Graspop Metal Meeting 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Interessant. Ze maken het niet bekend van te voren wie mee gaan doen.
Als ik de line up van de dag zie, denk ik niet dat er gast artiesten zijn die die dag spelen. Misschien Tarja? Maar meer dan dat zie ik er niet bij staan

Vooruit, ze woont in Zweden, maar wat dachten we van Floor Jansen erbij als gast? Als Nightwish toch niks doet de komende jaren

Tellen jullie eigenlijk die jaarlijkse tribute bands mee bij die 22?

Die komen er daarnaast nog bovenop
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Tellen jullie eigenlijk die jaarlijkse tribute bands mee bij die 22?
Nee, alleen de posternamen.
Classic Rock Café namen en nachtprogramma Metal Dome staan daar nooit op.

Afgelopen jaar stond er standaard per podium:
  • South Stage: 6 (alleen op donderdag 5, hoewel GnR eigenlijk dubbel telt)
  • North Stage: 6 (alleen op donderdag en zondag 5)
  • Marquee: 8 (alleen op donderdag 7)
  • Metal Dome: 8
  • Jupiler Stage: 8
In principe dus 36 per dag, 144 totaal (vorig jaar 4 minder, dus 140).
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

RapidGnome

Playlistbediener
7 dec 2023
11
15
Ja, in een worp misschien, maar niet apart.
Of heb je voorbeelden waar GMM dat eerder heeft gedaan, een band apart aankondigen buiten de headliners (en eventueel late vervangingen), ná de grote worpen?
Zelfs het ultra-exclusieve Ayreon zat 'gewoon' tussen een grote vol

Ja, in een worp misschien, maar niet apart.
Of heb je voorbeelden waar GMM dat eerder heeft gedaan, een band apart aankondigen buiten de headliners (en eventueel late vervangingen), ná de grote worpen?
Zelfs het ultra-exclusieve Ayreon zat 'gewoon' tussen een grote worp.
Volgens mij heb ik niet specifiek gezegd dat BB exclusief apart bekend gemaakt worden, meer in de richting dat BB pas bekend gemaakt gaat worden als zij zelf een teken van leven geven.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Klaus meine van Scorpions? 😅
Michael Kiske (Helloween, Place Vendome, Kiske/Somerville, Unisonic)
Kai Hansen (Helloween, Gamma Ray)
Sharon den Adel (Within Temptation)
Bob Catley (Magnum, ex-Hard Rain)
Timo Tolkki (ex-Stratovarius, ex-Revolution Renaissance, ex-Symfonia)
Jørn Lande (ex-Ark, ex-Masterplan, Jørn)
Klaus Meine (Scorpions)
Alice Cooper
Roy Khan (Conception, ex-Kamelot)
Amanda Somerville (Aina, Kiske/Somerville, Trillium)
Eric Singer (Kiss, ex-Black Sabbath, ex-Alice Cooper)
Russell Allen (Symphony X, Adrenaline Mob)
Tim "Ripper" Owens (ex-Judas Priest, ex-Yngwie Malmsteen, ex-Iced Earth)
Jon Oliva (Savatage, Jon Oliva's Pain)
Joe Lynn Turner (ex-Rainbow, ex-Deep Purple, ex-Yngwie Malmsteen)
Biff Byford (Saxon)
Ronnie Atkins (Pretty Maids)
Eric Martin (Mr. Big)
Robert Mason (Warrant, Lynch Mob)
Dee Snider (Twisted Sister)
Marko Hietala (Nightwish, Tarot, Northern Kings, Raskasta Joulua, Sapattivuosi, Sinergy)
Geoff Tate (Operation: Mindcrime, ex-Queensrÿche)
Hansi Kursch (Blind Guardian)
Mille Petrozza (Kreator)
Floor Jansen (Nightwish, ex-After Forever)
Ralf Scheepers (Primal Fear, ex-Gamma Ray)

En wat is er mis met Klaus Meine? Niet goed of bekend genoeg..?? 🤨🙄

 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Volgens mij heb ik niet specifiek gezegd dat BB exclusief apart bekend gemaakt worden, meer in de richting dat BB pas bekend gemaakt gaat worden als zij zelf een teken van leven geven.
Misschien niet letterlijk of specifiek, maar hoe moet ik dit anders interpreteren?:
Breaking Benjamin zal echt pas aangekondigd worden als ze zelf met een single / nieuw album aankondiging / tour komen. Band is te groot / exclusief voor zomaar een "name drop".
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Graspop Metalcore Meeting...
Dat is voor mij ook een van de weinige minpunten van de line-up van vorig en komend jaar, de hoeveelheid metalcore is echt volledig buiten proporties vergeleken met alle andere genres.
Wat meer balans daarin zou ik veel fijner vinden, ook al zijn er best wat metalcore bands die ik graag wil zien (zoals Parkway Drive vorig jaar).
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Graspop Metalcore Meeting...
Dat is voor mij ook een van de weinige minpunten van de line-up van vorig en komend jaar, de hoeveelheid metalcore is echt volledig buiten proporties vergeleken met alle andere genres.
Wat meer balans daarin zou ik veel fijner vinden, ook al zijn er best wat metalcore bands die ik graag wil zien (zoals Parkway Drive vorig jaar)
Kan ik heel goed begrijpen inderdaad, het is wel echt vrij uit de hand gelopen deze twee edities.

dat je op de zaterdag iets meer metalcore op de mainstage zet ivm een metalcore headliner kan ik wel begrijpen, maar iedere dag 5-10 metalcore bands (dat is een inschatting, ik heb ze niet geteld maar zou me niet verbazen als het er een stuk of 30 zijn in totaal) is echt wel wat te veel van het goede.

je zag vorig jaar al dat er hierdoor zelfs wat core bands in de tenten stonden, wat wat mij betreft niet nodig is. een paar grote metalcore bands op de mainstage en een paar op de jupiler lijkt me meer dan genoeg, laat die tenten maar vrij voor de liefhebbers van de meer extreme genres.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.108
Klaus kan je vast afschrijven, Scorpions staan die dag in Frankrijk
Was een lijstje van bekende artiesten die hebben meegezongen bij Avantasia, niet per se allemaal kanshebbers voor de show op GMM.
Ik had Klaus Meine ook niet verwacht, die zien we een dag later wel. ;)

Floor Janssen vind ik inderdaad wel een interessante optie, denk wel dat zij daar absoluut voor open staat als ze kan (en niet gehinderd wordt door allerlei baby-perikelen ofzo).
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
188
276
Ik ben erg tevreden met deze drop! Jammer van breaking Benjamin, maar gelukkig heb ik die al eens eerder gezien op Sziget jaren terug (niet wetende hoe weinig die eigenlijk touren).

Verder ben ik niet echt bekend met Batushka, kan iemand me een korte samenvatting geven van wat er is gebeurd en waarom faketuska kut is? Betekent dat dat het muzikaal ook niks is of kun je als je de context negeert wel van de muziek genieten?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Ik ben erg tevreden met deze drop! Jammer van breaking Benjamin, maar gelukkig heb ik die al eens eerder gezien op Sziget jaren terug (niet wetende hoe weinig die eigenlijk touren).

Verder ben ik niet echt bekend met Batushka, kan iemand me een korte samenvatting geven van wat er is gebeurd en waarom faketuska kut is? Betekent dat dat het muzikaal ook niks is of kun je als je de context negeert wel van de muziek genieten?

Kort samengevat: dikke fittie, nu twee versies. Als je dat negeert of niet weet dat het een ding is, zal je er waarschijnlijk niks van merken los van dat het een andere zanger gaat zijn dan op album?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.403
6.688
Dat is voor mij ook een van de weinige minpunten van de line-up van vorig en komend jaar, de hoeveelheid metalcore is echt volledig buiten proporties vergeleken met alle andere genres.
Wat meer balans daarin zou ik veel fijner vinden, ook al zijn er best wat metalcore bands die ik graag wil zien (zoals Parkway Drive vorig jaar).
Helemaal eens. En zeker als ze dan ook nog bands op herhaling gaan boeken. Voor mij zijn de boekingen van INK en Architects daardoor totaal onbegrijpelijk. Ook al vind ik eerstgenoemde nog best leuk.

Op zich staan er genoeg bands op de verschillende podia om al die core-bandjes te kunnen ontlopen. Alleen is het natuurlijk ook niet zo dat ik alles wat niet metalcore is, automatisch leuk vind. Sterker nog: zelfs in mijn favoriete genres vind ik de ene band beter dan de andere. En het zit me wat dat betreft sowieso niet mee, want er staan nul doom bands en nul post bands; mijn twee meest favoriete genres. Dat maakt het al met al wel lastig om een programma uit te stippelen waar ik heel gelukkig van word.

EDIT: niet helemaal waar. Brutus staat er, natuurlijk. Maar goed, die heb ik de afgelopen jaren al echt vaak gezien.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
want er staan nul doom bands en nul post bands; mijn twee meest favoriete genres.

Dacht dat een van de bands wel "post - iets" als genre als omschrijving had, post hardcore misschien. Zal wel weer een andere post zijn dan jij zoekt

Edit: inderdaad de band Thursday op de vrijdag, posthardcore
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: nikita en MarcoReusel

Davidov90

Campingartiest
21 nov 2023
77
142
Michael Kiske (Helloween, Place Vendome, Kiske/Somerville, Unisonic)
Kai Hansen (Helloween, Gamma Ray)
Sharon den Adel (Within Temptation)
Bob Catley (Magnum, ex-Hard Rain)
Timo Tolkki (ex-Stratovarius, ex-Revolution Renaissance, ex-Symfonia)
Jørn Lande (ex-Ark, ex-Masterplan, Jørn)
Klaus Meine (Scorpions)
Alice Cooper
Roy Khan (Conception, ex-Kamelot)
Amanda Somerville (Aina, Kiske/Somerville, Trillium)
Eric Singer (Kiss, ex-Black Sabbath, ex-Alice Cooper)
Russell Allen (Symphony X, Adrenaline Mob)
Tim "Ripper" Owens (ex-Judas Priest, ex-Yngwie Malmsteen, ex-Iced Earth)
Jon Oliva (Savatage, Jon Oliva's Pain)
Joe Lynn Turner (ex-Rainbow, ex-Deep Purple, ex-Yngwie Malmsteen)
Biff Byford (Saxon)
Ronnie Atkins (Pretty Maids)
Eric Martin (Mr. Big)
Robert Mason (Warrant, Lynch Mob)
Dee Snider (Twisted Sister)
Herbie Langhans (Seventh Avenue)
Marko Hietala (Nightwish, Tarot, Northern Kings, Raskasta Joulua, Sapattivuosi, Sinergy)
Geoff Tate (Operation: Mindcrime, ex-Queensrÿche)
Candice Night (Blackmore's Night)
Hansi Kursch (Blind Guardian)
Mille Petrozza (Kreator)
Floor Jansen (Nightwish, ex-After Forever)
Ralf Scheepers (Primal Fear, ex-Gamma Ray)

En wat is er mis met Klaus Meine? Niet goed of bekend genoeg..?? 🤨🙄

Ik was me net aan het inluisteren en er kwam een nummer met Klaus Meine voorbij. Je hoeft dus niet zo defensief te doen. Ik ben zelf Scorpions fan, dus graag!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken