Graspop Metal Meeting 2024

Metal_Mika

Playlistbediener
26 mei 2022
25
39
Pop in de festivalnamen zie ik meer als ''pop-up'' dan het genre. PinkPOP en PaasPOP doen ook weleens een metalact her en der, maar ik weet nooit zo goed wat voor mensen daar dan naar toe gaan. Sta je bij Paaspop eerst bij Lamb Of God in de moshpit om daarna Nick & Simon te horen... Hell on Earth.

Namen als Toto of Europe op een niet-headline plek begrijp ik nog enigszins vanwege de meme waardigheid. Maar Eagles is wel echt een brug te ver hoor. De mensen die een kaartje kopen moeten nog wel levend zijn als het festival daadwerkelijk plaatsvind.
Moet me denken aan rockwerchter 2022 er is dan geen pop in de naam maar het was wel eerst lewis capaldi op main daarna metallica

Nu ik eraan denk is turnstile misschien iets voor graspop laatste keer dat ik ze zag waren ze best wel goed
 
Laatst bewerkt:

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Moet me denken aan rockwerchter 2022 er is dan geen pop in de naam maar het was wel eerst lewis capaldi op main daarna metallica

Nu ik eraan denk is turnstile misschien iets voor graspop laatste keer dat ik ze zag waren ze best wel goed
Pinkpop dit jaar: Ellie Goulding gevolgd door Electric Callboy. Daarna Niall Horan (voormalig One Direction). Da's als een hele sappige burger ingeklemd tussen een oud, droog, smakeloos broodje. 🤷‍♂️
 
  • Leuk
Waarderingen: Somekindofdylan

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Pinkpop dit jaar: Ellie Goulding gevolgd door Electric Callboy. Daarna Niall Horan (voormalig One Direction). Da's als een hele sappige burger ingeklemd tussen een oud, droog, smakeloos broodje. 🤷‍♂️
Van alle opties die editie, bijvoorbeeld QOTSA tussen The Script en Robbie Williams kies je er serieus voor om uitgerekend Electric Callboy te bestempelen als 'sappige burger'. Zelden zoiets kuts gezien.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Van alle opties die editie, bijvoorbeeld QOTSA tussen The Script en Robbie Williams kies je er serieus voor om uitgerekend Electric Callboy te bestempelen als 'sappige burger'. Zelden zoiets kuts gezien.
Mag je vinden, ik vind het wel heel tof. Licht het alleen uit omdat EC m.i. een band is die niet misstaat op GMM en van alle mainstage Pinkpop bands misschien wel het hoogste metalgehalte heeft. Het is nog een stuk steviger dan QOTSA, ook tof hoor maar meer mainstream denk ik. Contrast van de EC sandwich is groter dan de QOTSA sandwich, vandaar dat ik het als voorbeeld noemde.
 
  • Leuk
Waarderingen: KazuyaYuza

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
260
403
De bands die in mijn ogen grote kans maken op een plekje op GMM zijn:

A7x
Mastodon
Deep Purple
Trivium
Sabaton
Powerwolf
Trivium stopt voor een tijdje met touren dus die zullen dit jaar niet op graspop staan. De rest zie ik inderdaad ook wel terug komen. Alleen weet ik niet of Deep Purple headliner zal zijn(weet ook niet of je het lijste bedoelde als potentiele headliners of gewoon bands die kunnen komen). Mastodon ken ik verder niet dus geen idee of die kunnen komen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.443
Trivium stopt voor een tijdje met touren dus die zullen dit jaar niet op graspop staan. De rest zie ik inderdaad ook wel terug komen. Alleen weet ik niet of Deep Purple headliner zal zijn(weet ook niet of je het lijste bedoelde als potentiele headliners of gewoon bands die kunnen komen). Mastodon ken ik verder niet dus geen idee of die kunnen komen.
Zijn er aanwijzingen dat Mastodon met een nieuw album aankomt eigenlijk? Met het laatste album stonden ze in 2022 al op Graspop op een mooie plek op de main. Zonder nieuw materiaal vind ik het niet logisch dat ze komend jaar opnieuw terugkeren.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Weet niet of ze al genoemd zijn, maar Baroness is ook wel een kandidaat! Net nieuw album uit en zijn nu in VS aan het touren. Werkt zich gestaag een weg omhoog op de bill en staat garant voor een dampend optreden. Wel meer een tent-band, vorige keer laat in de Metal Dome dus nu wellicht vroeg in de avond in Marquee?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Wat was nou ook alweer de reden waarom we Iron Maiden afschrijven? Ik zag ooit een Spaanstalig artikel, maar die taal trekt me nog minder dan Frans dus dat schoot niet op.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en sven.cr

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
264
539
Ik dacht dat Bruce op solo tour ging..
Steve 'tourt' ook de hele tijd 'solo' met British Lion. Ik weet ook niet of er al duidelijk is wie de muzikanten gaan zijn voor Bruce? In ieder geval is Bruce begin dit jaar (solo) in Noord/Zuid Amerika (maar nog niet met Maiden) en aan het eind van het jaar (wel met Maiden) in Australië en Japan. Wat de rest van Iron Maiden dan tot die tijd moet doen weet ik niet, maar die zitten niet bepaald stil dus het kan altijd.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
Maar twee keer op een dag zingen kan wel te zwaar zijn. Andere alternatief op twee verschillende dagen is ook niet realistisch met alle metal festivals elk weekend?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
264
539
Iemand riep trouwens dat 2 avonden Metallica de leegtes zou kunnen opvullen. En ik zit nu te denken... waarom niet eigenlijk? Ze zijn nog nooit op GMM geweest maar al wel op Pinkpop, Rock Werchter, Pukkelpop, Hellfest en vorig jaar ook 2x Download. Zou komend jaar dan eindelijk GMM aan de beurt zijn? Ze zijn ook in de buurt en toevallig dat weekend nog vrij. Terwijl alle andere weekenden wel al volgepland zijn voor ze in oa Denemarken en Polen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken