Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
De nieuwe singles van P.O.D. mogen er overigens ook wel zijn. 1 met Tatiana van Jinjer, en 1 met Randy van Lamb of god
Ze zullen ze wel niet live spelen neem ik aan, tenzij ze een gastzanger vinden ofso

Toevallig net naar Drop geluisterd, prima nummer! Momenteel openen ze hun set met dat nummer. Dus de kans is best groot dat ze die ook op Graspop spelen. Van mij mag het.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
[...]

Het is wel duidelijk dat de organisatie de trend doorzet om meer stevigere dance acts te boeken die in de schaduwwereld bivakkeren tussen dance en metal. Alleen Pendulum spreekt me er dit jaar echt van aan, Skynd doet me ook niet echt veel.

Ik ben dan juist weer bij Skynd blijven hangen, omdat een van de refreinen in 'Bianca Devins' bleef plakken. Daarna even verdiept in SKYND, meer nummers gecheckt, clipjes bekeken en wat achtergrondinfo erbij gepakt. Het is overduidelijk effectbejag, maar ik kreeg er een (denk ik) beoogd unheimische gevoel bij en ga het zeker even checken. Zonder de achtergrondinfo had ik het waarschijnlijk links laten liggen, maar nu kan ik het concept wel waarderen. Ben benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

N1tje

Playlistbediener
2 jun 2023
21
47
Ik ben dan juist weer bij Skynd blijven hangen, omdat een van de refreinen in 'Bianca Devins' bleef plakken. Daarna even verdiept in SKYND, meer nummers gecheckt, clipjes bekeken en wat achtergrondinfo erbij gepakt. Het is overduidelijk effectbejag, maar ik kreeg er een (denk ik) beoogd unheimische gevoel bij en ga het zeker even checken. Zonder de achtergrondinfo had ik het waarschijnlijk links laten liggen, maar nu kan ik het concept wel waarderen. Ben benieuwd.
Idem hier. De eerste keer luisteren vond ik het niks, maar na het opzoeken en meer luisteren vind ik het wel intrigerend. Ben ook heel benieuwd hoe het live is.
 
  • Leuk
Waarderingen: gmm033

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Fijn dat je Arkona aanhaalt.
Dat was voor mij een van de hoogtepunten van Graspop in 2018!

Same!

Tja dat grapje is mijn woordenboek auto correct fout 😉 Ik vind 5FDP wel tof en schaam mij niet voor mijn commerciële metal smaak! Eigenlijk wordt best veel hier afgezeken (5FDP, Limp Bizkit, Volbeat, etc) van hetgeen ik mooi vind, maar ik ben dan ook alles behalve een snob 😅

Ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Ik stoor mij er niet aan, al probeer ik voor anderen wel op te letten om het positief te houden.

Gezien jouw user name zou het niet mogen verbazen dat je een LB bijvoorbeeld wel kan smaken. En leuk dat je je er niet voor schaamt, helemaal nergens voor nodig.

As tiener was ik fan van Uriah Heep, terwijl mijn vrienden naar Nirvana, Fun Loving Criminals etc luisterden. Ik werd dan wel es geplaagd, maar heb het me ook nooit aangetrokken.

Limp Bizkit was ik vroeger zware fan van maar ik vind een cover band gewoon veel interessanter. LB tegenwoordig is tam. Teveel covers. Teveel gelul tussendoor. Teveel onnodige pauzes.

Ik ben sowieso geen fan van LB, en de keer dat ik ze (paar jaar geleden?) op Graspop zag, was het inderdaad zoals jij beschrijft. Maar mijn buurman was er ook, en vond het een geweldig optreden.

Smaak is goesting!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Emperor
Karnivool
Insahn

Sanguisugabogg , Dark funeral , ereb altor...Igorr wellicht erbij?

Mwah ...niet helemaal wow maar het gaat...😊
#zondag
#marqueeBekijk bijlage 8017
Marquee zondag:
  • Sanguisugabogg
  • Crownshift
  • Ihsahn
  • Ereb Altor
  • The Black Dahlia Murder
  • Dark Funeral
  • Thy Art Is Murder
  • Emperor
Karnivool is net als bv. Vola (en vorig jaar Sleep Token en Soen) een typische Metal Dome naam, evenals alle stoner/sludge/doom. Alleen de allergrootste prog namen (zoals Devin Townsend, Opeth, Ayreon, etc.) staan doorgaans in de Marquee.

Slaughter To Prevail verwacht ik net als Lorna Shore eveneens in de Metal Dome, hoewel de Marquee ook goed zou kunnen (in dat geval verwacht ik Ihsahn in de Metal Dome).

Igorrr verwacht ik ook vrijwel zeker in de Metal Dome.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Ook na mijn vakantie de Graspop namen wat aan het uitpluizen. Hier in daar toch wat namen op de poster verschoven zoals Erra. Eerste ontdekking voor mij is Crosses. Kende de band alleen qua naam maar dit is lekkere alternatieve shit. Als ze dit live goed weten te brengen verwacht ik een moddervet optreden in de Marque!
Denk je niet 'gewoon' in de Metal Dome, waar dit soort electronische muziek vrijwel altijd staat (Carpenter Brut, Perturbator, The Bloody Beetroots)?
Pendulum is wel een twijfelgeval voor mij, eigenlijk zou ik die ook in de Metal Dome verwachten, maar die zijn daar toch misschien weer net wat te groot voor.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
Marquee zondag:
  • Sanguisugabogg
  • Crownshift
  • Ihsahn
  • Ereb Altor
  • The Black Dahlia Murder
  • Dark Funeral
  • Thy Art Is Murder
  • Emperor
Karnivool is net als bv. Vola (en vorig jaar Sleep Token en Soen) een typische Metal Dome naam, evenals alle stoner/sludge/doom. Alleen de allergrootste prog namen (zoals Devin Townsend, Opeth, Ayreon, etc.) staan doorgaans in de Marquee.

Slaughter To Prevail verwacht ik net als Lorna Shore eveneens in de Metal Dome, hoewel de Marquee ook goed zou kunnen (in dat geval verwacht ik Ihsahn in de Metal Dome).

Igorrr verwacht ik ook vrijwel zeker in de Metal Dome.
Ben 99% zeker dat Slaughter To Prevail op de Jupiler Stage staat. Lorna Shore heeft mi meer Black/sympfonische elementen, terwijl Slaughter To Prevail een typische deathcore act is.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Denk je niet 'gewoon' in de Metal Dome, waar dit soort electronische muziek vrijwel altijd staat (Carpenter Brut, Perturbator, The Bloody Beetroots)?
Pendulum is wel een twijfelgeval voor mij, eigenlijk zou ik die ook in de Metal Dome verwachten, maar die zijn daar toch misschien weer net wat te groot voor.
Qua stijl Metal Dome. Maar die zijn zo groot dat die tent te klein word. Dat word 90% zeker de Marquee afsluiter. Main word hem sowieso al niet.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Idem hier. De eerste keer luisteren vond ik het niks, maar na het opzoeken en meer luisteren vind ik het wel intrigerend. Ben ook heel benieuwd hoe het live is.
Ooit gezien als voorprogramma (volgens mij van Babymetal?), klonk goed, mijn vrouw is fan. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: N1tje

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
de metaldome lijkt me inderdaad erg klein voor slaughter to prevail
misschien jupiler stage headliner of laat in de marquee
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Qua stijl Metal Dome. Maar die zijn zo groot dat die tent te klein word. Dat word 90% zeker de Marquee afsluiter. Main word hem sowieso al niet.
Je hebt het over Pendulum, neem ik aan?
Tja, tent te klein, dat was de Metal Dome natuurlijk ook voor Sleep Token, Lorna Shore en helemaal Hellmut Lotti, maar zie...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Pendulum is wel een twijfelgeval voor mij, eigenlijk zou ik die ook in de Metal Dome verwachten, maar die zijn daar toch misschien weer net wat te groot voor.
Pendulum lijkt me geen twijfelgeval. volgens mij heeft er nog nooit een band die zo hoog op de line up staat, in de metaldome gestaan
Had je dat dan ook vorig jaar van Lorna Shore gedacht?
Lorna Shore stond wel echt een stuk lager op de line up
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.038
2.670
Lorna Shore, Hellmut Lotti en Sleep Token lijken me gewoon verkeerd ingeschat door de organisatie.

Pendulum gaat de eerste elektronische act ooit op de Main Stage zijn.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Pendulum lijkt me geen twijfelgeval. volgens mij heeft er nog nooit een band die zo hoog op de line up staat, in de metaldome gestaan
Ja, heb je wel gelijk ik, denk ik. Ook gezien overige bands op line-up (tot nu toe).
Lorna Shore stond wel echt een stuk lager op de line up
1707492643269.png
1707492673509.png

Valt wel mee, toch?
LS stond vorig jaar als 18e naam op de affiche, STP nu als 12e, en daar kunnen nog wel wat namen tussenin komen.
Ik kan me ook niet echt voorstellen dat de hype rond STP nóg groter is dan rond LS vorig jaar.
Ik schat ze dus vrijwel gelijkwaardig in.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Lorna Shore, Hellmut Lotti en Sleep Token lijken me gewoon verkeerd ingeschat door de organisatie.

Pendulum gaat de eerste elektronische act ooit op de Main Stage zijn.
Mainstage snap ik qua support. Maar qua show zou het enorm misplaatst zijn.
Hun show op Download in daglicht op de main was een enorm feest. Maar je ziet wel dat hun show heel erg licht gedreven is.
Dus ze in daglicht zetten zou echt heel jammer zijn.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken