Graspop Metal Meeting 2024

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
mensen zullen het niet graag horen, maar als the offspring werkt zie ik niet in waarom green day of blink 182 niet zou werken op graspop.
Omdat die 2 al snel de headliner spot verdienen op festivals. En die nemen enorm veel tienermeiden mee die dan al om 11u met 5 rijen dik bij de Mainstages staan.
Ik heb Muse fangirls bij de hekken horen huilen toen Parkway Drive speelde op Werchter. Zelfde ga je krijgen als je Green Day neer gaat zetten en vervolgens op een van de mains een band als Behemoth, Arch Enemy etc gaat neerzetten.

Ik zou het zelf toejuichen, gezien ik er wel van houd, maar laat ze please van Graspop weghouden, om die reden 😅
 
  • Winning
Waarderingen: Loek123

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Mijn gok is nu dat we ook nog ff moeten wachten tot begin november als RaR en Novarock ook los gaan. Blijkbaar komt er dan een grote vis waarop het wachten waard is. Nu kan het bij deze festivals ook om Foo Fighters gaan maar een connectie door een andere band verbaast mij niks
Foo Fighters already headlined Rock Am Ring this year, so they're probably waiting for a different band.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
mensen zullen het niet graag horen, maar als the offspring werkt zie ik niet in waarom green day of blink 182 niet zou werken op graspop.
The Offspring was niet als headliner geboekt, dat is wel een wezenlijk verschil. De grootste naam van de dag moet duizenden mensen overtuigen om een dagticket van 120 euro te kopen. Maar zoals hierboven aangehaald: hoeveel Green Day/Blink 182-fans zitten te wachten op een dagje met pakweg Arch Enemy en Behemoth voor hun idolen? Op een gemiddelde Werchterdag is de kans is groter dat men 3-4 andere acts kan meepikken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Slash deed vroeger altijd het ene jaar festivals en het andere jaar zaalshows. Als dat nog steeds zo is, kunnen we Slash gewoon helemaal afschrijven dit jaar.

Nu Iron Maiden ook wegvalt, misschien dan toch Bon Jovi? Ook wel een naam voor die andere festivals die begin november komen
 
  • Grrr
Waarderingen: JK79

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Slash deed vroeger altijd het ene jaar festivals en het andere jaar zaalshows. Als dat nog steeds zo is, kunnen we Slash gewoon helemaal afschrijven dit jaar.

Nu Iron Maiden ook wegvalt, misschien dan toch Bon Jovi? Ook wel een naam voor die andere festivals die begin november komen
Bon Jovi is niet bepaald een band die RaR/RiP/Novarock zou boeken, zijn daar veel meer out of place dan op Graspop
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jbj

Dagopener
11 okt 2022
537
734
Festivals gaan Bon Jovi enkel boeken als Sambora terugkomt naar mijn gevoel.
Maar GMM? Nooit.
 
Laatst bewerkt:

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
zal er nog maar een realistisch gokje in gooien qua headliners dan, nu de pool steeds kleiner wordt

Bovenste 3 bands per dag:
Avenged Sevenfold, Electric Callboy, Evanescence
Bring me the horizon, five finger death punch, Powerwolf
Sabaton, Lamb of God, Judas Priest
Deep Purple, A Perfect Circle, Alestorm

blijf toch altijd een heel klein beetje hoop houden op SOAD nog
Dat is naar mijn mening dan wel een klein beetje karig hoor. Electric Callboy en Powerwolf zijn bij Rock Circus headliners, maar dat is wel even €200 goedkoper en dat verkoopt ook maar moeilijk uit. Deep Purple mogen ze echt een keer mee stoppen. De grote 4 zouden dan A7X, BMTH, Sabaton en ? moeten worden.

Als de rest van de line-up sterk is en ze de ticketprijs dit keer niet verhogen, dan zou het misschien kunnen. SOAD zou het geheel dan weer wel kunnen redden, maar zou daar niet teveel op hopen.

EDIT: Oeps had Lamb of God even over het hoofd gezien. Misschien alles bij elkaar niet karig, maar ook niet heel bijzonder.
 

Virp

Playlistbediener
21 nov 2014
46
55
Nog een naam die ik niet vaak voorbij hoor komen... Is Roger Waters nog een mogelijkheid?
Buiten dat het momenteel misschien wat gevoelig ligt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Dat is naar mijn mening dan wel een klein beetje karig hoor. Electric Callboy en Powerwolf zijn bij Rock Circus headliners, maar dat is wel even €200 goedkoper en dat verkoopt ook maar moeilijk uit. Deep Purple mogen ze echt een keer mee stoppen. De grote 4 zouden dan A7X, BMTH, Sabaton en ? moeten worden.

Als de rest van de line-up sterk is en ze de ticketprijs dit keer niet verhogen, dan zou het misschien kunnen. SOAD zou het geheel dan weer wel kunnen redden, maar zou daar niet teveel op hopen.

EDIT: Oeps had Lamb of God even over het hoofd gezien. Misschien alles bij elkaar niet karig, maar ook niet heel bijzonder.
Ik ben het wel met je eens hoor dat er een grote headliner mist, maar zelf op dit moment niet een idee welke band die rol zou kunnen innemen.
zit zelf ook niet echt te wachten op nog een keer Deep Purple.
SOAD zou het inderdaad kunnen redden, maar verwacht ik zelf ook niet
Ben benieuwd waar ze mee komen, hopelijk weten ze ons te verrassen.

Grote namen waar ik op hoop zijn SOAD. BMTH, Avenged Sevenfold, Lamb of god, A perfect Circle, Electric Callboy
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Buiten dat ik er niets mee heb zal Werchter die zeker niet afstaan dit jaar.

Tourt Kiss dan nog?

Was ook niet serieus bedoelt, meer gewoon omdat ik Bon Jovi nog wel gewoon realistisch vind en meer kans geef dan een Green Day. Kiss zou niet meer bezig moeten zijn met de tour tegen die tijd, maarja, blijft wel Kiss, dus wie weet een Unmasked II tour
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79

Gebruikers die dit onderwerp bekijken