Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Op Rock Werchter zouden ze nog een gaatje moeten vinden rondom shows in Portugal en Spanje.

System of a Down zou alvast een legendarische misser zijn voor Graspop.
 

rdirks

Playlistbediener
8 feb 2019
22
0
kobloodflames wrote:

xydroh wrote:
Sabaton heeft reeds een upgrade gekregen van lotto arena naar sportpaleis op 2 februari, denk dat Graspop hoe dan ook moet rekening houden om een groep te zetten die een Sportpaleis aan kan zelfs als die al vorig jaar op het festival stond.


Is het ooit wel eens gebeurt dat een (sub)headliner 2 jaar achter elkaar op Graspop stond? Ik acht de kans op Sabaton klein

Ja ik ook. Denk headliner Alcatraz dit jaar en 2021 de Great War tour afsluiten op Graspop met een headlineslot. Klinkt logischer

Sabaton zal niet op Alcatraz 2020 spelen. Dit gezien het feit dat ze het weekend van Alcatraz hun eigen festival (sabaton open air) houden.
En de afstand Fallun Kortrijk is denk ik te groot om even op en neer te komen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Paddy wrote:
Testament, Paradise Lost en Napalm Death staan eind juli op een Sloveens metalfestival. Mogelijk ook kanshebber voor Graspop.

Ho. “Op een Sloveens metalfestival”? Kan aan mij liggen, maar dit komt een beetje denigrerend over. Metal Days is een zeer gewaardeerd festival, zeker in het genre. Geloof zelfs dat er een paar, waaronder Nikita, afgelopen editie nog zijn gegaan.

In ieder geval, Testament stond er vorig jaar al. Zie ze daarom ook niet zo snel terugkomen. Durf niks te zeggen over Paradise Lost en Napalm Death, daar ik die een stuk minder/niet ken.

Bedoelde er verder niks mee hoor. Ken het zelf niet echt. Testament komt wel met een nieuw album.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.472
wenteldave wrote:

Paddy wrote:
Testament, Paradise Lost en Napalm Death staan eind juli op een Sloveens metalfestival. Mogelijk ook kanshebber voor Graspop.


Ho. “Op een Sloveens metalfestival”? Kan aan mij liggen, maar dit komt een beetje denigrerend over. Metal Days is een zeer gewaardeerd festival, zeker in het genre. Geloof zelfs dat er een paar, waaronder Nikita, afgelopen editie nog zijn gegaan.

In ieder geval, Testament stond er vorig jaar al. Zie ze daarom ook niet zo snel terugkomen. Durf niks te zeggen over Paradise Lost en Napalm Death, daar ik die een stuk minder/niet ken.

Bedoelde er verder niks mee hoor. Ken het zelf niet echt. Testament komt wel met een nieuw album.

Weet ik toch. Was ook als grapje bedoeld.
Een nieuw album van Testament juich ik altijd toe. Kans is dan inderdaad aanwezig, maar denk eerder dat die dan op Alcatraz of Lokerse Feesten te vinden zijn. Of natuurlijk helemaal niet op festivals en dat ze het gewoon bij de geplande zaalshows houden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.793
7.644
over SOAD kan je toch nog niet veel zeggen. We zeggen wel dat Graspop logischer is, want twee optredens rond Werchter in Spanje en Portugal, maar het kan best gewoon zijn dat ze 1 en 2 juli daar staan en gewoon 5 juli nog Werchter afsluiten :p
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Bloodstock heeft ook net namen aangekondigd, dit zijn dan wel geruchten voor Alcatraz omdat deze in augustus langskomen. In mindere mate kan dit dus ook erop wijzen dat sommige van deze bands minder kans maken om op Graspop te staan.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.472
Bloodstock heeft ook net namen aangekondigd, dit zijn dan wel geruchten voor Alcatraz omdat deze in augustus langskomen. In mindere mate kan dit dus ook erop wijzen dat sommige van deze bands minder kans maken om op Graspop te staan.

Stuur Devin Townsend alsjeblieft als de wiederweerga door naar Dessel. Wat een vent is dat. Baal er ook enorm van dat ik 'm aankomende november niet kan zien (wegens een overlappend concert met Eluveitie), maar voor iedereen die nog geen kaartjes heeft: kopen die handel.
Jinjer is natuurlijk ook welkom. Die gaan nog groot worden, hoor.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
xydroh wrote:
Bloodstock heeft ook net namen aangekondigd, dit zijn dan wel geruchten voor Alcatraz omdat deze in augustus langskomen. In mindere mate kan dit dus ook erop wijzen dat sommige van deze bands minder kans maken om op Graspop te staan.

Stuur Devin Townsend alsjeblieft als de wiederweerga door naar Dessel. Wat een vent is dat. Baal er ook enorm van dat ik ‘m aankomende november niet kan zien (wegens een overlappend concert met Eluveitie), maar voor iedereen die nog geen kaartjes heeft: kopen die handel.
Jinjer is natuurlijk ook welkom. Die gaan nog groot worden, hoor.

die zou ik graag op alcatraz zien, en dan hopelijk een vrij hoge spot. Maar ik weet niet welk contract ze met Durbuy rock fest hebben, daar staan ze als headliner samen met eluveitie en ik denk dat dit wel eens exclusief kan zijn. Lijkt er ook op dat Bloodstock goed gekeken heeft naar alcatraz en nu gewoon vio-lence zelf exclusief heeft binnen gehaald.

affiche voor de geïnteresseerden

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Hellfest start 9 oktober met verkoop van de 3 dagenkaarten.

Vast dat er rond die tijd namen komen, daar pikt Graspop vast iets van mee ;)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Hellfest start 9 oktober met verkoop van de 3 dagenkaarten.

Vast dat er rond die tijd namen komen, daar pikt Graspop vast iets van mee
1f609.svg

Vraag me af als hellfest opnieuw de verkoop zal starten zonder namen bekend te maken zoals 2j geleden. Zie het hen wel nog doen eigenlijk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.230
10.666
Bring me the Horizon weer op zomertour, vorig jaar Werchter. Graspop grote kanshebber lijkt me. Aan de andere kant is die nieuwe cd niet best en hebben ze nu een show met dansers en ballonnen. Metal is het niet echt meer.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Bring me the Horizon weer op zomertour, vorig jaar Werchter. Graspop grote kanshebber lijkt me. Aan de andere kant is die nieuwe cd niet best en hebben ze nu een show met dansers en ballonnen. Metal is het niet echt meer.

Er zullen wel een aantal mensen klagen (zoals altijd bij graspop heb ik het gevoel) maar uiteindelijk zal de weide goed vullen moest bring me the horizon er staan hoor.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Liefst rond etenstijd dan. Dit jaar was het lastig een eetmoment uit te zoeken door de goede line-up. Met BMTH op het affiche weet ik alvast op welke plek ik niet ga zijn.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.656
3.340
Liefst rond etenstijd dan.

Gelukkig kan op een festival 'etenstijd' eender welk uur zijn ;-)

Er is ergens een lijn waar een show zijn waarde verliest. Bij bands als Avatar, Alice Cooper en vooruit, zelfs Ghost, is de show rond hun muziek geweven. Bij BMTH leek de show gecreëerd te zijn als bliksemafleider voor de niet-kwalitatieve nummers.
Maar zoals Rockbeer zegt, eten moet ook gebeuren (al doe ik dat liever met iets aangenaam op de achtergrond) en zijn er nog 2 andere podia waar iets degelijk kan staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
En op Efestivals blijkt iemand te hebben opgevangen dat Nine Inch Nails (en Arcade Fire, maar niet relevant voor dit topic) elk een dag zouden headlinen. Voor mij sowieso 2 redenen om naar Londen te reizen, als (!) het klopt. Maar daarmee ga ik als metal leek hier ook eens een voorspellinkje droppen:

System Of A Down - Volbeat - Nightwish - Nine Inch Nails - Korn
Bring Me The Horizon - Deftones - The Offspring - Mercyful Fate - ...

Heb je een mooie bovenkant die ook nog eens wat frisser/nieuwer aanvoelt dan een gemiddelde GMM- lineup. :)

En dan Faith No More (hopelijk) naar RW. En afgaande op een post op Graz lijkt Tool een zaalshowtour te gaan doen met hun nieuwe plaat.

 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.793
7.644
Hoe realistisch is het dat SOAD 3 dagen achter elkaar speelt?
De vrijdag staan ze in zwitserland en dan heb je voor de zaterdag en zondag nog Hellfest en Graspop.

Aan de hand van onderstaande tourschema is er maar 1 plek waar dat ze drie dagen achter elkaar zouden kunnen spelen, maar dat kan ook gewoon nog met een dag tussen ivm de festivals die als meerdere dagen er nog op staan.

Zowel nog geen franse als belgische data

June 3 - Amsterdam, Netherlands - Ziggo Dome
June 5-7 - Nurburg, Germany - Rock Am Ring
June 6-7 - Nuremberg, Germany - Rock Im Park
June 8 - Berlin, Germany - Waldbuhne
June 10-13 - Nickelsdorf, Austria - Nova Rock
June 14 - Donington, UK - Download Festival
June 16 - Prague, Czech Republic - O2 Arena
June 17 - Budapest, Hungary - Laszlo Papp Sports Arena
June 19 - Zurich, Switzerland - Hallenstadion
June 23 - Stockholm, Sweden - Ericsson Globe
June 25-27 - Seinäjoki, Finland - Provinssirock
June 30 - Krakow, Poland - Tauron Arena
July 1-4 - Viveiro, Spain - Resurrection Fest
July 2-3 - Lisbon, Portugal - VOA Heavy Rock
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Hoe realistisch is het dat SOAD 3 dagen achter elkaar speelt?
De vrijdag staan ze in zwitserland en dan heb je voor de zaterdag en zondag nog Hellfest en Graspop.
Copenhell kan ze ook nog hebben.
17 tm 20 juni

edit: nog geen data in Denemarken?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Hellfest start 9 oktober met verkoop van de 3 dagenkaarten.

Vast dat er rond die tijd namen komen, daar pikt Graspop vast iets van mee
1f609.svg
hmm....
toevallig komt MetalDays Slovenië een dag eerder (8 okt) met nog 4 namen en een headliner?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.657
11.472
Zat overigens weer wat te denken aan geschikte bandjes voor Graspop. Wat denken we van Myrath (Tunesië)?

Ik vind het voor Graspop overigens een stuk leuk om over de dagopvulling te praten dan over de headliners.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken