Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

vellahuus

Playlistbediener
7 okt 2019
48
25
Nu we dit forum toch al breder hebben getrokken. Avatar (zijn ze weer (sorry!)) staat op 1 augustus op Faine Misto, Oekraïne. Into the Grave mist nog een naam op de Mainstage op zaterdag 8 augustus. Da’s een naam die zou moeten passen tussen Alestorm en Gloryhammer. Zeg ik iets geks, als ik denk dat die laatste ontbrekende naam Avatar zou kunnen zijn? Beetje jammer dat ze voor de rest nog geen data hebben aangekondigd in Europa tijdens het festivalseizoen (op shows met Iron Maiden na dan).

Van mij mag Avatar onmiddellijk komen, heerlijke live band. Waren in 2018 ook prima, alleen te kort en te vroeg!!
Als ook Saxon nog komt, wat volgens mij net zo'n must is als Priest (50 jaar) Ben ik meer dan tevreden!!!!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

prins wrote:
op de tour poster van judas priest in duitsland (data eind juni) staan saxon en dead daisies als support bands !!! vind saxon ook een goede voor graspop !!!


Vergeet The Dead Daisies niet. Staan op 30 juni in de Melkweg, dus ze zijn wel dichtbij. Ik weet alleen de rest van hun tourschema niet.

The Dead Daisies worden niet meer toegevoegd hoor.
Staan er namelijk al
Hmm... Dan heb ik er tot nu toe iedere keer overheen gekeken. Maar goed, mooie boeking dan! Haha.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
xydroh wrote:
floor jansen op pinkpop zaterdag, geen idee als nightwish op graspop daardoor meer of minder waarschijnlijk wordt

Ik zou het wel heel cool vinden want de vrijdag kan nog echt wel een grote naam gebruiken. In het tourschema van Nightwish lijkt het wel te passen. Dus als het logistiek en qua voorbereidingen/repetities (als dat nodig is) past zou het nog steeds wel erg cool zijn! Echter is het ongebruikelijk dat zo’n grote naam nog zo laat wordt aangekondigd… maar we blijven hopen!

Lotto Arena nog steeds niet uitverkocht, dan ben je niet de grote naam die iedereen aan Nightwish lijkt te geven. De Beste Zangers hype houdt volledig op bij de grens.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
joris313 wrote:

xydroh wrote:
floor jansen op pinkpop zaterdag, geen idee als nightwish op graspop daardoor meer of minder waarschijnlijk wordt


Ik zou het wel heel cool vinden want de vrijdag kan nog echt wel een grote naam gebruiken. In het tourschema van Nightwish lijkt het wel te passen. Dus als het logistiek en qua voorbereidingen/repetities (als dat nodig is) past zou het nog steeds wel erg cool zijn! Echter is het ongebruikelijk dat zo’n grote naam nog zo laat wordt aangekondigd… maar we blijven hopen!

Lotto Arena nog steeds niet uitverkocht, dan ben je niet de grote naam die iedereen aan Nightwish lijkt te geven. De Beste Zangers hype houdt volledig op bij de grens.

Ik denk ook niet dat men hier Nightwish als grote naam ziet op basis van een of andere hype, maar eerder vanwege het feit dat ze beide vorige keren op Graspop ook gewoon een van de grootste namen op het affiche waren. Vorige passage in 2016 waren ze ook MS2 afsluiter, en wat ik ervan gezien heb stond die show als een huis. Niet gek dus dat men die band weer op een zelfde soort positie verwacht.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
dingskewhiskas wrote:

joris313 wrote:

xydroh wrote:
floor jansen op pinkpop zaterdag, geen idee als nightwish op graspop daardoor meer of minder waarschijnlijk wordt


Ik zou het wel heel cool vinden want de vrijdag kan nog echt wel een grote naam gebruiken. In het tourschema van Nightwish lijkt het wel te passen. Dus als het logistiek en qua voorbereidingen/repetities (als dat nodig is) past zou het nog steeds wel erg cool zijn! Echter is het ongebruikelijk dat zo’n grote naam nog zo laat wordt aangekondigd… maar we blijven hopen!


Lotto Arena nog steeds niet uitverkocht, dan ben je niet de grote naam die iedereen aan Nightwish lijkt te geven. De Beste Zangers hype houdt volledig op bij de grens.

Ik denk ook niet dat men hier Nightwish als grote naam ziet op basis van een of andere hype, maar eerder vanwege het feit dat ze beide vorige keren op Graspop ook gewoon een van de grootste namen op het affiche waren. Vorige passage in 2016 waren ze ook MS2 afsluiter, en wat ik ervan gezien heb stond die show als een huis. Niet gek dus dat men die band weer op een zelfde soort positie verwacht.
Ik begrijp dat ze in België minder populair zijn dan in Nederland maar toch verkoopt Nightwish de Ziggo Dome 2 dagen achter elkaar uit, terwijl de ticketverkoop een jaar begint voor het daadwerkelijke concert. En ik denk niet dat de hype zomaar stopt bij de grens. Graspop is praktisch op de Nederlandse grens en er komen waarschijnlijk behoorlijk veel Nederlanders op het festival af.

Verder ben ik het er mee eens dat het een erg sterk optreden was als ms2 afsluiter in 2016 en ik kan me niet voorstellen dat ze ineens een lagere positie zouden krijgen dan dit.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
thekillingjoke wrote:
Het wegvallen van Mayhem is toch een beetje een streep door mijn rekening…

Ach ja, ik kan nu wel Mastodon nog eens gaan kijken en daarbij ben ik ook benieuwd hoe John Garcia het er tegenwoordig vanaf brengt. Hij speelt wat Kyuss of op zijn minst op Kyuss geïnspireerd materiaal en daar maak je me altijd blij mee.
Tiamat twijfel ik nog over, maar live zullen ze toch vooral hun eyeliner goth-rock brengen in plaats van het “Wildhoney” spul dat ik een warmer hart toedraag.
Ze hebben met Thy Art is Murder en Suicide Silence nog wat deathcore geprogrammeerd; ze behoren niet tot mijn favoriete deathcore spul (geef mij maar een Fit For An Autopsy als ik zelf te kiezen heb) maar live kan het altijd wel leuk zijn.

Periphery, 3 Doors Down, Skillet…kunnen me niet echt bekoren, maar ik verwacht wel dat deze bands een behoorlijk publiek zullen trekken.
Vooruit dan, 3 Doors Down heeft bij mij dan nog het nostalgische “American Pie 2” gehalte voor op de doorsnee band van hun kaliber. Dat dan weer wel
1f642.svg


Als RATM aangekondigd wordt, spring ik een gat in de lucht, maar ik hoop er niet teveel op.

over Tiamat:
De afgelopen drie decennia heeft Tiamat nooit stilgestaan en deden ze steeds waar ze zin in hadden, maar nooit was hun populariteit groter dan ten tijde van het legendarische ‘Wildhoney’ uit 1994. Om de release daarvan (inmiddels een kwarteeuw geleden!) te vieren, brengt Tiamat ons deze zomer een oldschool set die bestaat uit songs van deze klassieker en van ‘Clouds’, het album dat er de aanloop naar vormde. Een stukje nostalgie dat we zullen koesteren… (#GMM20)

Met dank!
Dan vliegt Tiamat al meteen op mijn al behoorlijk uitgebreid lijstje.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
vandenberg staat exclusief op alcatraz, geen idee wie dit hier eerder aanhaalde maar kan dus geschrapt worden.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Ik vind het ook raar om 'de grens' te zien als een obstakel..
Als Brabander uit Nederland, ga ik regelmatig naar concerten in België.
De zalen zijn dichterbij, goedkoper, de mensen zijn net zo vriendelijk als in Brabant en..ze hebben geen Heineken.
Belgen zie ik ook geregeld in Tilburg (013), 's-Hertogenbosch (W2) Eindhoven (Klokgebouw) en Breda (Mezz), dus het zal wel wederzijds zijn.
Ik stem VOOR om Zuid-Brabant, Antwerpen en Noord Brabant tot één provincie samen te voegen!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ik vind het ook raar om ‘de grens’ te zien als een obstakel..
Als Brabander uit Nederland, ga ik regelmatig naar concerten in België.
De zalen zijn dichterbij, goedkoper, de mensen zijn net zo vriendelijk als in Brabant en..ze hebben geen Heineken.
Belgen zie ik ook geregeld in Tilburg (013), ‘s-Hertogenbosch (W2) Eindhoven (Klokgebouw) en Breda (Mezz), dus het zal wel wederzijds zijn.
Ik stem VOOR om Zuid-Brabant, Antwerpen en Noord Brabant tot één provincie samen te voegen!

you had me in the first half i'm not gonna lie
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Plaatsen we de regering in Baarle 'of all places''.
Duvel, La Trappe, Bavaria, Dommelsch, Palm, Stella Artois, Budels, Hertog Jan, Zundert Trappist
Mooie bierkaart in ieder café ;)
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Net als ieder andere dwalend onderwerp op dit forum waarschijnlijk.
Verveling...weinig nieuws te melden.

Een tijdschema invullen, verkopen van kaarten, storm...al deze onderwerpen zijn al gepasseerd.

Liever over het festival? Als je zelf zou mogen kiezen 'Welke Vlaamse en Nederlandse pilsjes zien jullie het liefst op festivals?'
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik vind het ook raar om ‘de grens’ te zien als een obstakel..
Als Brabander uit Nederland, ga ik regelmatig naar concerten in België.
De zalen zijn dichterbij, goedkoper, de mensen zijn net zo vriendelijk als in Brabant en..ze hebben geen Heineken.
Belgen zie ik ook geregeld in Tilburg (013), ‘s-Hertogenbosch (W2) Eindhoven (Klokgebouw) en Breda (Mezz), dus het zal wel wederzijds zijn.
Ik stem VOOR om Zuid-Brabant, Antwerpen en Noord Brabant tot één provincie samen te voegen!
Ik woon ook in Brabant (tussen Breda en Roosendaal). Maar toch rij je in België toch echt wel een "ander land" binnen hoor. In principe maakt een grens idd niet uit. Maar toch denk ik dat het onbewust voor een groot deel van de mensen toch het sneller binnen eigen landsgrenzen zoeken. Met OV betaal je bijvoorbeeld ook belachelijk veel geld om een onzichtbare grenslijn te passeren. Hier is het heel normaal om de auto in Essen te parkeren, en daar de trein te pakken. Omdat je in Roosendaal anders gewoon het dubbele of misschien wel meer betaald, terwijl dat in praktijk enkele minuten van elkaar vandaan is.

Beste minister, ik wil je toch vragen om toch een keer de Sportpaleis plat te gooien, en een nieuw modern concertgebouw te plaatsen, tevens met goede parkeerplaatsen en OV.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Liever over het festival? Als je zelf zou mogen kiezen ‘Welke Vlaamse en Nederlandse pilsjes zien jullie het liefst op festivals?’

Brouwerij Oedipus maakt bijzonder fijn bier wat mij op een festival wel zou smaken denk ik. Maar volgens mij zijn ze buiten Amsterdam te weinig bekend om op grote festivals geschonken te gaan worden (buiten dat de grote bier merken dat als sponsor vaak niet leuk vinden). Het lijkt mij nochtans heerlijk om op Graspop een "Mannenliefde" te kunnen bestellen :wink:

Ik ben volgens mij ook nog nooit een goede imperial stout tegengekomen op een festival? Dat lijkt me ook heel fijn, voor het einde van de avond: even een lekker zwaar pikzwart biertje om mee af te sluiten. Kompaan Bloedbroeder ofzo, of een Põhjala Öö als je echt exotisch wilt doen :)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Beste minister, ik wil je toch vragen om toch een keer de Sportpaleis plat te gooien, en een nieuw modern concertgebouw te plaatsen, tevens met goede parkeerplaatsen en OV.
JA!! Eentje waar het geluid degelijk te regelen valt alsjeblieft!

Het lijkt mij nochtans heerlijk om op Graspop een “Mannenliefde” te kunnen bestellen
Helaas, dat past niet in de 'Belgian beer bar'. Die zouden hun assortiment nog wel mogen uitbreiden met wat uniekere biertjes.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Dr. Hannibal wrote:
Het lijkt mij nochtans heerlijk om op Graspop een “Mannenliefde” te kunnen bestellen

Helaas, dat past niet in de ‘Belgian beer bar’. Die zouden hun assortiment nog wel mogen uitbreiden met wat uniekere biertjes.

Ik ben dan ook voorstander van het toevoegen van een "International Beer Bar" aangezien er zo veel landen zijn die enorm lekker speciaalbier produceren tegenwoordig. Nederland niet in de laatste plaats! Maarja, wat ik zeg, Jupiler is sponsor, die zitten onder 1 hoedje met Leffe, Stella Artois, Hoegaarden en Hertog Jan... Veel meer dan dat zul je dus niet op Graspop gaan terugvinden. Ook de meer bijzondere Belgische biertjes niet helaas.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
nikita wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Het lijkt mij nochtans heerlijk om op Graspop een “Mannenliefde” te kunnen bestellen


Helaas, dat past niet in de ‘Belgian beer bar’. Die zouden hun assortiment nog wel mogen uitbreiden met wat uniekere biertjes.

Ik ben dan ook voorstander van het toevoegen van een “International Beer Bar” aangezien er zo veel landen zijn die enorm lekker speciaalbier produceren tegenwoordig. Nederland niet in de laatste plaats! Maarja, wat ik zeg, Jupiler is sponsor, die zitten onder 1 hoedje met Leffe, Stella Artois, Hoegaarden en Hertog Jan… Veel meer dan dat zul je dus niet op Graspop gaan terugvinden. Ook de meer bijzondere Belgische biertjes niet helaas.

Overigens zou ik met een Hertog Jan Grand Prestige al wel een deel van mijn zwart bier behoeftes kunnen vervullen. Niet direct en imperial stout, maar toch. Beter dan Leffe Bruin haha :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Benieuwd of we Infected Rain nog ergens gaan zien opduiken in België deze zomer.
Qua tour zou het prima moeten kunnen:

SUMMER FESTIVALS
10-jun Poland, Cracow - Mystic Festival
26-jun Czech Republic, Plzen - Basinfire festival
2-jul Spain, Viveiro - Resurrection festival
4-jul France, Colombier-Saugnieu - Plane'R Festival
10-jul Hungary, Dunaújváros - Rockmarathon festival
18-jul Finland, Laukaa - John Smith Rock Festival
24-jul Germany, Ottobeuren - Schlichtenfest
30-jul Germany, Wacken - Wacken Festival
1-aug Ukraine, Ternopil - Faine Miasto Festival
2-aug Romania, Rasnov - Rockstadt Extreme Fest
8-aug Russia, Krasnodar - Taman Festival
14-aug Germany, Dinkelsbuhl - Summer Breeze festival
15-aug Austria, Graz - Metal On The Hill festival
28-aug Romania, Bistrita - Way Too Far Rock Festival

Zowel GMM als Alcatraz zou dus nog kunnen (metaldag Lokerse Feesten op 2 augustus niet), maar GMM lijkt me iets waarschijnlijker, aangezien ze 8 augustus tijdens Alcatraz (7-9 aug.) in Rusland staan.
Ik hoop het in ieder geval wel, baal nog steeds dat ze gecancelled hebben voor Durbuy Rock Festival in april (waar ze een van de hoofdredenen waren waarom ik überhaupt kaartjes kocht)... :(

Ook Heilung zou nog heel goed kunnen passen, en zou ik graag nog eens zien:
6/7-jun - La Chaussée-Tirancourt, Frankrijk - Sama'Rock
10-jun - Krakau, Polen - Mystic Festival
25-jun - Madrid, Spanje - Rock The Night Festival

Lijken me 2 uitstekende (en niet al te grote) namen voor de laatste worp!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Indiaantje89 wrote:
Beste minister, ik wil je toch vragen om toch een keer de Sportpaleis plat te gooien, en een nieuw modern concertgebouw te plaatsen, tevens met goede parkeerplaatsen en OV.

JA!! Eentje waar het geluid degelijk te regelen valt alsjeblieft!


Dr. Hannibal wrote:
Het lijkt mij nochtans heerlijk om op Graspop een “Mannenliefde” te kunnen bestellen

Helaas, dat past niet in de ‘Belgian beer bar’. Die zouden hun assortiment nog wel mogen uitbreiden met wat uniekere biertjes.
Ja, enkel Leffe te vinden...
Noem het dan Leffe bar he. Zou wel leuk zijn mochten ze Duvel, Chouffe en consoorten ook schenken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken