Graspop Metal Meeting 2024

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Rotting Christ ontdekt op Metaldays 2019, wat een heerlijke band is dit! In 2022 nog naar hun show in Maastricht en weer op Metaldays geweest! Ik kijk wel uit om ze te zien!
Ik heb Rotting Christ de eerste keer op Graspop gezien in 2017 en sindsdien is het een van mijn favoriete bands geworden. Misschien technisch niet het meest hoogstaande, maar hun songs kloppen wel en worden altijd met veel enthousiasme gebracht.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
402
694
Green day dinsdag nieuw album en euro tour met Smashing pumpkins...
Is dat wat voor ons of te soft...😁
Zijn dan zowiezo in de buurt
#vraag
#vandaag
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: graspop200

saurus

Dagopener
4 feb 2019
535
625
Green day dinsdag nieuw album en euro tour met Smashing pumpkins...
Is dat wat voor ons of te soft...😁
Zijn dan zowiezo in de buurt
#vraag
#vandaag
Smashing pumpkins is gisteren aangekondigd als zondag headliner van live /s live festival
Op vrijdag is dat the national.
Miss op zaterdag green day al schat ik die te groot in voor live /s live
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
197
271
Je zou het probleem met fans die vooraan staan kunnen oplossen hetzelfde als pinkpop met een voorvak dat na elke act wordt leeg geruimd maar dan heb je het tweede punt een voorvak op graspop dat zou ik en vele andere denk ik niet willen zien
Als ik echt een afgunst voor iets heb zijn het wel van die vakken :sick:


De voorste paar rijen zijn meestal redelijk kalm, wat daar achter komt zijn gewoon de fans die op die moment willen zien.
Werkt goed met die 2 aparte mainstages wel, als je echt goed op tijd wilt zijn kan je ook nog steeds de andere show meenemen.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
535
625
Denk ik ook hoor. Vind het niet de meest voor de hand liggende naam op Graspop.
Lijkt mij ook logisch dat green day op werchter staat hopelijk is er dan plaats op graspop voor een stevige naam die anders op werchter zou staan.

Miss dat werchter de combi green day - blink 182 heeft. (Alhoewel de eerste blink 182 festivals voorlopig in augustus staan gepland)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.305
Wat Bospop is voor Pinkpop, is Werchter voor Graspop?

Het hele idee is dat Werchter de leuke metalband afsnoept (een Metallica, een SOAD, een TOOL), niet dat ze het afvoerputje zijn.

Schuif Green Day maar lekker door naar de Lokerse feesten ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
Wat Bospop is voor Pinkpop, is Werchter voor Graspop?

Het hele idee is dat Werchter de leuke metalband afsnoept (een Metallica, een SOAD, een TOOL), niet dat ze het afvoerputje zijn.

Schuif Green Day maar lekker door naar de Lokerse feesten ofzo.
Die vergelijking is niet helemaal terrecht, omdat Nederland geen metalfestival meer kent te grote van GMM. Heel vroeger was er Earhquake, Dynamo Open Air en later nog fields of rock en fortarock.
Pinkpop was van Fortarock meer wat werchter is van Gmm.
Werchter en pinkpop zijn meer vergelijkbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kneuzer en MarcoReusel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.496
2.993
Met de successen van Into The Grave en Pitfest, hoop ik dat Nederland ook weer een groots metal festival krijgt!
Ja, ik hoop nog altijd dat Fortarock een comeback maakt. En begin dan maar gewoon rustig met een Opeth of Amon Amarth als headliner ofzo. Headbanger's Parade in Eindhoven heeft overigens een mooi setje in Meshuggah en Avatar.

Ik vermoed dat de markt in deze omgeving voor een Nederlandse variant van Graspop te klein is.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en TNFke

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
990
Ja, ik hoop nog altijd dat Fortarock een comeback maakt. En begin dan maar gewoon rustig met een Opeth of Amon Amarth als headliner ofzo. Headbanger's Parade in Eindhoven heeft overigens een mooi setje in Meshuggah en Avatar.

Ik vermoed dat de markt in deze omgeving voor een Nederlandse variant van Graspop te klein is.
Een festival zoals Alcatraz moet wel kunnen. Lijkt wel alsof ze inzetten op indoorfestivals in Nederland. Kan slagen, doordat het vaak kleiner is dan outdoorfestivals, toch heel afhankelijk van beschikbare bands. In de zomer vaak meer keuze voor buitenlandse (US) bands. Kan volledig verkeerd zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
Ja, ik hoop nog altijd dat Fortarock een comeback maakt. En begin dan maar gewoon rustig met een Opeth of Amon Amarth als headliner ofzo. Headbanger's Parade in Eindhoven heeft overigens een mooi setje in Meshuggah en Avatar.

Ik vermoed dat de markt in deze omgeving voor een Nederlandse variant van Graspop te klein is.
Ik denk inderdaad dat een centralere provincie meer kans maakt, dan Friesland.

Slash staat komende tour in de ziggo, dat zou ook serieus een headliner worden als ze in belgie ook zo populair zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Slash staat komende tour in de ziggo, dat zou ook serieus een headliner worden als ze in belgie ook zo populair zijn.
Heb ik en volgens mij anderen ook al genoemd. Sommige vinden dit geen headline materiaal. Ik denk ook eerlijk gezegd eerder sub of main2 afsluiter.
Ze staan in Nederland nu in een zaal waar andere main2 headliners niet in stonden..ik noem een Judas Priest, Gojira, Ghost, Parkway Drive, Machinehead, Marilyn Manson.
Maarja Alter Bridge stond ook in de ziggo...en stond ook niet als afsluiter.

Ik zie het wel als een kans om jong en oud te combineren..een oude rot met een nieuwe headliner frontman..die een stuk beter bij stem is dan axl.
Ze zouden het ook aardig doen naast een grote naam zoals Maiden.

Main2 Slash & friends
Main1 Iron Maiden
Main2:Electric Callboy
Main1: Helloween Pupkins United

Even iets anders. Ik zag Black Stone Cherry met een uitgebreid artikel voorbij komen. Zou voor mij ook een mooie naam zijn voor de main.
 
Laatst bewerkt:

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
Oké Festileaks redactie. Doe je naam eer aan en maak eens een mooi artikel dat het forum al drie leaks heeft gespot. Mooie reclame voor de site en het forum en tenminste echte nieuwswaarde ten opzichte van aankondigingen kopiëren!
Zonder alles te moeten lezen, wie zijn de 3 gelekte bands? 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken