Graspop Metal Meeting 2024

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
211
286
Hegb ze nog nooit gezien, zou direct tekenen voor 2 verschillende sets tijdens het weekend!
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
542
736
Ik zou nooit een apart kaartje kopen voor Metallica, dus als ze komen ben ik wel gelukkig!
Maar sidenote: las ik nergens eens dat er geen data meer gingen bijkomen?
 

SneakyDevill

Playlistbediener
6 okt 2017
35
65
Maar het lijkt mij als Metallica fan dat de setlists tijdens deze tour wel goed bevallen. Met liedjes die al een tijdje niet meer gespeeld zijn. Zo opende ze in Amsterdam ook met Orion dacht ik?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.402
2.938
De setlist waren prima. Amsterdam was ook vet gaaf!! Persoonlijk denk ik alleen dat de complete beleving van Graspop anders zou worden met 2x Metallica. Zou ik heen gaan? Absoluut!! Zou ik me vermaken? Zeer zeker!! En toch heb ik mijn twijfels...Maar net als al eerder vermeld; er zouden geen data meer bijkomen. Maar als er een kans is om ze alsnog te boeken dan moeten ze dat zeker niet laten. Ik sta er dus een beetje dubbel in😜
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
210
457
Opzich kan het prima. Je hebt in 4 dagen eigenlijk 8 headliners, als 2 daarvan Metallica zijn is het best vet.
Ze spelen sets van 2 uur wat ook helemaal prima is t.o.v. Guns met een veeeel te lange 3 uurs set.

Dus donderdag/zaterdag Metallica als afsluiter, lekker vuurwerk erbij. Heb je nog plek voor 6 andere toppers.

Overigens denk ik niet dat t gebeurt.
 

Joeri

Randprogramma
14 apr 2021
104
89
Lijkt er op dat Pinkpop, Graspop en Hellfest allemaal zijn verschoven van weekend om 1 headliner te kunnen krijgen zodat het in het tour schema past. Welke band is zo groot om dit voor elkaar te krijgen? Aerosmith die al gepland stond vooor 2020 op Graspop? Of toch Rammstein die ook al word genoemd voor Download UK begin juni? Of AC/DC?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.698
7.491
Lijkt er op dat Pinkpop, Graspop en Hellfest allemaal zijn verschoven van weekend om 1 headliner te kunnen krijgen zodat het in het tour schema past. Welke band is zo groot om dit voor elkaar te krijgen? Aerosmith die al gepland stond vooor 2020 op Graspop? Of toch Rammstein die ook al word genoemd voor Download UK begin juni? Of AC/DC?

Pinkpop en Graspop zijn niet van weekend verandert toch? Alleen Hellfest is een week later.
 

Joeri

Randprogramma
14 apr 2021
104
89
Klopt maar normaal gezien zijn Graspop en Pinkpop vaak in het 3de weekend van juni en die zijn nu beiden een week opgeschoven. En daardoor Hellfest 2 weken om niet tegelijk met Pinkpop en Graspop te zitten. Hellfest zou kunnen opschuiven om de Foo Fighters te kunnen krijgen die een week eerder niet beschikbaar zijn.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
409
695
Setlist en.live act kan nog wat aan geschaafd worden , maar deze gasten moeten op graspop.
Wat een album , echt elke.noot is raak.😊
Doe maar op de kreator spot , zondag om 00.00 uur.. rest van het festival lekker lamballen en bier halen..😁🤟
Wensenlijst graspop 24 :
1. URNE
2. blackbraid
3. Aetherian
#gmm24Screenshot_20230813_194153_Chrome.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
84
110
Metalia kan komen (maar 1 letter verschil). Het moet niet altijd Hellmut Lotti te zijn en ze heeft er de stem voor.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Door hier op Alcatraz denk ik eigenlijk dat het dominante genre op mains volgend jaar powermetal zal zijn.
Sabaton
Powerwolf
Alestorm
Gloryhammer
Within temptation (even als powermetal zien)

Waren dit jaar niet op Graspop en hebben de neiging van elke twee jaar af te komen.
Blind guardian is al lange tijd geleden voor graspop.
Zouden al 6 bands kunnen zijn.
Is er nog een powermetal legend die we missen?
 
  • Verdrietig
Waarderingen: EddiePlaysBass

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.698
7.491
Door hier op Alcatraz denk ik eigenlijk dat het dominante genre op mains volgend jaar powermetal zal zijn.
Sabaton
Powerwolf
Alestorm
Gloryhammer
Within temptation (even als powermetal zien)

Waren dit jaar niet op Graspop en hebben de neiging van elke twee jaar af te komen.
Blind guardian is al lange tijd geleden voor graspop.
Zouden al 6 bands kunnen zijn.
Is er nog een powermetal legend die we missen?

HammerFall en Helloween
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
524
634
HammerFall en Helloween
zou hier wel blij van worden met als toevoeging nog blind guardian en (hier al vaker aangehaald )avantasia.
alleen ik zie blind guardian, helloween en avantasia niet echt gebeuren.
powerwolf, sabaton, hammerfall wel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.541
Heb hier ook al een een triple headliner met bfmv en trivium aangehaald, maar vond geen derde band. Ik heb hem, killswitch engage.
Weet ook wel dat het niet rap zal gebeuren, maar zou wel leuk zijn.
Die verdienen het wel, meer dan trivium om eerlijk te zijn. Een van de oldies in de metalcore en nu dat genre echt aan het doorschieten is mogen ze best dat laatste stapje zetten
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
542
736
Heb hier ook al een een triple headliner met bfmv en trivium aangehaald, maar vond geen derde band. Ik heb hem, killswitch engage.
Weet ook wel dat het niet rap zal gebeuren, maar zou wel leuk zijn.
Eerder schreef ik Trivium als mogelijkheid. Helaas vond ik de passage op Alcatraz onvoldoende. Kon geen echte indruk maken zoals andere bands deden. Was het het geluid? De mix? De verkeerde setlist?
Ik zie bv. BFMV, KSE met een Heaven Shall Burn of Lamb of God?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
545
642
Door hier op Alcatraz denk ik eigenlijk dat het dominante genre op mains volgend jaar powermetal zal zijn.
Sabaton
Powerwolf
Alestorm
Gloryhammer
Within temptation (even als powermetal zien)

Waren dit jaar niet op Graspop en hebben de neiging van elke twee jaar af te komen.
Blind guardian is al lange tijd geleden voor graspop.
Zouden al 6 bands kunnen zijn.
Is er nog een powermetal legend die we missen?
savatage
primal fear
accept
stratovarius
rhapsody of fire
kamelot
dragonforce
sonata artica
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken