Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Na eerdere discussie over de plek van Kreator denk ik inderdaad dat die zeker op main zullen staan. Ik zet persoonlijk mn geld in op die spot voor Def Leppard op de North Stage, en dan Avatar op de plek daar weer voor. Zet Dirkschneider er ook maar bij. Anti-Flag zou kunnen om het punk rijtje vol te maken, al kunnen ze die natuurlijk ook prima naar een kleiner podium doorschuiven. Het blijft was giswerk maar ik denk dat we zo aardig in de richting zitten.
Die spot voor Def Leppard op de North Stage is al vergeven aan Mötley Crüe (Def Leppard sluit het festival af is gecommuniceerd).

Kreator zou zowel als subheadliner op Main Stage kunnen dienen als de Marquee kunnen afsluiten.
Ik verwacht niet dat Hollywood Vampires direct voor Mötley Crüe op de South Stage speelt, dat zou een nog groter 'glam bejaardenfeestje' (no offense) worden dan het nu al is. Er zal dus nog wel een jongere en/of hardere band tussen staan.
Dat zou inderdaad Kreator kunnen zijn, hoewel ik Avatar niet uitsluit voor die spot (of een nog niet aangekondigde band natuurlijk).
Mijn gok:
Avatar (SoS)
Hollywood Vampires (NoS)
Kreator (SoS)
Mötley Crüe (NoS)
Def Leppard (SoS)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Die spot voor Def Leppard op de North Stage is al vergeven aan Mötley Crüe (Def Leppard sluit het festival af is gecommuniceerd).
Def Leppard sluit op de North Stage het festival af ja, dan staat Mötley Crüe toch daarvoor op de South Stage, en kan Kreator weer prima daarvoor op de North Stage?

Edit: blijkbaar staat in de aankondiging dat die twee headliners andersom spelen, nouja ook prima, lekkere spraakverwarring maar ik was gewoon dat schema wat @jonasvh opgesteld had verder aan het invullen. Wissel daar North en South met elkaar om en het werkt gewoon.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik ben inmiddels halverwege de zaterdag met mijn playlist en verschillende nieuwkomers hebben wel echt mijn aandacht weten te trekken. Op stip Sleep Token maar ook Any Given Day spreekt me erg aan. Maar ook Landmvrks en Cane Hill hebben een goede sound. Veel mooie dingen te ontdekken dus!
 

Rellikagem

Playlistbediener
8 mei 2022
17
27
Veld stond wel absoluut niet vol, hoor. Was er van geschrokken hoe weinig volk er voor hun neus stond.
Heb toen wel van hen genoten en wat later heel de band naast onze groep zien staan kijken naar een aantal bands.
Kan ze mij ook nog herinneren, in de middag, eerste band vanop de tribune met een pad Thai en een pintje. Was toen een heerlijke start van de dag.

Weinig volk voor het podium, maar dat kon de band niet veel schelen, ook het geringe aantal mensen verdienden een goede show.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Def Leppard sluit op de North Stage het festival af ja, dan staat Mötley Crüe toch daarvoor op de South Stage, en kan Kreator weer prima daarvoor op de North Stage?

Edit: blijkbaar staat in de aankondiging dat die twee headliners andersom spelen, nouja ook prima, lekkere spraakverwarring maar ik was gewoon dat schema wat @jonasvh opgesteld had verder aan het invullen. Wissel daar North en South met elkaar om en het werkt gewoon.
Inderdaad, de fout lag bij @jonasvh, zie ik nu.. 😜

Embarrassed Shame GIF
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik ben inmiddels halverwege de zaterdag met mijn playlist en verschillende nieuwkomers hebben wel echt mijn aandacht weten te trekken. Op stip Sleep Token maar ook Any Given Day spreekt me erg aan. Maar ook Landmvrks en Cane Hill hebben een goede sound. Veel mooie dingen te ontdekken dus!
Hmm... Mooi lesje voor mij dat ik me niet blind moet staren op het genre wat Graspop bij bands zet. Any Given Day heb ik niet eens een kans gegeven, omdat Graspop ze 'Hardcore' noemt. Ik heb vrij weinig met Hardcore, maar deze band klinkt inderdaad fijn! Wat een vocalist zeg.

Ik hoop ook dat Vended komt. Zou toch tof zijn, dag beginnen met de zoons van Corey en Shawn en de dag afsluiten met de papa's. :)

Zit trouwens ook veel te luisteren naar Greg Puciato, de ex-vocalist van The Dillinger Escape Plan. Zijn solowerk mag er zijn! Die wil ik wel gaan zien op de zondag.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Mijn gok:
Avatar (SoS)
Hollywood Vampires (NoS)
Kreator (SoS)
Mötley Crüe (NoS)
Def Leppard (SoS)
We may be underestimating Billy Talent's popularity. Graspop is clearly trying to appeal to a younger audience of alternative & metalcore fans this time and I think Billy Talent is extremely popular among that demographic. I could see them doing the Hollywood Vampires- (or even the Kreator-) slot in your list.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken