Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Dertig minuten later begonnen dan gepland en blijkbaar was Axl ook niet zo goed bij stem, wat ie voor zover ik weet de rest van de tour wel aardig was. De vertraging was wel beter dan in 2010 op Sweden Rock, want toen waren ze een uur te laat. Ze kregen een min als recensie in de grootste krant van Zweden (terwijl je vijf sterren kon halen): https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/nWE9Go/guns-n-roses-pa-sweden-rock-festival-recension.

Ach, tijd voor een herkansing dan maar hè!

Ik zette mijn vertaler aan om het te kunnen lezen en het resultaat is echt hilarisch, wil ik de rest van het forum niet onthouden.
Niet alleen om wat de vertaler er van maakt, maar ook door de heerlijke snedige toon van de schrijfster.

Guns N ’ Roses doodt de festivalsfeer​

ZWEDEN ROCK Mercyful Fates satanische preek de avond ervoor was een voorzichtige opmaat.
Het zullen Guns N ’ Roses zijn die de grootste horror op het festival verspreiden.

Geweren N ’ Rozen

Plaats: Festival Stage. Publiek: Echt slim met mensen. Het is waarschijnlijk nog nooit zo schaars geweest voor een hoofdact bij Sweden Rock. Lengte: Drie uur. Dat is ongeveer drie uur te veel. Beste: Je kunt niet klagen ” Ik wil je hond zijn ”, misschien omdat Axl Rose zing niet. Zelfs ” Knockin ’ op de hemeldeur ” en ” Coma ” klinkt eigenlijk helemaal oké. Slechtste: De rest. Vraag: Denkt de band zelf dat het goed klinkt?



Geweren N ’ Rozen geen verdere presentatie nodig.
De leden hebben echter dringend elk polshorloge nodig. Iemand moet Amerikanen de klok leren en hoe ze de tijd moeten bewaren.
Hun debuut op Sweden Rock twaalf jaar geleden ging hij onmiddellijk naar de Rock and Roll Hall of Shame. Axl Rose & co was bijna een uur te laat en werd opgewacht door een boer uit een natte en teleurgestelde openbare zee.
Het was geen vraag als ze zouden deze keer vertraging oplopen, maar met hoeveel.
30 minuten is het juiste antwoord.

Ongeveer een half uur nadat de afgesproken tijd is binnengekomen Duff McKagan en Slash de scène en staat naast elke vlag van Oekraïne. Axl Rose en de rest van de band wandelen dan naar binnen.
De receptie is de viskamer.
Daarvoor heeft de band een menigte mensen die meer doen denken aan een dode visles dan aan een peperige openbare zee.
De pulserende ritmes van ” Welkom in de jungle ” beginnen echter rond de mensen om me heen. De energie die tijdelijk ontstaat, opent een geïmproviseerd portaal naar een parallel universum.
Misschien een waar Axl Rose nog steeds goed zingt. Omdat hij dit niet doet in deze wereld.
Tijdens ” Chinese democratie ”, ” Welkom in de jungle ” en ” Harde school ” Ik krijg zoveel angst dat mijn darmen in elkaar kletsen als een rattenkoning ( stel je voor dat je durft ).
Het voelt daarom als een geschenk van een god wanneer McKagan het lied overneemt De Stooges-cover ” Ik wil je hond zijn ”.
En meer covers zullen natuurlijk zijn omdat Guns N ’ Roses speelt in wat voelt als een eeuwigheid.
Ze hebben niet alleen vertraging –, ze stoppen ook met 30 minuten. En niemand in de band lijkt er enig op te merken dat het publiek voor elk nummer wordt uitgedund.
Er zal dus geen wraak zijn sinds de vorige keer.
Het voelt eerder als deelname aan een spelletje Russisch roulette. Met constante angst dat het volgende nummer degene zal zijn die de vonk van het leven dooft.
Het is eigenlijk alleen onder ” Knockin ’ op de hemeldeur ”, ” Ik wil je hond zijn ” en ” Coma ” waarvan ik niet wil dat Sankte Per me ophaalt en me binnenlaat via de parelpoort.
Als ” Paradise city ” uitgaat en de concerthel eindelijk voorbij is, voelt het zeker alsof ik in het paradijs ben beland.
 
Laatst bewerkt:

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Is het nu nog wel zo zeker dat geweer en rozen gaan komen? Of twijfelt graspop misschien door al die flaters dat geweer en rozen hebben gedaan? Of zijn ze eerder aan het onderhandelen van de prijs?Bv elk half uur te laat is een miljoen minder dat je krijgt na je voorschot ofzo...
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Dertig minuten later begonnen dan gepland en blijkbaar was Axl ook niet zo goed bij stem, wat ie voor zover ik weet de rest van de tour wel aardig was. De vertraging was wel beter dan in 2010 op Sweden Rock, want toen waren ze een uur te laat. Ze kregen een min als recensie in de grootste krant van Zweden (terwijl je vijf sterren kon halen): https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/nWE9Go/guns-n-roses-pa-sweden-rock-festival-recension.

Ach, tijd voor een herkansing dan maar hè!
Dat is niks nieuws hoor. Op graspop 2006 stonden we 2 uur in de regen op axl te wachten..omdat het podium nat was.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Is het nu nog wel zo zeker dat geweer en rozen gaan komen? Of twijfelt graspop misschien door al die flaters dat geweer en rozen hebben gedaan? Of zijn ze eerder aan het onderhandelen van de prijs?Bv elk half uur te laat is een miljoen minder dat je krijgt na je voorschot ofzo...
Denk dat Graspop al lang vastligt maar dat er elders in de tour nog onderhandeld wordt, wat zorgt dat het embargo erop blijft. Uit het GnR topic hier heb ik begrepen dat het op GnR fora voorlopig niet over Graspop gaat nog. Zal vooral betekenen dat er niks over gelekt is, maar toch een kleine slag om de arm voor we er blind op varen dat ze er wel zullen staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Dat is niks nieuws hoor. Op graspop 2006 stonden we 2 uur in de regen op axl te wachten..omdat het podium nat was.
Ik herinner me nog de bijhorende angst tijdens alle pret met de bierdragertjes-werpshow om wachttijd op te vullen.
Als er daar 1 van op het podium zou belanden terwijl Axl er - dan eindelijk - op stond, zagen we hem in gedachten onmiddellijk weer vertrekken :LOL:
 

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
Is het nu nog wel zo zeker dat geweer en rozen gaan komen? Of twijfelt graspop misschien door al die flaters dat geweer en rozen hebben gedaan? Of zijn ze eerder aan het onderhandelen van de prijs?Bv elk half uur te laat is een miljoen minder dat je krijgt na je voorschot ofzo...
In 2012 zijn ze te vroeg begonnen op Graspop en in 2018 gewoon op tijd. Ik denk dus niet dat er een bepaalde twijfel is om ze te boeken. Verder kan ik echt niet geloven dat er clausules in zo een contract worden gezet met betrekking tot te laat komen. Vaak wordt er gewoon een verwachting van lengte show in zo een contract geplaatst.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik heb enkele weken terug een leuk cafébandje gezien. Clouds indoor. Ik zou echt genoten hebben moesten die volgend jaar op alcatraz staan of binnen twee jaar als opener in de metal dome als Belgische band. instrumentale postrock. Benieuwd of ze groot of groter gaan worden.
volgende week is het de beurt aan post rock / math rock.
Soms geniet ik evenveel van kleinere bands waar ik me op mijn gemak kan zetten een paar honderd meter van mijn deur.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik ben ook wel benieuwd wat er dan op Swedenrock gebeurt is, want volgens mij gedraagt Axl zich voorbeeldig sinds de Reünie met Slash en Duff en zijn de concerten tot op heden allemaal netjes op tijd begonnen en zijn er geen rare incidenten meer geweest.
Zal misschien ook wel 1 van de eisen van Slash en Duff geweest zijn ;)
Dave zei het eigenlijk al en ben er op het forum al een paar keer over losgegaan. Maar 45 minuten te laat begonnen. Enorm zouteloos gespeeld. Geen enkele interactie. Leegstromend veld. Dat is de korte samenvatting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en duck

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Nederlandse deathcore band Distant zou het verdienen om op Graspop te spelen met het nieuw album.
Het nieuwe album komt uit op Century Media, ze hebben getourd in Amerika met veel bekende Deathcore bands (Lorna Shore, Carnifex, Suicide Silence etc) en gaan binnenkort weer. Net getourd met Decapitated in Europa.
10 februari is de releaseparty in Baroeg.

Enterprise Earth & Shadow of Intent vond ik erg goed in 013 voor 1300 man. Nieuwe bands om te checken mogelijk
Shadow of Intent speelt op Dynamo Metal Fest en Alcatraz, maar zou ik graag op Graspop zien.



 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Het is inderdaad samengesteld uit die beide bandnamen. Maar de n staat niet voor and (want dan zou het & of ‘n’ zijn geweest).
Denk dat ze dit stoerder vonden staan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Het is inderdaad samengesteld uit die beide bandnamen. Maar de n staat niet voor and (want dan zou het & of ‘n’ zijn geweest).
Denk dat ze dit stoerder vonden staan.
Ik denk dat hoe het eruit ziet de voornaamste motivatie achter de precieze spelling is ja. Ik heb nog nooit iemand ze “Guns no Roses” horen noemen, en gezien het feit dat het een combinatie van L.A. Guns en Hollywood Roses is lijkt dat me ook totaal onlogisch. Waren de Hollywood Roses ook vast niet mee akkoord gegaan, klinkt alsof ze er juist niet bij horen dan toch?
 

Dumblydore

Playlistbediener
11 mei 2021
29
73
Ik denk dat hoe het eruit ziet de voornaamste motivatie achter de precieze spelling is ja. Ik heb nog nooit iemand ze “Guns no Roses” horen noemen, en gezien het feit dat het een combinatie van L.A. Guns en Hollywood Roses is lijkt dat me ook totaal onlogisch. Waren de Hollywood Roses ook vast niet mee akkoord gegaan, klinkt alsof ze er juist niet bij horen dan toch?
Sterker verteld: het is eigenlijk Hollywood Rose van, je raad het vast al, Axl Rose. Dus dat No Roses zal ie vast niet leuk gevonden hebben.
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
210
394
Axl rose blijft een vreemd man. Maar, hoe graag ik ook Guns n' Roses wil, wat zijn de andere opties....
Staren we ons niet bind op gnr?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken