Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
nieuwe zeal and ardor album is wederom TOP en wil gewoon die nieuwe songs zo graag live horen.
als je tips wilt: church burns, bow, golden liar van het nieuw album ben ik toch vrij zeker van dat die in de setlist zullen belanden

Heb toch wel schrik voor shinedown hun album, ATTENTION ATTENTION was voor mij zo goed dat ik vrees dat het volgende album er gewoon niet aan zal kunnen tippen.
Ter aanvulling voor
nieuwe zeal and ardor album is wederom TOP en wil gewoon die nieuwe songs zo graag live horen.
als je tips wilt: church burns, bow, golden liar van het nieuw album ben ik toch vrij zeker van dat die in de setlist zullen belanden

Heb toch wel schrik voor shinedown hun album, ATTENTION ATTENTION was voor mij zo goed dat ik vrees dat het volgende album er gewoon niet aan zal kunnen tippen.
Ter aanvulling: Row Row vind ik echt een fantastisch nummer van Zeal & Ardor. Hier komt de slavenzang en black metal prachtig samen.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Hier is mijn top 20:

1. Iron Maiden
2. Dropkick Murphys
3. Amorphis
4. Dimmu Borgir
5. Heaven Shall Burn
6. Alcest
7. Blues Pills
8. Rival Sons
9. Celeste
10. Paradise Lost
11. Bütcher
12. Misthyrming
13. The Great Old Ones
14. Saxon
15. Korn
16. Alestorm
17. Vltimas
18. Disillusion
19. Crossfaith
20. The curse of Millhaven

En dan zijn er nog een stuk of 10 must sees ? ; Amenra, Opeth, The vintage caravan, British Lion, Naglfar, Me and that man, Zeal & Ardor,…
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
168
238
Fu Manchu gaat denk ik ook niet meer komen op Graspop.Haarlem in Juni en Eindhoven in Oktober is afgelast alvast.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Ook al ga ik niet, even een top tien van mijn kant (wel met acts die ik tegen die tijd nog nooit gezien heb, dus bijv. geen Zeal & Ardor (want zie ik in mei)):
1. Scorpions
2. Volbeat
3. In Extremo
4. Saxon
5. Kadavar
6. Paradise Lost
7. My Dying Bride
8. Spiritbox
9. Misthyrming
10. Dool
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.618
7.334
Ook even een top10 in elkaar gezet. Fijn als je alle headliners erin kan zetten :)

1. Iron Maiden
2. Judas Priest
3. Scorpions
4. Powerwolf
5. Alestorm
6. Sabaton
7. Alice Cooper
8. Devin Townsend
9. Black Label Society
10. Within Temptation
11. Europe

Edit: Europe over het hoofd gezien, nog even een nummer 11 erbij plakken dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Ruhrpott Rodeo (Duitsland, 1-3 juli) komt nog met een verrassing headliner.
Is dat nog iets om in de gaten te houden voor Graspop nog?
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Heb ik gemist dat Mercyful Fate heeft afgezegd of is niemand geïnteresseerd in een belangrijke/iconische band die al 20 jaar niet meer heeft opgetreden?
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Als iedereen lijstjes maakt doe ik dat ook even!!

1. Korn
2. Deftones
3. Shinedown
4. Iron Maiden
5. Judas Priest
6. Deep Purple
7. Tremonti
8. Alice Cooper
9. Megadeth
10. Whitesnake
11. Sepultura
12. Opeth
13. The Offspring

Er zijn er nog zeker 20 die ik wel heel graag wil zien (Mercyful Fate, Foreigner, Townsend, Saxon, 5FDP etc.), dus misshien had ik beter een top 30 of top 40 lijstje kunnen maken, maar dat wordt misschien wel wat veel van het goede ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Als iedereen lijstjes maakt doe ik dat ook even!!

1. Korn
2. Deftones
3. Shinedown
4. Iron Maiden
5. Judas Priest
6. Deep Purple
7. Tremonti
8. Alice Cooper
9. Megadeth
10. Whitesnake
11. Sepultura
12. Opeth
13. The Offspring

Er zijn er nog zeker 20 die ik wel heel graag wil zien (Mercyful Fate, Foreigner, Townsend, Saxon, 5FDP etc.), dus misshien had ik beter een top 30 of top 40 lijstje kunnen maken, maar dat wordt misschien wel wat veel van het goede ?
Tja, we moeten iets om de tijd te doden zolang Graspop weigert een blokkenschema te doen toekomen.
 
  • Haha
Waarderingen: Loek123

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Door omstandigheden ben ik alleen vrijdag en zaterdag van de partij. Voor beide dagen mis ik een echte headliner helaas. Ook zondag vind ik wat zwak maar Deep Purple maakt veel goed. Donderdag is super met Iron Maiden en Volbeat. Mijn twee dagen met in totaal 76 bands levert een gemiddeld cijfer op van 6.1. Ik moet er wel bij zeggen dat Gloryhammer (3), Heilung (2) en Amenra (3) het cijfer wel erg hebben gedrukt Maar een top 10 heb ik toch kunnen maken.

1- Shinedown
2- Killig Joke
3- Scorpions
4- Eisbrecher
5- Saxon
6- Paradise Lost
7- Down
8- The Vintage Caravan
9- Red Fang
10- Smash into Pieces
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Mijn twee dagen met in totaal 36 bands levert een gemiddeld cijfer op van 6.1.
Wat bedoel je hier precies mee? Je hebt 36 bands een cijfer gegeven? Waarom? en waarom 36?

Cijfers geven aan bands die je niks vind en niet wilt zien heeft niet echt nut toch, die bands zullen toch clashen met bands die je wel wilt zien waarschijnlijk dus zullen je festivalbeleving niet echt beïnvloeden.

Verder wel eens dat de donderdag verreweg de sterkste headliner combo heeft. De andere dagen komen niet echt in de buurt. al kijk ik zelf het meest uit naar Korn van alle mainstage afsluiters/headliners.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Wat bedoel je hier precies mee? Je hebt 36 bands een cijfer gegeven? Waarom? en waarom 36?

Cijfers geven aan bands die je niks vind en niet wilt zien heeft niet echt nut toch, die bands zullen toch clashen met bands die je wel wilt zien waarschijnlijk dus zullen je festivalbeleving niet echt beïnvloeden.

Verder wel eens dat de donderdag verreweg de sterkste headliner combo heeft. De andere dagen komen niet echt in de buurt. al kijk ik zelf het meest uit naar Korn van alle mainstage afsluiters/headliners.
Sorry bedoel 76 bands. Aangezien ik veel bands niet ken of bands wel ken qua naam maar de muziek minder ben ik ze gaan beluisteren. Veel vallen tegen maar van sommige wordt ik enthousiast. Wanneer straks het blokken schema bekend wordt denk ik de keuzes makkelijker te maken dmv ze een cijfer te geven. Clashes zul je toch blijven houden.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.539
4.425
Door omstandigheden ben ik alleen vrijdag en zaterdag van de partij. Voor beide dagen mis ik een echte headliner helaas. Ook zondag vind ik wat zwak maar Deep Purple maakt veel goed. Donderdag is super met Iron Maiden en Volbeat. Mijn twee dagen met in totaal 76 bands levert een gemiddeld cijfer op van 6.1. Ik moet er wel bij zeggen dat Gloryhammer (3), Heilung (2) en Amenra (3) het cijfer wel erg hebben gedrukt Maar een top 10 heb ik toch kunnen maken.

1- Shinedown
2- Killig Joke
3- Scorpions
4- Eisbrecher
5- Saxon
6- Paradise Lost
7- Down
8- The Vintage Caravan
9- Red Fang
10- Smash into Pieces
Amenra een 3 geven, dat doet gwn pijn aan de ogen
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken