Graspop Metal Meeting 2025

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
85
113
Mets x2 for 3 last years at least :) NIN did an outstanding show. One more time for KISS. That is much better than repeats of Scorpions (was just terrible in 2022), JP, FFDP, AC, MH the last 3 years. With addition of FF and QotSA - just impressive. Plus, I see only 1 TOP level headliner at 2024... with HF I can see 2 for the same year.

Werchter move is a great thing indeed. We also noticed the direction and actually like, because Werchter is POP+Rock(and a little metal). HF is metal + rock that is a perfect combination for me. You still have 2 ONLY metal stages - ALTAR + TEMPLE. Don't like MGK - don't go - there are options Gorgoroth and Bloodbath playing the same time + Rancid. The band I don't know not at the announcement - Shanka Ponk did a great show that would have been a terrible miss.

I can agree, if we count there can be more mid size bands on GMM, but to see them all you need to do 50-60 sets... I usually do around 35-40 for 4 days. That still gives me what to see anyway. HF usually brings a lot of new/small bands in the morning that are usually skipped. But it tries to deliver gems like this year Pain of Salvation (never at GMM as I know) or tries but fails like Incubus or Infectious Grooves.

About staying alive - there is not much difference with GMM - 1.30h: 10.30-02 and 11.30-1.30. Just come later. I'll not speak about HF bonuses like bringing own bear to concert area or shopping mall in 5 mins from the camping.

PS I got lucky with 3 last year passes for HF and never wanted to exchange to GMM. This year I'm unlucky and wait for festival lineups to decide either pay for HF resale or buy a ticket to a different festival probably Tons of Rock as GMM seems to be a much repeat of 2023.

De pijn van afgelopen line-ups weghuilen precies. šŸ¤£ denken dat wij hier iets om geven haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Somekindofdylan

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
94
263
Hier een klein wishlistje. Moet ik er al definitief schrappen?

Iron Maiden
Slayer
Slipknot
KoRn
Mastodon
Lamb Of God
Cynic
Death To All
Atheist
Dream Theater
Animals As Leaders
Persefone
Orbit Culture
Watain

+ Belgisch: Psychonaut, Cobra The Impaler, Doodseskader, Aborted
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.795
3.565
Zit gewoon twee maanden tussen? Ze hoeven de oceaan niet over te steken met een roeibootje heh šŸ˜…
Er zijn elk jaar zat bands die in april/mei in de VS festivals doen, en in juni naar Europa komen.
Ligt wel een beetje aan de productie natuurlijk. Als ze de hele zooi moeten verschepen is het wel degelijk kort dag misschien.
Maar mogelijk hebben ze wel een volledig nieuwe/eigen Europese productie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dg 129m

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.934
Ligt wel een beetje aan de productie natuurlijk. Als ze de hele zooi moeten verschepen is het wel degelijk kort dag misschien.
Maar mogelijk hebben ze wel een volledig nieuwe/eigen Europese productie.
Ik heb echt nog nooit gehoord van een productie die zo groot is dat het meer dan 2 maanden kost om die van de VS naar Europa te krijgen. Zeker niet voor een festivalshow, en niet eens als headliner. Kan me niet voorstellen dat dit een issue is.

Edit: heb het nog even opgezocht, zelfs als je dat verschepen letterlijk neemt en dus uitgaat van verplaatsing per zeecontainer (in plaats van per vliegtuig, wat mij de standaard lijkt) duurt het ongeveer 35 dagen. Dus zelfs dat zou moeten lukken binnen 2 maanden.
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
855
830
Ik heb echt nog nooit gehoord van een productie die zo groot is dat het meer dan 2 maanden kost om die van de VS naar Europa te krijgen. Zeker niet voor een festivalshow, en niet eens als headliner. Kan me niet voorstellen dat dit een issue is.

Edit: heb het nog even opgezocht, zelfs als je dat verschepen letterlijk neemt en dus uitgaat van verplaatsing per zeecontainer (in plaats van per vliegtuig, wat mij de standaard lijkt) duurt het ongeveer 35 dagen. Dus zelfs dat zou moeten lukken binnen 2 maanden.
Die bedrijven die de producties bezorgen, liggen allemaal in Europa (Vlaams-Brabant).
PRG, StageCo, PowerShop, VTN, Veldeman, Zippolla, Larsson, Inkfish, Pixelscreen, ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en kaiser

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.841
12.586
Ik heb echt nog nooit gehoord van een productie die zo groot is dat het meer dan 2 maanden kost om die van de VS naar Europa te krijgen. Zeker niet voor een festivalshow, en niet eens als headliner. Kan me niet voorstellen dat dit een issue is.

Edit: heb het nog even opgezocht, zelfs als je dat verschepen letterlijk neemt en dus uitgaat van verplaatsing per zeecontainer (in plaats van per vliegtuig, wat mij de standaard lijkt) duurt het ongeveer 35 dagen. Dus zelfs dat zou moeten lukken binnen 2 maanden.
Ha inderdaad en zeker Mastodon. Volgens mij hebben die nog nooit meer meegehad dan een grote backdrop en wat lampen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.795
3.565
Announcements next week:
Nova Rock tuesday,
Ring & Park wednesday.
Wij zullen vermoedelijk niet eerder dan november aan de beurt zijn. Rock Werchter krijgt eerst het podium met Linkin Park en wat andere headliners en daarna (na de vakanties) verwacht ik pas de eerste acts voor Graspop. Een beetje zoals het vorig jaar ook ging.
 

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
149
159
Ik heb echt nog nooit gehoord van een productie die zo groot is dat het meer dan 2 maanden kost om die van de VS naar Europa te krijgen. Zeker niet voor een festivalshow, en niet eens als headliner. Kan me niet voorstellen dat dit een issue is.

Edit: heb het nog even opgezocht, zelfs als je dat verschepen letterlijk neemt en dus uitgaat van verplaatsing per zeecontainer (in plaats van per vliegtuig, wat mij de standaard lijkt) duurt het ongeveer 35 dagen. Dus zelfs dat zou moeten lukken binnen 2 maanden.
Nou 35 dagen daar gaan ze niet op wachten. Tenzij het een 2de set is dat ze parallel wegsturen. Anders stoppen ze het wel in een vrachtvliegtuig
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
449
1.070
Nog een paar namen aangekondigd voor de juni festivals
Mystic Festival (PL) (4 - 7 juni) kondigt nog een Finse band aan: Archgoat
Basinfirefest (DE) (25 - 28 juni) voegt Marduk ,Omnium Gatherum & D-A-D toe
M.I.S.E. Open Air (DE) (19 - 21 juni) heeft de Zweden van Enforcer als eerste naam
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.188
1.490
Announcements next week:
Nova Rock tuesday,
Ring & Park wednesday.
Toen ik een paar dagen geleden die post van hellfest deed. Daar stond bij 4 days. Dat staat nu nog steeds op die site. Ik dacht dat we ondertussen de eerst enamen van hehllfest zouden hebben. Maar het festival duurt gewoon 4 days. haha :D
Oh btw ik leerde hier wel uit dat hellfest een veel mooier podium heeft dan graspop. Daar kunnen ze nog iets van leren. En ook van alcatraz.
 
  • Haha
Waarderingen: Loek123

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.934
Nou 35 dagen daar gaan ze niet op wachten. Tenzij het een 2de set is dat ze parallel wegsturen. Anders stoppen ze het wel in een vrachtvliegtuig
Eens hoor. Zei het alleen maar voor het geval @Rockbeer dat ā€œverschepenā€ letterlijk bedoelde. Anders snap ik ook niet hoe iemand erbij komt dat 2 maanden te kort tijd zou zijn voor een band om van de VS naar Europa te komen šŸ¤·šŸ»ā€ā™‚ļø
 
  • Haha
Waarderingen: Piebe71

Gebruikers die dit onderwerp bekijken