Graspop Metal Meeting 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
Ik denk dat Mammoth WVH zo'n band is die veel mensen (waaronder ikzelf) zeker wel gaan kijken als ze niet clashen. Ik heb ze vorig jaar gemist (Samen met spiritbox en Tom Morello) omdat ik heel graag GMM merch wou halen. En omdat t m'n 1e x 4 dagen was, had ik geen idee hoe snel de GMM shirts verkopen dus stonden er veel te lang in de rij maar we dachten telkens: We zijn er toch bijna hoe lang kan t nog duren (antwoord: Heel erg langšŸ˜‚)
Gek dat je drie optredens gemist hebt daardoor. Ik heb mijn t-shirt tijdens Spiritbox gekocht.
20 - 30 minuten max in de rij gestaan.
 
Laatst bewerkt:

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
zouden ze luisteren naar berichten in messenger? denk als er genoeg mensen over klagen dat ze misschien wel eens zullen denken aan een oplossing
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Gek dat je drie optredens gemist hebt daardoor. Ik heb mijn t-shirt tijdens Spiritbox gekocht.
20 - 30 minuten max in de rij gestaan.
Dat is niet zo gek hoor, is vrij normaal op graspop. Een van mijn vrienden heeft ook 3 uur in de rij gestaan vorig jaar voor een shirt.

Merch is gewoon erg slecht geregeld, zoals anderen hier aangeven. Er is totaal geen rij, iedereen gaat gewoon op een hoopje staan. De ene persoon krijgt na 10min zijn shirt en de andere moet de halve middag wachten en een zonnesteek oplopen voor zijn shirtje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
In '22 ook een uur staan wachten in de volle zon, Mastodon volledig gemist. Zoals er nog vermeld hebben, was mijn eerste Graspop en dan weet je het gewoon niet. Mij zien ze daar ook niet meer, tenzij er iets veranderd.
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
122
194
Vorig jaar op de zondag 10 minuutjes gewacht voor een Graspop 2023 shirt (toevallig heb ik die op dit moment ook aan)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.829
Was er niet een systeem ingevoerd dat je vooraf online je merch bestelling kon doorgeven, zodat je alleen maar je pakketje hoeft op te halen? In plaats van dat je je bestelling daar ter plekke doorgeeft en ze voor je op zoek moeten naar het juiste shirt in de juiste maat? Herinner ik mij dat verkeerd of lost dat het probleem nog steeds niet op? Ik heb nog nooit merch gekocht op Graspop dus geen idee hoe het precies in zijn werk gaat.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Was er niet een systeem ingevoerd dat je vooraf online je merch bestelling kon doorgeven, zodat je alleen maar je pakketje hoeft op te halen? In plaats van dat je je bestelling daar ter plekke doorgeeft en ze voor je op zoek moeten naar het juiste shirt in de juiste maat? Herinner ik mij dat verkeerd of lost dat het probleem nog steeds niet op? Ik heb nog nooit merch gekocht op Graspop dus geen idee hoe het precies in zijn werk gaat.
Misschien een ander festival? Voor zover ik weet heeft graspop dat niet.
Je kan wel je merch achteraf online bestellen, al moet je dan natuurlijk wel wat betalen aan verzendkosten.
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
260
403
Gek dat je drie optredens gemist hebt daardoor. Ik heb mijn t-shirt tijdens Spiritbox gekocht.
20 - 30 minuten max in de rij gestaan.
Denk dat t enorm aan licht waar je ging staan. Wij hebben de 'fout' gemaakt om in t midden te gaan staan, maar wil best geloven dat als je vanuit de zijkant gaat staan (op de hoek bv) dat t een stuk sneller zal gaan
Was er niet een systeem ingevoerd dat je vooraf online je merch bestelling kon doorgeven, zodat je alleen maar je pakketje hoeft op te halen? In plaats van dat je je bestelling daar ter plekke doorgeeft en ze voor je op zoek moeten naar het juiste shirt in de juiste maat? Herinner ik mij dat verkeerd of lost dat het probleem nog steeds niet op? Ik heb nog nooit merch gekocht op Graspop dus geen idee hoe het precies in zijn werk gaat.
Ik hoop dat ze dit systeem snel bij GMM gaan invoeren, want zoals @Loek123 al zei is dit op een ander festival. (Of ik heb wat gemist) Dit zal een hoop tijd en wachtrijen schelen. Of een ander soort oplossing met rechte Rijen ipv iedereen op een hoopje
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Denk dat t enorm aan licht waar je ging staan. Wij hebben de 'fout' gemaakt om in t midden te gaan staan, maar wil best geloven dat als je vanuit de zijkant gaat staan (op de hoek bv) dat t een stuk sneller zal gaan

Ik hoop dat ze dit systeem snel bij GMM gaan invoeren, want zoals @Loek123 al zei is dit op een ander festival. (Of ik heb wat gemist) Dit zal een hoop tijd en wachtrijen schelen. Of een ander soort oplossing met rechte Rijen ipv iedereen op een hoopje
eft_pirana_wachtrij.jpg

de efteling experience naar graspop brengen
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
In '22 en '23 Graspop shirt aangeschaft. Bij beide keren na de laatste headliner. Niet langer als 10 minuten gestaan. En in beide gevallen op de hoek van de kraam aan de zijde van de mains.
Voor Graspop-merch is dat te doen ja. Mijn ervaring is, als je na de laatste headliner nog bandmerch wil gaan aanschaffen, dat ze deze vaak al aan het opbergen zijn dus je weet niet exact wat ze nog hebben.
Als je dan nog een shirtje ziet hangen die je wilt, is de kans dat ze je maat nog hebben ook al sterk geminderd... T'is dus op goed geluk dat je daar dan nog staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

prins

Dagopener
9 nov 2019
519
625
meestal rond 12.00 wanneer de 1ste bands beginnen is het bij de merch. stand op de boneyard ook vrij rustig. (alleen graspop merch)
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
106
199
In '22 en '23 Graspop shirt aangeschaft. Bij beide keren na de laatste headliner. Niet langer als 10 minuten gestaan. En in beide gevallen op de hoek van de kraam aan de zijde van de mains.
Dit wou ik dus op Hellfest doen,maar daar gaan de merch tenten al tijdens de headliner sluiten, gelukkig hebben ze daar een webshop waar alles achteraf nog te kopen valt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
138
312
Beetje late to the party met mijn top 3 per dag, maar bon, ik ga toch nog meedoen

Donderdag:
- Bleed from Within *
- Kvelertak
- Tool *

Vrijdag:
- Turnstile *
- Pendulum
- Biohazard

Zaterdag:
- Limp Bizkit
- Spoil Engine
- While She Sleeps *

Zaterdag eigenlijk de minste dag voor mij nu ik het nog eens goed bekijk. Gelukkig wel wat bands die ik wel ga bekijken, maar niet persƩ in een top 3 horen.

Zondag:
- Machine Head
- Slaughter To Prevail *
- Malevolence *


* nog niet live gezien
 

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
196
270
Ik denk dat Mammoth WVH zo'n band is die veel mensen (waaronder ikzelf) zeker wel gaan kijken als ze niet clashen. Ik heb ze vorig jaar gemist (Samen met spiritbox en Tom Morello) omdat ik heel graag GMM merch wou halen. En omdat t m'n 1e x 4 dagen was, had ik geen idee hoe snel de GMM shirts verkopen dus stonden er veel te lang in de rij maar we dachten telkens: We zijn er toch bijna hoe lang kan t nog duren (antwoord: Heel erg langšŸ˜‚)
GMM merch verkoopt wel eens uit op een dag maar meestal is er een nieuwe lading stock de dag erna.
Voor specialekes kan je beter niet te lang wachten want dan verkopen ze echt wel uit ook.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.379
Kijk, dit is waar we het voor doen! :)

Zo'n lijstjes kunnen mensen toch nieuwsgierig maken en stimuleren om bepaalde bands die ze nog niet (goed) kennen te beluisteren en/of live te gaan bekijken.
Dat vind ik zelf dus zo mooi aan dit forum, heb zelf al zoveel nieuwe namen leren kennen doordat ze hier door anderen genoemd/aanbevolen worden (van de week nog Thy Catafalque, waar ik ook maar gelijk tickets voor heb gekocht).

Als ik dat ook kan bereiken met wat geklooi in Excel, en iemands festivalbeleving enigszins kan vergroten, al is het maar Ć©Ć©n band bij Ć©Ć©n persoon, dan is mijn missie al geslaagd! ;)(y)

Voor alle FOMO-lijders en bandwagon-jumpers hier nog als 'bonus' een samenvatting van de populairste bands over het hele weekend, de bands met de grootste hype, de bands die je gezien wil hebben alleen al om erover mee te kunnen praten (misschien een ideetje voor een top-zoveel frontpage artikel van @RubenJS ? šŸ’ā€ā™‚ļø):

Bekijk bijlage 8393
Inmiddels groen licht ontvangen! Zal binnenkort toegevoegd worden aan de contentplanning. Nog geen idee op welke termijn t online komt. Ik begin er wel al binnenkort mee.

Hierbij ook direct een oproep om je stem nog te laten horen. Dan kan ik die meenemen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken