Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
ik vraag me af hoe the halo effect hun lineup er gaat uit zien, ik dacht dat jesper niet wilde touren en niclas speelt gewoon nog bij in flames. dan maar zonder originele gitaristen op baan?
ik ben geen kenner van In Flames maar volgens wikipedia hebben de bands niet 1 gedeeld bandlid.
Niclas is op hiatus bij in flames volgens de wiki. denk dat de line up van beide bands hetzelfde zal blijven.

Net eens The Halo Effect opgezet en dat klinkt wel erg goed. De nieuwe albums van In Flames doen me niet veel, en live hebben ze me ook nooit kunnen overtuigen. Al vond ik ze wel erg goed op album vroeger. Wel erg benieuwd naar The Halo Effect, die kom wel op mijn lijstje van bands die ik wil zien.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
De ontwikkeling van metal en al zijn subgenres is inderdaad vreselijk complex, maar wel heel interessant.

Hieronder een link naar een hele mooie, interactieve website, die in groot detail de ontwikkeling van de meeste subgenres van metal letterlijk 'in kaart' brengt.
Prachtig vormgegeven (met leuke easter eggs) en heel informatief met alle invloeden van buitenaf e.d.
Ook heel mooi dat alle genres aanklikbaar zijn met meer informatie en een playlistje met voorbeelden uit het bewuste genre.
Leuk om een paar uurtjes in te verdiepen! :)

https://mapofmetal.com/
De reeks 'Metal Evolution' van Sam Dunn (12 afleveringen, het begin van de metal en zijn verdere ontplooiing en daarna telkens een ander subgenre dat aan bod komt) vond ik ook een fijne reeks. Geeft ook mooi die actie-reactie binnen de genres mee en de invloed van locatie op genres.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cisseman en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
De reeks 'Metal Evolution' van Sam Dunn (12 afleveringen, het begin van de metal en zijn verdere ontplooiing en daarna telkens een ander subgenre dat aan bod komt) vond ik ook een fijne reeks. Geeft ook mooi die actie-reactie binnen de genres mee en de invloed van locatie op genres.
Thanks voor de tip, ga ik zeker eens kijken!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Thanks voor de tip, ga ik zeker eens kijken!
Graag gedaan. Hij heeft ook een film gemaakt 'metal - a headbanger's journey', die heeft hij eerst gemaakt maar ik heb die pas na de reeks gezien. Ik weet nu niet meer goed of het mij stoorde dat ik zijn volgorde van opname niet aangehouden had, maar ik denk het niet :D
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Zozo, even 40 pagina's en 103 bands (of zijn het er nou 102?) bijgelezen. Ook super tevreden met wat er aangekondigd is, ik wil zeker voor een combi ticket gaan, hopelijk is mijn vriendengroep ook overtuigd. Zelf zeker blij met oa. Behemoth, Billy Talent (nostalgie), Hippotraktor, Insomnium, Pantera, Soen en The Chats (geen metal, wel leuke verrassing. I'm On Smoko!) als ik zo door de line up scroll.

Een naam die ik nog even wil noemen is Orange Goblin. Ik zie wel mensen vragen om Code Orange, die er niet staan, maar nog weinig of geen enthousiaste reacties gelezen op hun oranje broeders die er wel staan! Super leuke stoner metal band, wordt vast een heerlijk fuzzy feestje live.

Verder nog genoeg te ontdekken voor mij. Op basis van wat er hier genoemd wordt (en met kennis van de muzieksmaak van de personen die ze noemen) ga ik eerst 1914, Sleep Token, en Draconian maar eens beluisteren. Ook Voivod ziet er vet uit voor mij, ken de band alleen van naam, maar een van die gasten staat met een Van Der Graaf Generator shirt op de foto dus dat voorspelt veel goeds :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Zozo, even 40 pagina's en 103 bands (of zijn het er nou 102?) bijgelezen. Ook super tevreden met wat er aangekondigd is, ik wil zeker voor een combi ticket gaan, hopelijk is mijn vriendengroep ook overtuigd. Zelf zeker blij met oa. Behemoth, Billy Talent (nostalgie), Hippotraktor, Insomnium, Pantera, Soen en The Chats (geen metal, wel leuke verrassing. I'm On Smoko!) als ik zo door de line up scroll.

Een naam die ik nog even wil noemen is Orange Goblin. Ik zie wel mensen vragen om Code Orange, die er niet staan, maar nog weinig of geen enthousiaste reacties gelezen op hun oranje broeders die er wel staan! Super leuke stoner metal band, wordt vast een heerlijk fuzzy feestje live.

Verder nog genoeg te ontdekken voor mij. Op basis van wat er hier genoemd wordt (en met kennis van de muzieksmaak van de personen die ze noemen) ga ik eerst 1914, Sleep Token, en Draconian maar eens beluisteren. Ook Voivod ziet er vet uit voor mij, ken de band alleen van naam, maar een van die gasten staat met een Van Der Graaf Generator shirt op de foto dus dat voorspelt veel goeds :)
leuk je er terug bij te hebben. vergeet ook antimatter niet op te zoeken
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.207
Wellicht dat nog iemand dit zal gebruiken, ben eens per genre playlists gaan maken.
Heb gekeken hoeveel metalcore bands er op de line up staan, dat zijn er 17. Vervolgens van deze bands allemaal 10 nummers toegevoegd in een playlist.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ook maar even een initieel spoorboekje maken.

Donderdag:
Mustsee: 1914, Arch Enemy, Epica, Evergrey, Ghost, Molybaron, Motionless in White.
Als het tijdschema het toelaat: Cradle of Filth, Marduk, Septicflesh, Spiritbox, The Winery Dogs.

Vrijdag:
Mustsee: Finntroll, Gojira, Loathe, Meshuggah.
Als het tijdschema het toelaat: Amon Amarth, Black Mirrors, Clutch, Delain, Heidevolk, Orange Goblin, Watain.

Zaterdag:
Mustsee: Antimatter, Draconian, Fields of the Nephilim, Pantera, Parkway Drive, Sleep Token, Slipknot, Soen, Solstafir,
Als het tijdschema het toelaat: Cyclone, Exodus, Halestorm, Legion of the Damned, Russkaja.

Zondag:
Mustsee: Avatar, Hippotraktor, Insomnium, Katatonia, Lorna Shore.
Als het tijdschema het toelaat: Hollywood Vampires, Monster Magnet, Novelists, Polaris, Voivod.

Die zaterdag is niet te doen, joh. Weet nu al dat daar hele pijnlijke keuzes gaan ontstaan voor mij. De rest van de dagen zijn mooi verdeeld. Is het al juni 2023!?
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
zooo eindelijke weer bijgelezen. Niet normaal meer hoeveel pagina's hier zijn bij gepost sinds gisteren ochtend. Mijn chef verzoekt jullie iets minder te posten zodat ik weer wat kan gaan werken...
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Ik las een aantal pagina’s terug dat er een aantal Graspop afspeellijsten werden gedeeld, bij deze ook de mijne 10 liedjes per headliner en 5 per alle overige bands!
Enjoy!

VRIENDSCHAP! iets in uwe lijst wil mij dood, wat is dit?!?! 🤬🥺

Schermafbeelding 2022-11-25 om 15.54.18.png
 
  • Haha
Waarderingen: Joe

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
VERY soon - als in 28 november?!

Bekijk bijlage 3187
Linksom of rechtsom lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat we met hun line up bekend ook de missende headliners voor Graspop zullen weten. Het is wel bekend waar we allemaal op hopen voor donderdag natuurlijk, ik ben zelf inmiddels ook wel erg benieuwd wie er op vrijdag gaat staan. Tour van Ozzy lijkt gecanceld te worden ivm Pantera en Zakk Wylde, Kiss had eigenlijk al afscheid genomen en lijkt een zaal tour te doen, dus als we er vanuit gaan dat donderdag Metallica óf GnR wordt en ze er niet allebei gaan staan... wat blijft er dan over? Avenged Sevenfold? Denk niet dat we groter dan dat moeten denken in ieder geval, met wat er aan sterke grote namen al op de vrijdag staat. Lijkt alleszins een dag die in de breedte sterk wordt gemaakt rondom een kleinere headliner, in mijn ogen.

Edit: uit de "verwacht, niet aangekondigd" lijst van @MetalLimbo komen nog wat opties voor kleinere headliners naar voren, zoals BMTH, Nightwish, of Evanescence. Al vind ik het van die laatste twee lastig in te schatten, voor mijn gevoel zijn die er alleen maar minder relevant op geworden sinds hun laatste hoge posities, maar dat zou ik ook van Within Temptation gezegd hebben een paar jaar terug en die hebben er sindsdien 2x als headliner gestaan... Misschien met Alter Bridge ervoor op de North Stage dat het genoeg zou zijn?
 
Laatst bewerkt:

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
370
637
Mooi dat er ook nog gewoon mensen zijn die niet zozeer voor het programma naar GMM gaan, maar voor de sfeer en gezelligheid enzo.
En dan toch die ene band hebben om helemaal op los te gaan! 😁🤘

Denk ook met de leeftijd te maken..😁
Vorig jaar nog wel een lijstje gemaakt maar dat kon na powerwolf al in de prullenbak.😊
#team1968
#teamkreator
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken