Graspop Metal Meeting 2024

saurus

Dagopener
4 feb 2019
534
623
mogen van mij overkomen van hellfest

- dropkick murphys
- sodom
- ne obliviscaris
- clawfinger
- accept
- yngwie malmsteen
- crystal viper
- suicidal tendencies
- mr bungle
- kataklysm
- corvus corax
- caliban
- therapy?
- high vis
- madball
- frank carter & the rattlesnakes
- heart
- nova twins
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.170
1.231
Oh en Lovebites had ik overgelezen, mainstage 1 op vrijdag. Die zie ik ook graag nog eens op Graspop! Voor de niet kenners, Japanse Power Metal met de grote zussen van Baby Metal. Of het zouden althans zussen kunnen zijn maar zal wel niet. Verschil wel met Baby Metal, hier spelen de dames (dames inderdaad, bij Baby Metal zijn het meisjes maar bij Lovebites dames) zelf hun instrumenten (maar de danspasjes zijn er niet bij)
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.170
1.231
Ik vind het opvallend dat Slaughter To Prevail en Asinhell blijkbaar in open lucht spelen op Hellfest. Slaughter To Prevail nog tot daar aan toe maar Asinhell is toch echt wel een band denk ik die een spectaculaire lichtshow meebrengt. Zou Graspop AIH in marquee zetten of ook in open lucht? Of hoger slot in de metal dome? Moet rekening gehouden worden met het Volbeat effect natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chronicbias

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
264
539
En toch snap ik het niet. De kaarten lagen nu eens open om Metallica op Graspop te hebben. Geen Werchter festival blijkbaar. Een week rust? Ja zou kunnen maar dan nog. 1,5 miljoen normaal? Ik zou 2 miljoen geboden hebben als organisator dan. Is heel veel geld? ja, maar komt wel terug als de dagtickets voor die dag wat duurder worden gemaakt. Combitickets van 350 euro ipv 309 euro? Ja so be it, de zotten blijven het toch betalen. Inclusief mezelf.


Maar soit, als Metallica niet wilt dan kunnen ze m'n kloten kussen! Graspop 2023 wordt legendarisch. Wel of geen Metallica!
Ik begreep dat er vorig jaar de hoge verwachting was dat ze kwamen en nu juist niet. Maar als ik het zo zie dan als het dit jaar niet kon, dan gaat het echt nooit meer gebeuren. De tourbus komt volgens mij nog net niet door Dessel gereden dat weekend. Dalijk zitten James en Kirk gewoon in de VIP lounge naar Judas Priest te kijken.

Wel een ontzettend ingewikkelde line-up van Hellfest. Lijken dagen tussen te zitten dat ik zo 10 clashes zou hebben en dan weer een dag waarop ik niks te zien heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Ik vind het opvallend dat Slaughter To Prevail en Asinhell blijkbaar in open lucht spelen op Hellfest. Slaughter To Prevail nog tot daar aan toe maar Asinhell is toch echt wel een band denk ik die een spectaculaire lichtshow meebrengt. Zou Graspop AIH in marquee zetten of ook in open lucht? Of hoger slot in de metal dome? Moet rekening gehouden worden met het Volbeat effect natuurlijk.
Waarom zou Asinhell een spectaculaire lichtshow meebrengen? Waarom rekening houden met het volbeat-effect? M.Poulsen heeft toch (nog) niet die sterrenstatus dat mensen per sé voor hem gaan kijken? Waarschijnlijk wel heel wat mensen die uit curiositeit even gaan kijken naar dit zij-projectje.

Desalniettemin denk ik dat Asinhell een relatief hoge namiddagspot zullen invullen in de Marquee.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
401
691
Wayfarer op hellfest ...vet😊
Thursday op de jupiler zou ik ook wel vet vinden. Toch een beetje de grondleggers van de core.
Nog wel wat leuke namen, al moet ik het nog wat beter door spitten.
Ik word er blij van..😁🤟
#vandaag
 
Laatst bewerkt:

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Nog een naam die ik net op Instagram voorbij zie komen. Helemaal overheen gelezen.

Solitaris!

Heb die jongens bij mij in Sittard gezien en dat zit strak in elkaar met een goede live show. Maar dit is een Franse band dus tuurlijk staan die op de Hellfest line up en zullen ze niet doorstromen naar Graspop. Maar het is wel echt een aanrader vind ik binnen metalcore!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

won666

Support act
17 mei 2019
1.170
1.231
Waarom zou Asinhell een spectaculaire lichtshow meebrengen? Waarom rekening houden met het volbeat-effect? M.Poulsen heeft toch (nog) niet die sterrenstatus dat mensen per sé voor hem gaan kijken? Waarschijnlijk wel heel wat mensen die uit curiositeit even gaan kijken naar dit zij-projectje.

Desalniettemin denk ik dat Asinhell een relatief hoge namiddagspot zullen invullen in de Marquee.
Marqee rond 16 h ofzo had ik verwacht, of dat nu relatief hoog is weet ik niet maar oké. Maar dan vind ik het raar te zien dat ze op Hellfest zo laag staan op het hoofdpodium.

Lichtshow is een voorgevoel. En eerlijk: dat Volbeat fans die niks hebben met death metal speciaal een ticket zullen kopen voor die band, dat denk ik nu niet. Misschien een paar enkelingen, die dan nog wel ook graag pakweg Tool of Megadeth erbij nemen. Maar de aanwezige Volbeat fans, verwacht ik toch wel een groot deel bij Asinhell te zien. Waarvan een groot deel niks heeft met death metal.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
71
185
Mja, ik vind die affiche van Hellfest toch behoorlijk underwhelming. Zo een Foo Fighters en Royal Blood toch ook een beetje dooddoeners.
Prodigy wel leuk, maar wij hebben Pendulum.

Mogen wel overkomen:

Dropkick Murphy’s
Madball
Clawfinger
Ne Obliviscaris
Therapy?
Skalmöld
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.162
7.393
Marqee rond 16 h ofzo had ik verwacht, of dat nu relatief hoog is weet ik niet maar oké. Maar dan vind ik het raar te zien dat ze op Hellfest zo laag staan op het hoofdpodium.

Lichtshow is een voorgevoel. En eerlijk: dat Volbeat fans die niks hebben met death metal speciaal een ticket zullen kopen voor die band, dat denk ik nu niet. Misschien een paar enkelingen, die dan nog wel ook graag pakweg Tool of Megadeth erbij nemen. Maar de aanwezige Volbeat fans, verwacht ik toch wel een groot deel bij Asinhell te zien. Waarvan een groot deel niks heeft met death metal.
Die mensen rennen dan ook wel weer hard weg na 1 of 2 nummers denk ik
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Eerste gedachte bij het zien van de line up van Hellfest: Wie is Shaka Ponk? :p

Geen wow-gevoel hier, ik denk dat ze andere jaren toch meer exclusieve namen in de undercard hadden, maar misschien zijn we het te gewoon geworden, want het is weer de beste line up onder de metalfestivals.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Meestal vind ik dat Graspop t.o.v. Hellfest de betere line up heeft. Dit jaar vind ik echter (ook al ben ik volgens mij een van de weinigen op dit forum) dat Hellfest het mooiere affiche wel echt heeft.

Mocht iemand nog weten waar je aan een paar combitickets zou kunnen komen, zou ik dat graag horen 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Diana

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Meestal vind ik dat Graspop t.o.v. Hellfest de betere line up heeft. Dit jaar vind ik echter (ook al ben ik volgens mij een van de weinigen op dit forum) dat Hellfest het mooiere affiche wel echt heeft.

Mocht iemand nog weten waar je aan een paar combitickets zou kunnen komen, zou ik dat graag horen 😂
M'n eerste gevoel zou dit ook zeggen. Wel niet te vergeten dat graspop nog een 40-tal acts moet aankondigen. En dat zijn zeker niet allemaal kleine bandjes. Daar zitten ook een paar kleppers tussen.
 
  • Leuk
Waarderingen: joris313 en MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken