Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.194
Dacht trouwens dat Hellfest nu wel compleet zou zijn, maar er moeten nog steeds namen worden toegevoegd. Eentje voor zondag 26 juni op de Main 1 en 25 juni op Main 2.
Er zijn trouwens ook aanpassingen gedaan op verschillende dagen. Zo is Soen van 17 naar 18 juni gegaan, wat niet is gemeld. En zo zijn er wel meer...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Dacht trouwens dat Hellfest nu wel compleet zou zijn, maar er moeten nog steeds namen worden toegevoegd. Eentje voor zondag 26 juni op de Main 1 en 25 juni op Main 2.
Er zijn trouwens ook aanpassingen gedaan op verschillende dagen. Zo is Soen van 17 naar 18 juni gegaan, wat niet is gemeld. En zo zijn er wel meer...
Klopt, Soen maakt deel uit van een hele reeks aan verschuivingen:
Heart Attack --> Laura Cox --> Ego Got Talent --> Soen --> Last Temptation --> Galactic Empire
Ook zijn Alice Cooper en Megadeth van plek gewisseld op de vrijdag van het 2e weekend (Megadeth nu dagafsluiter op Main Stage 2).

Voor mij hebben de meeste wijzigingen niet veel gevolgen:
  • August Burns Red is jammer, maar ik zou waarschijnlijk sowieso naar Zeal & Ardor gaan.
  • Turnstile ook heel jammer, hoewel Bury Tomorrow een uitstekende vervanger is. Beiden zou ik graag zien, maar ze zitten ook nog eens in een zeer vervelende clash met Helloween en Sólstafir. Geen van deze 4 eerder gezien, maar waarschijnlijk ga ik dan toch voor de oudste en meest legendarische band, Helloween dus.
  • Symphony X baal ik misschien het meeste van. Aan de andere kant komt er dan wel weer een alternatief vrij: Hällas! Gisteren pas voor het eerst beluisterd, maar ik ben gelijk fan! Bestaan pas sinds 2011, maar spelen progressive rock met een zeer nostalgische, eigenaardige 70's sound, die ze zelf als 'adventure rock' bestempelen. Ga ik zeker naar kijken, tenzij er nog een grote verrassing uit de hoed komt als vervanging van Symphony X (wat ik eerlijk gezegd niet hoop, want dan heb ik weer een nieuw probleem ? ).

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Update Hellfest:
Crystal Lake, Code Orange, Mammoth WVH, Galactic Empire, Symphony X, August Burns Red, Turnstile, Madball, Atari Teenage Riot, The Obsessed, Grave en Dropdead annuleren Hellfest.

Vervanging komt van:
InVisions, Car Bomb, Angelus Apatrida, Heart Attack, Molybaron, Bury Tomorrow, Slopegang, Ignite, The Bloody Beetroots (DJ-set), Pentagram (oftewel Mezarkabul, niet die andere: wel gruwelijk!), Lords of Flesh en Skeletal Remains.

Weet niet wat ik ervan moet vinden, maar Mezarkabul is echt heel erg tof.
Hoe kom je hier trouwens aan?
Volgens de site van Hellfest gaat het wel degelijk om dé Pentagram:
https://www.hellfest.fr/artist/pentagram
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Dag beste kijkers,
Of je als large of xl (extra large) aankomt. Ik htoch nog enkele wolkjes ontdekt. Met woensdag 23 en donderdag 22 graden wordt het een dragelijke moshpit bij while she sleeps. Door de westenwind zegt meteo dat de temperatuur en neerslag nog onzeker zijn. Maar voorlopig blijft het droog.
Morgen zijn we er weer met meer weer.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Hoe kan er een wachtlijst zijn bij graspop als je geen tickets kan doorverkopen aan graspop. Weet iemand 100 % zeker of dat is doordat graspop ticketswap opkoopt en zo winst maakt?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Hoe kan er een wachtlijst zijn bij graspop als je geen tickets kan doorverkopen aan graspop. Weet iemand 100 % zeker of dat is doordat graspop ticketswap opkoopt en zo winst maakt?
Graspop zelf doet niks met Ticketswap volgens mij. Swap is gewoon een los kanaal waar je tickets kan verkopen en kopen. Een soort Marktplaats zeg maar.

Hoe die wachtlijst werkt is mij ook een raadsel. Ze nemen iig geen kaarten terug.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Graspop zelf doet niks met Ticketswap volgens mij. Swap is gewoon een los kanaal waar je tickets kan verkopen en kopen. Een soort Marktplaats zeg maar.

Hoe die wachtlijst werkt is mij ook een raadsel. Ze nemen iig geen kaarten terug.
Als graspop een ticket koop op ticketswap aan een goedkope prijs. En graspop verkoopt dat verder door op hun eigen site. Dat zou toch zomaar kunnen?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Nee, ik denk niet dat ze dat doen. Teveel werk voor ze lijkt me toch? :)

Als ze iets met de Swap hadden willen doen hadden ze wel Secure Swap gedaan. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.194
Hoe kom je hier trouwens aan?
Volgens de site van Hellfest gaat het wel degelijk om dé Pentagram:
https://www.hellfest.fr/artist/pentagram
Fuck. Ze hebben het aangepast. Stond op Instagram eerst een tag naar Pentagram a.k.a. Mezarkabul i.p.v. Pentagram. Daar baal ik echt enorm van.
Klopt, Soen maakt deel uit van een hele reeks aan verschuivingen:
Heart Attack --> Laura Cox --> Ego Got Talent --> Soen --> Last Temptation --> Galactic Empire
Ook zijn Alice Cooper en Megadeth van plek gewisseld op de vrijdag van het 2e weekend (Megadeth nu dagafsluiter op Main Stage 2).

Voor mij hebben de meeste wijzigingen niet veel gevolgen:
  • August Burns Red is jammer, maar ik zou waarschijnlijk sowieso naar Zeal & Ardor gaan.
  • Turnstile ook heel jammer, hoewel Bury Tomorrow een uitstekende vervanger is. Beiden zou ik graag zien, maar ze zitten ook nog eens in een zeer vervelende clash met Helloween en Sólstafir. Geen van deze 4 eerder gezien, maar waarschijnlijk ga ik dan toch voor de oudste en meest legendarische band, Helloween dus.
  • Symphony X baal ik misschien het meeste van. Aan de andere kant komt er dan wel weer een alternatief vrij: Hällas! Gisteren pas voor het eerst beluisterd, maar ik ben gelijk fan! Bestaan pas sinds 2011, maar spelen progressive rock met een zeer nostalgische, eigenaardige 70's sound, die ze zelf als 'adventure rock' bestempelen. Ga ik zeker naar kijken, tenzij er nog een grote verrassing uit de hoed komt als vervanging van Symphony X (wat ik eerlijk gezegd niet hoop, want dan heb ik weer een nieuw probleem ? ).

Morgen eens even kijken wat voor impact dir heeft op m'n blokkenschema. Denk uit m'n hoofd dat het slecht uitpakt, maar we gaan het zien.

Blij dat je alsnog achter Hällas bent gekomen. Heerlijke band!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Is er hier iemand die op camping Metal Town zit en zijn parkingticket al ontvangen heeft? Ik niet dus.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Is er hier iemand die op camping Metal Town zit en zijn parkingticket al ontvangen heeft? Ik niet dus.
Ik heb iemand zijn ticket voor camping Inferno overgekocht en die had ook nog geen parkingticket ontvangen.
Typisch Graspop dat dit weer last minute moet gebeuren.
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
Is er hier iemand die op camping Metal Town zit en zijn parkingticket al ontvangen heeft? Ik niet dus.
Ik ook niet. Ik dacht wel ergens gezien te hebben dat dit kort voor het festival doorgestuurd gaat worden.
Dus ik veronderstel pas in de week van Graspop zelf.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Ik zal een vrolijk kleurtje t-shirt aantrekken. Niet te missen dat weekend tussen alle zwarte bandshirts ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken