro

Campingartiest
6 jul 2020
63
77
Metallica was op Hellfest héél erg slecht. Het slechte weer zal misschien hebben meegespeeld, maar het zou niet mogen. Ze waren de enige band die dag die een slecht geluid had. Voor een band van dat niveau is dat onvergeeflijk.
Hier zit ergens potentieel voor een mop over Lars.
 

bassisandro

Campingartiest
6 jul 2020
63
77
Als ze het in 2022 nog op aantal edities houden dan is je antwoord toch al gegeven?
Is ook de enige logische beredenering. Bij RW willen ze precies perse een rond getal hebben maar ik vind dat beetje dwaas.
Stond er op mijn combi ticket van dit jaar niet iets over de 27e GMM?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.569
8.333
Volbeat zou volgens mij ook beter passen op RW eerlijk gezegd. Het is een relatief “jonge” band als je het vergelijkt met Metallica, Iron Maiden,… en maken sinds een aantal albums heel toegankelijke ballads en minder metal. Het harde is daar wat uit.
Een band moet inderdaad wel heel hard zijn om op Graspop te mogen spelen. Ook goed te zien aan hele harde metal bands die worden geboekt zoals Heart bijvoorbeeld.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.733
8.085
Graspop aftermovie is 25% electric callboy. Ik denk dat we kunnen concluderen dat we ze wel nog eens op Graspop gaan zien terugkeren. Wil nu niets zeggen maar vorig jaar was de aftermovie voor de helft ice nine kills clips en het jaar erna stonden ze er terug :)
Nee joh, mallerd. We zijn gewoon weer minimaal één editie van die gimmick verlost. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en duck

bassisandro

Campingartiest
6 jul 2020
63
77
Een band moet inderdaad wel heel hard zijn om op Graspop te mogen spelen. Ook goed te zien aan hele harde metal bands die worden geboekt zoals Heart bijvoorbeeld.
Dat is niet wat ik insinueerde volgens mij.

Volbeat is een toegankelijke band die veel tickets verkoopt, noem het mainstream. Dan zou die niet misstaan op RW.

Heart, Scorpions, Europe, Deep Purple,… is niet hard maar we zien hopelijk samen het verschil toch?
 

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
82
112
Volbeat zou volgens mij ook beter passen op RW eerlijk gezegd. Het is een relatief “jonge” band als je het vergelijkt met Metallica, Iron Maiden,… en maken sinds een aantal albums heel toegankelijke ballads en minder metal. Het harde is daar wat uit.
Wat? het laatste album is het hardste dat ze hebben uitgebracht maat..
Tevens is Graspop een Hard Rock ÉN Metal festival. Waarom zou het dus niet kunnen?
 
Laatst bewerkt:

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
513
286
Wat? het laatste album is het hardste dat ze hebben uitgebracht maat..
Tevens is Graspop een Hard Rock ÉN Metal festival. Waarom zou het dus niet kunnen?
Servant of the mind kan je toch moeilijk hun hardste werk noemen als je dit vergelijkt met albums als the strenght... en rock the rebel.... Daar was het nog meer echt metal vaak ivm wat ze nu uitbrengen.
Ze hebben al vaak op graspop gestaan, tevens ook al meermaals op werchter. Een van diie typische bands die perfect op beide festivals past
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

bassisandro

Campingartiest
6 jul 2020
63
77
Wat? het laatste album is het hardste dat ze hebben uitgebracht maat..
Tevens is Graspop een Hard Rock ÉN Metal festival. Waarom zou het dus niet kunnen?
Ik heb nergens gezegd dat het niet kan! 😊

Volbeat past op GMM en RW maar dat maakt de band een heel stuk interessanter voor RW als ze touren. Het is toegankelijk, mainstream, commercieel, niet te hevig en redelijk veel ballads in hun repertoire. Het biedt de veelzijdigheid die RW er altijd in probeert te steken voor een publiek dat commerciële muziek apprecieert.

Voor GMM zou ik het geen verlies vinden maar dat is echt persoonlijk. Ik ben van hevige fan naar totaal geen fan gegaan. Maar dat betekent dus niet dat ik zeg dat ze niet op GMM passen. Ik moet dat laatste precies vaak genoeg herhalen. 😅

P.S. Servant is absoluut geen stevig album. Vanaf Rewind, Replay, Rebound is het er in geslopen. Altijd datzelfde ballad-formuletje dat dan toevallig met gitaren met wat distortion is opgenomen.
 
Laatst bewerkt:

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
513
286
Graspop aftermovie is 25% electric callboy. Ik denk dat we kunnen concluderen dat we ze wel nog eens op Graspop gaan zien terugkeren. Wil nu niets zeggen maar vorig jaar was de aftermovie voor de helft ice nine kills clips en het jaar erna stonden ze er terug :)
architects en babymetal zitten er wel bijna evenveel in. Denk ook dat ze van veel grote bands geen beelden mogen gebruiken, wat het ook wat een vertekend beeld geeft. Vorig jaar was de aftermovie opvallend veel parkway drive.
 
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos en dvdh666

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
32
26
Kunnen we volgend jaar AUB een uurtje Nothing, Nowhere krijgen met hun Void Eternal album? Zij waren het voorprogramma bij Fall Out Boy en hoopte ze eigenlijk dit jaar al op de affiche te zien want hoewel 80% eerder neigt naar hip hop is die overige 20% wel echt gewoon heel interessante metal die zeker gesmaakt kan worden op GMM.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.374
4.603
Servant of the mind kan je toch moeilijk hun hardste werk noemen als je dit vergelijkt met albums als the strenght... en rock the rebel.... Daar was het nog meer echt metal vaak ivm wat ze nu uitbrengen.
Ze hebben al vaak op graspop gestaan, tevens ook al meermaals op werchter. Een van diie typische bands die perfect op beide festivals past
Laatste keer op Werchter vond ik ze wel goed, maar was de publieksrespons wat magertjes hoor. Voor mijn gevoel was ik ook de enige die de slayercover herkende.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.569
8.333
Volbeat past op GMM en RW maar dat maakt de band een heel stuk interessanter voor RW als ze touren. Het is toegankelijk, mainstream, commercieel, niet te hevig en redelijk veel ballads in hun repertoire. Het biedt de veelzijdigheid die RW er altijd in probeert te steken voor een publiek dat commerciële muziek apprecieert.

Voor GMM zou ik het geen verlies vinden maar dat is echt persoonlijk. Ik ben van hevige fan naar totaal geen fan gegaan. Maar dat betekent dus niet dat ik zeg dat ze niet op GMM passen. Ik moet dat laatste precies vaak genoeg herhalen. 😅
Ik denk juist dat Graspop veel meer baat heeft bij een band als Volbeat dan werchter. Voor Graspop zijn ze een headliner die een dag kunnen dragen terwijl ze op werchter gewoon sub zouden zijn. Graspop heeft toch vaak moeite om aan zijn 8 headliners te komen.
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
513
286
Ik denk juist dat Graspop veel meer baat heeft bij een band als Volbeat dan werchter. Voor Graspop zijn ze een headliner die een dag kunnen dragen terwijl ze op werchter gewoon sub zouden zijn. Graspop heeft toch vaak moeite om aan zijn 8 headliners te komen.
Inderdaad, dat is wel volledig waar. Bv hetzelfde met Parkway drive om dit jaar op Werchter, stonden ergens in de namiddag voor een halflege wei te spelen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken