Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Nog een pro:
Drumsound is fantastisch
Eens!

Die eerste show van gister was best wel een dingetje ook in de metalwereld. Heb diverse grote namen erop zien reageren. En zoals ik al dacht/gehoopt had is de productie totaal niet te vergelijken met die van Phil & The Illegals. In mijn ogen had je als Graspop zijnde prima weg kunnen komen met Pantera als vrijdagheadliner. Ze hebben de naam, de show en de hype.
 

Bram36

Playlistbediener
17 nov 2022
14
45
Eens!

Die eerste show van gister was best wel een dingetje ook in de metalwereld. Heb diverse grote namen erop zien reageren. En zoals ik al dacht/gehoopt had is de productie totaal niet te vergelijken met die van Phil & The Illegals. In mijn ogen had je als Graspop zijnde prima weg kunnen komen met Pantera als vrijdagheadliner. Ze hebben de naam, de show en de hype.
Eens zeker naar het kijken van de beelden 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Na enkele fragmenten gehoord te hebben van Sleep Token en er nooit iets echt mee gehad te hebben (niet echt fan van R&B zang normaalgezien), net toch maar eens naar een liveopname gekeken :eek::eek::eek::eek: Wat een topband is dat seg!!!! Hier ga ik op Graspop toch al op tijd vooraan staan want dit wil ik van dichtbij meemaken.
Hebben we je kunnen converteren tot the church of sleep token?
 
  • Leuk
Waarderingen: scheep

Nightrage

Campingartiest
13 nov 2022
95
175
Er mag van jij wel wat meer heavy en powermetal bij. Helloween, Hammerfall, Gamma Ray, Avantasia, Saxon, Primal fear.
Ik zag hier ook Clawfinger voorbij komen? Ook een prima naam, een van de grootste Nu-Metalbands (of rapcore) van Europa.
HED PE zou ook wel een keer gaaf zijn.https://youtube.com/playlist?list=PLAED65E649174D460
Helemaal mee eens, Helloween heeft echt wel een headliner spot verdient vind ik zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Helemaal mee eens, Helloween heeft echt wel een headliner spot verdient vind ik zelf.
Die positie zullen ze niet snel krijgen, puur naar publieksaantallen gekeken. Als men net als bij bijvoorbeeld "priest" niet alleen naar kaartverkoop, maar ook "historische betekenis" kijkt, dan zouden ze hoger staan.
Ik weet niet of het hier al gemeld was, maar GNR hebben nu officeel hun eerste datum (london) bekend gemaakt.
Zet gnr alvast maar neer.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Die show van Pantera mag er best wel zijn. Krijg er al wat meer zin in, ik dacht echt dat dit gewoon 4 man met hun instrument ging zijn en that's it
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Jamel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Lordi wordt wel vaker genoemd, maar de organisatie van GMM moest daar niks van hebben, althans dat werd op diverse fora al genoemd voorgaande jaren. Dit zou o.a. komen door hun deelname aan Eurosong.
Gwar stond al wel eerder op gmm en die vind ik grotere aanstellers dan Lordi.
Dus wat mij betreft zijn ze welkom.
Ze zullen dan eerder in de Marquee staan...hoog op het affiche zullen ze niet staan. Die band staat in Nederland normaal in kleine zalen.
Ik heb Lordi ooit gezien in de trix in de club boven zaaltje van 450man.
Het jaar dat ze eurosong wonnen speelden ze in de trix in de zaal voor 1100man.
Beide concerten werden georganiseerd door de biebob en Bob heeft ook veel te zeggen in Graspop.
Anderzijds heb ik kataklysm ook al in beide zalen gezien en stonden ze toch enkele maanden later op graspop ookal speelden ze toen in de kleine zaal.
Ik denk dat Lordi een te hoge spot vraagt voor graspop.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516

Bijlagen

  • Screenshot_20221203-224711_Chrome.jpg
    Screenshot_20221203-224711_Chrome.jpg
    349,8 KB · Weergaven: 13

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Zijn er nog meer geruchten over guano apes? Toch ook een kanshebber en nogmaals within temptation?
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Net enkele recente live opnames van GNR gezien uit Australië. Ik viel bijna van mijn stoel. De laatste keer op Graspop was het live echt nog wel te smaken maar ondertussen is er blijkbaar toch wat schade opgetreden. Ergens bij de video's stond de commentaar dat Axl zingt als Mickey Mouse en lijkt op Donald Trump. Dit was spijtig genoeg de nagel op de kop. Als ze dan toch op Graspop moeten staan, misschien Brian Johnson laten invallen als zanger. Kwestie van wederdienst.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken