Graspop Metal Meeting 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
ben nu wel curieus naar wat lokerse feesten zal doen. zullen die dan toch Korn kunnen bemachtigen hebben boven pukkelpop?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Ik dacht dat The South Stage de dagafsluiter was ?
Dit jaar toch na Gojira (North Stage afsluiter) gespeeld.
Dit was toevallig dit jaar voor alle bands zo, maar dat was gewoon toeval
is volgens mij nog nooit eerder een editie geweest waar de south stage iedere dag afsloot
gebeurt ook regelmatig met oudere bands die niet tot 1 uur 's nachts willen spelen maar wel de grootste naam van de dag willen zijn. zoals dus Scorpions en Iron Maiden bijvoorbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en jonasvh

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
The reception to this announcement seems to be lukewarm at best. If I were Graspop, I'd announce the undercard tomorrow rather than Wednesday or Thursday, just to get the sour taste out of people's mouths.

Edit: to avoid any confusion, I'm not demanding that Graspop should overthrow their marketing strategy because of 10 grumbly Facebook comments :D
My original post came out wrong, it seems.
 
Laatst bewerkt:

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Dit was toevallig dit jaar voor alle bands zo, maar dat was gewoon toeval
is volgens mij nog nooit eerder een editie geweest waar de south stage iedere dag afsloot
gebeurt ook regelmatig met oudere bands die niet tot 1 uur 's nachts willen spelen maar wel de grootste naam van de dag willen zijn. zoals dus Scorpions en Iron Maiden bijvoorbeeld.
Scorpions in ieder geval in '22 wel de afsluiter van de dag (middernacht tot 01:30).
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
The reception to this announcement seems to be lukewarm at best. If I were Graspop, I'd announce the undercard tomorrow rather than Wednesday or Thursday, just to get the sour taste out of people's mouths.
Goh ja, zo werkt het niet he. Met al die andere bands is er een specifieke timing afgesproken.
Die zure smaak is louter persoonlijk en afhankelijk van je eigen perceptie.

Ik vraag me soms af wat een Graspopper verwacht. Zoveel headlinewaardige bands zijn er niet.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
522
627
zullen we morgen nog een aparte aankondiging van de de headliner voor donderdag krijgen ? of zou die gewoon tussen het pakket namen staan ?
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Goh ja, zo werkt het niet he. Met al die andere bands is er een specifieke timing afgesproken.
Die zure smaak is louter persoonlijk en afhankelijk van je eigen perceptie.

Ik vraag me soms af wat een Graspopper verwacht. Zoveel headlinewaardige bands zijn er niet.
Misschien hadden ze dan het gewoon net als alle andere festivals bij 3 dagen moeten houden als er zo weinig headliners mogelijk waren? In ieder geval kan je met een herhaling van dit jaar en een valse kraai als headliner niet verwachten dat mensen nu mega enthousiast zijn.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
304
633
Misschien hadden ze dan het gewoon net als alle andere festivals bij 3 dagen moeten houden als er zo weinig headliners mogelijk waren?

Dan dan Tool laten vallen, want heb het idee dat die alleen op donderdag konden. Of een festival van donderdag tot zaterdag?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.421
@RubenFrusciante na jouw like op mijn bericht voor de playlist, bedacht ik me dat jij als het goed is groot fan van de Scorpions bent?
Tool wilde je ook al meepakken toch? Betekent dit een weekend ticket voor jou?
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Misschien hadden ze dan het gewoon net als alle andere festivals bij 3 dagen moeten houden als er zo weinig headliners mogelijk waren? In ieder geval kan je met een herhaling van dit jaar en een valse kraai als headliner niet verwachten dat mensen nu mega enthousiast zijn.
En dan toch Scorpions krijgen? No thx! Vier dagen is dikke prima, dus als je MH en Scorpions niks vind kun je mooi een dagje eerder naar huis.
 

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
499
1.231
Hopelijk staat er wel wat goeds tijdens Scorpions in de tenten want anders wordt het afzien (of ergens een uurtje slapen) totdat Machine Head gaat spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en joris313

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Misschien hadden ze dan het gewoon net als alle andere festivals bij 3 dagen moeten houden als er zo weinig headliners mogelijk waren? In ieder geval kan je met een herhaling van dit jaar en een valse kraai als headliner niet verwachten dat mensen nu mega enthousiast zijn.
Puur persoonlijk. Ik zie de issue niet. 10j geen Machine Head, nu 2x jaar achter elkaar.
En dan? Op een periode van 10j stonden er andere bands meer.

Het is toch voor het geheel dat je het doet? Plus Tool is er, dat is al redelijk uniek.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Goh ja, zo werkt het niet he. Met al die andere bands is er een specifieke timing afgesproken.
Die zure smaak is louter persoonlijk en afhankelijk van je eigen perceptie.

Ik vraag me soms af wat een Graspopper verwacht. Zoveel headlinewaardige bands zijn er niet.
Voor de modale Graspopper zal dit wellicht een meer dan prima affiche zijn aan de bovenkant. Alleen heb je hier te maken met de Festi-graspopper, die toch wel wat dieper in de zaken ingaat.

Het is maar hoe de kaarten zijn gevallen, maar alle info die dan binnen sijpelt over hoe de affiche er mogelijks had kunnen uitzien is dit natuurlijk wel een jammerlijke evolutie.

Als alles wat meezat, konden we een affiche hebben met Tool, SOAD, A7x en Metallica of Aerosmith. Akkoord dat een "tool" bijvoorbeeld niet initieel het plan was, maar dan nog. En daarnaast was het volgens mij hoe dan ook al lastig om de edities van afgelopen 2 jaar te overtreffen denk ik.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.438
Ik had in 2023 het dagprogramma van de donderdag en zondag zeker niet op willen geven ook al vond ik de headliners niks
4 dagen is niet alleen maar headliners, maar een uitgebreide line up met ruim 130 bands
je krijgt als consument in mijn ogen ook meer waar voor je geld met 4 dagen want de ticketprijs per dag is lager
al die bands op 3 dagen proppen zou er gewoon voor zorgen dat je de helft van je must sees niet kan zien
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Voor de modale Graspopper zal dit wellicht een meer dan prima affiche zijn aan de bovenkant. Alleen heb je hier te maken met de Festi-graspopper, die toch wel wat dieper in de zaken ingaat.

Het is maar hoe de kaarten zijn gevallen, maar alle info die dan binnen sijpelt over hoe de affiche er mogelijks had kunnen uitzien is dit natuurlijk wel een jammerlijke evolutie.

Als alles wat meezat, konden we een affiche hebben met Tool, SOAD, A7x en Metallica of Aerosmith. Akkoord dat een "tool" bijvoorbeeld niet initieel het plan was, maar dan nog. En daarnaast was het volgens mij hoe dan ook al lastig om de edities van afgelopen 2 jaar te overtreffen denk ik.
Het is nooit en en en en he...
SOAD is een voorbeeld. Maar zoals ik al eens zei: een festival boeken en zeker qua headliners is zoveel mogelijk balletjes omhoog houden, en dan hopen dat er 8 goed vallen. Het is niet voor niks dat Andy Copping sprak over contacten met 23 bands.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.421
Voor de modale Graspopper zal dit wellicht een meer dan prima affiche zijn aan de bovenkant. Alleen heb je hier te maken met de Festi-graspopper, die toch wel wat dieper in de zaken ingaat.

Het is maar hoe de kaarten zijn gevallen, maar alle info die dan binnen sijpelt over hoe de affiche er mogelijks had kunnen uitzien is dit natuurlijk wel een jammerlijke evolutie.

Als alles wat meezat, konden we een affiche hebben met Tool, SOAD, A7x en Metallica of Aerosmith. Akkoord dat een "tool" bijvoorbeeld niet initieel het plan was, maar dan nog. En daarnaast was het volgens mij hoe dan ook al lastig om de edities van afgelopen 2 jaar te overtreffen denk ik.

Maar zo werkt het niet. Als een SOAD er bijvoorbeeld had gestaan, dan was Tool nooit naar Graspop gegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe en Loek123

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Dan dan Tool laten vallen, want heb het idee dat die alleen op donderdag konden. Of een festival van donderdag tot zaterdag?
Van donderdag tot zaterdag kan. Dat beviel mij met Wacken wel. Meestal blijf ik toch tot de maandagochtend maar het vreet wel aan je vrije dagen.

In ieder geval vind ik het geen excuus om te zeggen dat er te weinig headlinewaardige bands zouden zijn. Dan moet je niet 4 dagen plannen en 8 plekken proberen te vullen met formaatje Iron Maiden. Het komt nu gewoon over als ''shit, we moeten nog 2 plekjes, wie is wanhopig genoeg?''
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken