Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ja de kans blijft waarschijnlijk wel groter dat BMTH gewoon weer Werchter doet.

Op wie gokken jullie als laatste headliner? (Ervanuitgaande dat gnr/metallica komt op donderdag)
Ozzy, kiss en a7x lijken me allemaal vrij onwaarschijnlijk om diverse redenen. Evanescence zou niet echt meer mensen lokken dan BMTH ben ik bang.

Wat zijn de andere opties?
Zit hier al een tijdje op te broeden, maar ik kom echt niet verder dan die 7 bands die jij hier noemt. Lijkt me toch dat hiertussen de laatste twee headliners zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Loek123

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ja de kans blijft waarschijnlijk wel groter dat BMTH gewoon weer Werchter doet.

Op wie gokken jullie als laatste headliner? (Ervanuitgaande dat gnr/metallica komt op donderdag)
Ozzy, kiss en a7x lijken me allemaal vrij onwaarschijnlijk om diverse redenen. Evanescence zou niet echt meer mensen lokken dan BMTH ben ik bang.

Wat zijn de andere opties?

Ik zou geen fan zijn van BMTH als headliner, maar dat geef ik nog een realistische kans. Evanescence zie ik echt helemaal niet gebeuren. Ik blijf op Kiss gokken.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Zit hier al een tijdje op te broeden, maar ik kom echt niet verder dan die 7 bands die jij hier noemt. Lijkt me toch dat hiertussen de laatste twee headliners zitten.
idd ik kom ook niet verder momenteel zou nog denken aan iets als avantasia of ayreon maar dit verwacht ik niet.
of toch terug een festivalshow van machine head?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
idd ik kom ook niet verder momenteel zou nog denken aan iets als avantasia of ayreon maar dit verwacht ik niet.
of toch terug een festivalshow van machine head?
Hmm ja, geen slechte shouts hoor! Alleen Ayreon doet in september 2023 shows en ik kan me niet voorstellen dat ze die productie daarvoor al elders willen spelen. Dus heel misschien 2024 op Graspop, maar volgend jaar nog niet. Avantasia en Graspop is geen goede combinatie; aldus Graspop. Waarom weet ik ook niet. Van mij mogen ze met volledige productie komen. Geweldige concerten zijn dat. Maar van 'niet geschikt voor Graspop' naar headliner? Hmm, zou me heel erg verbazen.

En dan Machine Head, ja die zou ik wel bij de 7 kandidaten van Loek willen zetten! Stonden in 2012 al heel hoog op het affiche en hebben sindsdien volgens mij alleen maar aan reputatie gewonnen. Wat een combo zou dat zijn; headlinesets in het donker van Gojira en Machine Head achter elkaar. Ik zeg: doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en saurus

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Morgen proberen een tip up tent te scoren, we zitten normaal altijd in een festihut met zn tweetjes maar die zijn er nu niet hoop dat dit ook een beetje meevalt.
Vorig jaar was het eindelijk eens perfect camping dichtbij en veilig genoeg om waardevolle spullen in op te slaan.
Vrienden van ons staan op de gewone camping die krijgen we daar niet weg.
En andere vrienden slapen in hun camionette op de parking dus was het voor ons ideaal ertussenin.
Als het niets wordt of tijdens het festival toch moet tegenvallen zal het volgend jaar een kamer in metalpark worden denk ik.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Het is inderdaad niet enkel de vraag of ze populair genoeg zijn, maar ook bij wie. Als dat vooral bij een niet-Graspop publiek is, is de vraag of hun fans speciaal voor hen naar Graspop zullen komen. En als het dan op de vrijdag zou zijn, is dat niet meteen een dag die hun fangirls uitnodigt tot veel gelijkaardig vermaak, daar zou een confrontatie met Meshuggah, Hatebreed, Gojira, Behemoth en soortgenoten wel eens kunnen tegenvallen. Je hebt wel Disturbed en Seether en zo, maar verhoudingswijs voorlopig vrij weinig dat niet al te hard gaat, zeker in vergelijking met andere dagen. Dan zou een zaterdag (maar dan vlak voor een headliner) veel logischer zijn.
Asking Alexandria is wel typisch een act die het ook goed zou doen voor BMTH publiek denk ik, maar veel verder dan dat kom ik ook niet inderdaad. Wellicht dat die twee acts samen echter toch nog aardig wat kaartjes aan dat publiek zouden kunnen verkopen? Maar verder onderschrijf ik je punt wel.

Misschien dat ze Nightwish en Evanescence allebei hebben weten te strikken, en daar een 1-2tje op de beide mainstages van maken? Dat lijken me toch twee acts die samen wel een hoop dagjesmensen op de been kunnen brengen, en ook tamelijk goed liggen bij het algemene Graspop publiek. Heb je Delain er ook nog bij, voor de liefhebber.

Ik speculeer maar wat hoor. Ben zelf allang tevreden met een dikke Gojira set om mee af te sluiten, zal mij persoonlijk eerlijk gezegd een worst wezen wat er voor speelt, Hoop dat Behemoth rond die tijd de Marquee af staat te breken namelijk 😁
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Hmm ja, geen slechte shouts hoor! Alleen Ayreon doet in september 2023 shows en ik kan me niet voorstellen dat ze die productie daarvoor al elders willen spelen. Dus heel misschien 2024 op Graspop, maar volgend jaar nog niet. Avantasia en Graspop is geen goede combinatie; aldus Graspop. Waarom weet ik ook niet. Van mij mogen ze met volledige productie komen. Geweldige concerten zijn dat. Maar van 'niet geschikt voor Graspop' naar headliner? Hmm, zou me heel erg verbazen.

En dan Machine Head, ja die zou ik wel bij de 7 kandidaten van Loek willen zetten! Stonden in 2012 al heel hoog op het affiche en hebben sindsdien volgens mij alleen maar aan reputatie gewonnen. Wat een combo zou dat zijn; headlinesets in het donker van Gojira en Machine Head achter elkaar. Ik zeg: doen!
Idd daarmee dat ik ook niet verder geraak met die eerste 2 want heb Avantasia in Wacken een paar keer gezien als headliner en op Alcatraz en het werkt wel.
Denk dat graspop gewoon niet zo powergezind is enkel powerwolf en sabaton.

En dat zou zeker een mooie combo worden of miss toch wel 2dagen een headline show van metallica?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Lijken me niet groot genoeg om te headlinen, zal eerder een marquee headliner of sub zijn. Zou ze wel graag op Graspop zien staan maar lijkt me inderdaad niet voor 2023
Ik vind hen niet echt een marquee band dus zou dan eerder zeggen 2de of derde op de mainstage maar zoals ik al zei zijn die plekken al bezet vrees ik. Zund. Echt zund. Was een topshow in 013 en zou zou zo hard nog eens een show op Graspop gunnen
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en saurus

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Hmm ja, geen slechte shouts hoor! Alleen Ayreon doet in september 2023 shows en ik kan me niet voorstellen dat ze die productie daarvoor al elders willen spelen. Dus heel misschien 2024 op Graspop, maar volgend jaar nog niet. Avantasia en Graspop is geen goede combinatie; aldus Graspop. Waarom weet ik ook niet. Van mij mogen ze met volledige productie komen. Geweldige concerten zijn dat. Maar van 'niet geschikt voor Graspop' naar headliner? Hmm, zou me heel erg verbazen.

En dan Machine Head, ja die zou ik wel bij de 7 kandidaten van Loek willen zetten! Stonden in 2012 al heel hoog op het affiche en hebben sindsdien volgens mij alleen maar aan reputatie gewonnen. Wat een combo zou dat zijn; headlinesets in het donker van Gojira en Machine Head achter elkaar. Ik zeg: doen!
Machine head lijkt me ook een fantastisch idee, alleen helaas is er nog geen aanleiding om te denken dat die festivals gaan doen in Juni

Asking Alexandria is wel typisch een act die het ook goed zou doen voor BMTH publiek denk ik, maar veel verder dan dat kom ik ook niet inderdaad. Wellicht dat die twee acts samen echter toch nog aardig wat kaartjes aan dat publiek zouden kunnen verkopen? Maar verder onderschrijf ik je punt wel.

Misschien dat ze Nightwish en Evanescence allebei hebben weten te strikken, en daar een 1-2tje op de beide mainstages van maken? Dat lijken me toch twee acts die samen wel een hoop dagjesmensen op de been kunnen brengen, en ook tamelijk goed liggen bij het algemene Graspop publiek. Heb je Delain er ook nog bij, voor de liefhebber.

Ik speculeer maar wat hoor. Ben zelf allang tevreden met een dikke Gojira set om mee af te sluiten, zal mij persoonlijk eerlijk gezegd een worst wezen wat er voor speelt, Hoop dat Behemoth rond die tijd de Marquee af staat te breken namelijk 😁
Nightwish is helaas niet beschikbaar op de vrijdag. Evanescence zie ik wel graag komen.
Idd daarmee dat ik ook niet verder geraak met die eerste 2 want heb Avantasia in Wacken een paar keer gezien als headliner en op Alcatraz en het werkt wel.
Denk dat graspop gewoon niet zo powergezind is enkel powerwolf en sabaton.

En dat zou zeker een mooie combo worden of miss toch wel 2dagen een headline show van metallica?
2 dagen achter elkaar zie ik dat ook niet zo snel gebeuren
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik heb deze week twee, ik bedoel onverwachts drie grote concerten gezien.
Evanescence met within temptation.
Nightwish
Nightwish: donderdag mss nog?
Within temptation: dit jaar neit, want vorig jaar wel
evanescence: mss headliner 2 na nightwish?
Want het publiek was meer mee met evanescence dan met within temptation vreemd genoeg. En evanescence speelde na within temptation. Speelde evanescence maandag ook als "headliner" in paleis 12? Ik was er de dinsdag.
Verder hoop ik nog op SOAD ipv metallica. Als nightwish of evanescence niet komen.
VV villa hoe heten ze ook weer? De zanger van him?
't Is maar dat graspop iemand die ik ken content kan maken als vv en evanescence kunnen komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
Ik heb deze week twee, ik bedoel onverwachts drie grote concerten gezien.
Evanescence met within temptation.
Nightwish
Nightwish: donderdag mss nog?
Within temptation: dit jaar neit, want vorig jaar wel
evanescence: mss headliner 2 na nightwish?
Want het publiek was meer mee met evanescence dan met within temptation vreemd genoeg. En evanescence speelde na within temptation. Speelde evanescence maandag ook als "headliner" in paleis 12? Ik was er de dinsdag.
Verder hoop ik nog op SOAD ipv metallica. Als nightwish of evanescence niet komen.
VV villa hoe heten ze ook weer? De zanger van him?
't Is maar dat graspop iemand die ik ken content kan maken als vv en evanescence kunnen komen.
Ik ga within temptation en evanescence aankomende woensdag zien. Volgens de timetable speelt eerst evanescence en daarna within temptation. Ik dacht dat het was aangekondigd als co-headline tour, dus ze zullen de volgorde wel afwisselen
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Ik ga within temptation en evanescence aankomende woensdag zien. Volgens de timetable speelt eerst evanescence en daarna within temptation. Ik dacht dat het was aangekondigd als co-headline tour, dus ze zullen de volgorde wel afwisselen
Ze wisselen inderdaad af, en het lijkt mij logisch dat in NL Within Temptation als laatste speelt
 
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
257
437
Hmm ja, geen slechte shouts hoor! Alleen Ayreon doet in september 2023 shows en ik kan me niet voorstellen dat ze die productie daarvoor al elders willen spelen. Dus heel misschien 2024 op Graspop, maar volgend jaar nog niet. Avantasia en Graspop is geen goede combinatie; aldus Graspop. Waarom weet ik ook niet. Van mij mogen ze met volledige productie komen. Geweldige concerten zijn dat. Maar van 'niet geschikt voor Graspop' naar headliner? Hmm, zou me heel erg verbazen.

En dan Machine Head, ja die zou ik wel bij de 7 kandidaten van Loek willen zetten! Stonden in 2012 al heel hoog op het affiche en hebben sindsdien volgens mij alleen maar aan reputatie gewonnen. Wat een combo zou dat zijn; headlinesets in het donker van Gojira en Machine Head achter elkaar. Ik zeg: doen!
Ik teken ook voor Machine Head!
 

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Hoe groot is overigens nog de kans dat ze vandaag met start ticketverkoop er nog een naam bij doen om de verkoop gelijk wat te boosten?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken